WoW och Addons

Diskussion i 'World of Warcraft' startad av Tji, 8 augusti 2018.

1. Tji

Tji
    Medlem Medlem GW2 Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    28
    För alla återkomlingar och nykomlingar kan jag rekommendera Twitch för att hålla koll på era addons och hitta nya guldkorn för att göra spelet roligare. Twitch installeras som en app på din PC eller Mac och du behöver skapa ett konto för att få allt att lira.

Nedladdningslänk: https://app.twitch.tv/download
    Guide för addons i allmänhet och hur man använder Twitch: http://www.wowhead.com/best-wow-addons-for-new-players

Britney gillar detta.
  2. Seyo

Medlem Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    153
    Personal Loot Helper
    https://wow.curseforge.com/projects/personal-loot-helper
    Ett bra addon när man raidar tillsammans med de nya lootreglerna.
    Detta addonet informerar dig om din loot är sämre än det du har och ger dig möjlighet att låta andra rolla för din loot (kan inte tradea loot som är bättre än din nuvarande).
    Det ger folk möjlighet att berätta om det är en upgrade eller om de bara gillar utseendet och vill ha det av den anledningen.

Makimera och Notumforce gillar detta.
  3. Notumforce

Medlem Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    63
  4. Ebanon

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    88
    stubbkrossen och Notumforce gillar detta.
  5. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Medlem WoW Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    88
    Nya lootregler??

6. blueblood

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    71
    Trofépoäng:
    53
    LookingForGroup för de som saknar World Quest Group Finder. Hjälper till att skapa grupper när man är ute och gör world quests. Blizzard tog bort möjligheten att automatiskt skapa grupper, så nu behöver man manuellt fylla i ett quest id för att skapa en ny grupp.

AdiBags en riktigt trevlig bag-addon som automatiskt skapar upp lite olika grupperingar. Går även att skapa egna grupper/filtreringar

WeakAuras 2 för allt som har med cooldowns/resources m.m att göra. Det är bara fantasin som sätter gräns för vad man kan göra med WA2 :) En sak som jag tyckte var väldigt trevligt i Legion var att ladda ner färdiga weakauras som visade alla viktiga debuffs/casts m.m på bossar i de olika raiderna. Wago.io är en guldgruva för att hitta användbara weakauras om man själv inte är sugen på att göra det manuellt.

Azeroth Auto Pilot om man som jag inte är ett superstort fan av att questa så kan en addon som AAP vara av intresse. Den visar automatiskt den mest "optimala" vägen att questa. Den tar automatiskt emot quest och lämnar in dem m.m. Jag personligen brukar dock köra med Zygor vid första rushen (den kostar dock pengar)

Pawn lite addon som jag använder tillsammans med SimCraft eller AskMrRobot för att ta fram stat-viktning. För att snabbt se om ett item är en upgrade eller inte

Altoholic ett måste för alla....altoholics... :) Håller reda på allt om alla alts, yrken, inventory, resources, quests m.m

Auctionator många gillar TSM, men många tycker även TSM är för komplicerat. Då kan Auctionator vara ett alternativ för att göra livet på Auctionhouse enklare

Details den vad jag vet bästa damage meatern idag

ItemLinkLevel en liten quality of life addon som visar item leveln i chatten när man länkar ett item eller när någon lootar ett item.

WorldQuestTracker visar alla world quests som finns tillgänliga och vilken reward man får. Tycker man får bättre översikt med hjälp av denna addonen

Det där var bara en liten del av de addons som jag använder mig av :) Finns så extremt mycket smarta addons!

Metaz gillar detta.
  7. Seyo

Medlem Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    153
    Det finns bara 2 lootrules nu för tiden.

Personal Loot (Loot)
    Du har en personlig chans att få loot eller inte, påverkas inte av vad de andra få för loot. Om gear du får är sämre än det du har (lägre/samma ilvl) så kan du tradea med andra i gruppen som va med när du fick loot.
    Denna loot är alltid anpassad för din klass/spec

Tack vare personal loot slipper man hålla koll på hur mycke DKP och sånt medlemmar har, man bara dyker upp och hoppas på loot.

Legacy Loot (transmog runs)
    Om du kör dungeon/raid där mobs är 10 levlar under dig så droppar instället loot från mobs som om det vore en full grupp (25man motsvarar 4-6 drops per boss tror jag)
    I legacy loot kan en warrior få clothdrop etc, vilket inte kan hända i personal loot.

stubbkrossen gillar detta.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis