World War Z

15 september 2013
320
72
78

WORLD WAR Z - Zombies i stora mängder!

Idag släpps spelet World War Z på PC/PS4/XBONE och jag tycker det ser intressant ut, men det verkade sakna en egen tråd här på forumet.
På PC är spelet tillgängligt på Epic Store...

Det är ett CO-OP spel med upp till 4 spelare som tillsammans skall ta sig fram över ett antal olika banor i olika miljöer, samtidigt som de ska försvara sig från zombies. Ett välkänt koncept från i princip alla tillgängliga 4-player coop spel. De olika platserna är New York, Jerusalem, Moskva och Tokyo, och spelet ska ha en story som tar en till var och en av dessa platser (jag fattade det som att det är en kortare story i vardera stad).

Den "stora/speciella" grejen med spelet ska vara antalet zombies som ska kunna vara spawnade samtidigt. Det talas om hundratals och det ser rejält slafsigt och gött ut i diverse trailers. Till sin hjälp under under slafsandet har man sin squad, sina vapen, diverse side-orders (såsom granater etc), och även utplacerade "defense points" (typ fastmonterade kulsprutor etc), där man kan befästa sig och mangla på som om det inte finns någon morgondag. Antalet zombies ska även anpassa sig utefter hur bra det går för ens grupp, om man glider fram på en räkmacka genom någon av banorna exempelvis så kommer det förmodligen dyka upp en zombie-horde bara för att hetta upp stämningen lite.

Spelet innehåller mycket gore och det ska gå att skjuta av diverse kroppdelar om det är något man ser fram emot (det gör jag, vem saknar inte Soldier of Fortune liksom). Självklart finns det ett antal olika "special zombies" som i liknande spel, med stalkers/tanks/screamers osv.

Det finns ett antal olika klasser att spela som;
  • Slasher (melee)
  • Hellraiser (explosives)
  • Exterminator (gadgets/eld, typ molotovs, minor etc)
  • Gunslinger (Solder: 76)
  • Medic (Mercy)
  • Fixer (Allas favorit ammo-kille)
Man levlar upp vapen vid sidan av klasserna, och kan på så vis låsa upp diverse tillbehör till sina favoritvapen.

Spelet innehåller även en PVP-del där det är två eller flera squads som möter varandra samtidigt som det även finns zombies på kartan, för att ge lite extra krydda på tillvaron. Jag har inte superkoll på hur detta ska te sig men det ska vara åtminstone 5 olika gamemmodes så det bör gå att hitta en favorit bland dem.

Gameplay trailer:

35 minuter gameplay:

En snubbe går igenom lite om spelet:

Attachments

24 augusti 2011
9.004
939
243
Haha, så jävla bittra ;)

Ser faktiskt jäkligt roligt ut, ska kolla lite mer på gameplay innan jag avgör om det blir ett köp eller ej :)

18 mars 2014
82
26
48
Jag kommer nog köpa ÄVEN om det är på Epic :D

<3 L4D
Och vem vill inte ösa 4vs4 Zombie vs Players

25 mars 2012
294
37
73
Tänkte tidigare ¨aldrig i livet¨men hm. Jag vet inte. Efter kollat lite mer videos lutar jag åt att skaffa det. Men det som verkligen sätter röda flaggor i mitt huvud är att det mer eller mindre är som Zombie mode i COD. Vilket det typ är fast mycket mer annat. Eftersom det är ett Zombie horde game. xD

1 december 2011
1.290
75
113
Så är det någon som spelar WWZ? Det ser kul ut, men jag tror det är ganska trist att spela själv så vill veta om det faktiskt är någon som har spelet :p

25 mars 2012
294
37
73
Har inte direkt pratat med någon i Ruthless men efter allt man har hört både här och på andra medier så verkar folk antingen skit i spelet för det är Epic exclusive eller så är folk lite försiktiga och väntar på att andra har spelet xD

1 december 2011
1.290
75
113
Har inte direkt pratat med någon i Ruthless men efter allt man har hört både här och på andra medier så verkar folk antingen skit i spelet för det är Epic exclusive eller så är folk lite försiktiga och väntar på att andra har spelet xD
Ja det är lite den känslan jag har fått med.. Personligen har jag inget emot epic, men vill inte ha ett mp spel som ingen annan spelar :p

24 augusti 2011
9.004
939
243
Lite så jag tänker också, ville vänta och se innan jag köper spelet.

2 oktober 2011
2.390
152
128
Kört några timmar nu och kan säga att det var riktigt roligt spel. Som Left 4 dead men lite svårare, mer vapen och leveling system med perks. Skoj coop.

• Like
Reactions: Havoc
24 augusti 2011
9.004
939
243
Uppdatering:
Riktigt roligt och välgjort spel IMO. Inte stött på några buggar, roligt som fan att spela tillsammans och absolut intense kaos. 5/7!

27 maj 2019
1
1
3
Detta spel är amazing, men kan bli roligare om man har andra att spela de me. Skriv gärna något till mig om ni skulle va intresserade utav att spela :)

• Like
Reactions: Georg
2 oktober 2011
1.042
125
103
Har kört det lite nu jag med, och det är riktigt skoj faktiskt. Det enda som är lite tråkigt är att just nu finns det bara "handgjorda" kartor vilket gör att man snabbt lär sig hur man ska klara det utan problem. Det behövs antingen något sorts game mode där kartor och swarms är 'procedurally created', eller att det ges bra modsupport så användare kan göra kartor. Det skulle ju tydligen komma ett horde mode enligt Georg, så det är ju lite annat i alla fall. Annars tror jag det blir lite för segt mellan patchar om bara utvecklarna ska göra nya story missions med tillhörande kartor och vi får ett mission i varje patch.