World of Warcraft Classic

Vilken sida?

• Total voters
    36
24 augusti 2011
9.083
988
243
996
Snart är det dags! Ruthless kommer att ha en casual guild på servern Gehennas. Vilken sida är ej framröstat ännu.

Server - Gehennas
Faktion - Ally

Original post:
@Georg påminde mig om att Classic snart är här. Sommaren 2019 vart sagt på Blizzcon och förhoppningsvis händer inget oförutsett innan dess.
Blizzard har efter en del diskussioner internt bestämt sig för att köra på 1.12 patchen, "Drums of War" som sin grund för Classic.
Det har varit en ganska lång väg för utvecklarna, man har behövt brottas med inloggningsproblem och anti-cheat system som inte fungerat längre. Man går in lite mer specifikt på vad som behöver göras här.

1030

Last edited:
9 december 2012
927
87
88
Jag är för trött för att orka leta upp vad 1.12 faktiskt innebär. :)
Dock så har jag ju en gång lirat den så jag hoppas att den var bra :D

28 augusti 2011
1.924
115
103
Ska bli intressant på se reaktionen:
Båda hur rosa skimrande våra nostalgi glasögon är som spelade spelet back-in-the day.
Men också hur de nya spelarna som kom från mid Wotlk och framåt med alla funktioner som LFD som inte fanns och att vi fick bära på ammo/soul shards/regents vi fick i mycket mindre väskor.
Hur kommer ekonomin vara, allt kändes så dyrt på den tiden?
Raids hade så mycket mindre mekaniker på den tiden, dungeons kunde inte aoe rensas på 15min.

Kommer sitta på sidlinjen och med spänning titta på.

• Like
Reactions: Molin
28 augusti 2011
1.924
115
103
Jag är för trött för att orka leta upp vad 1.12 faktiskt innebär. :)
Dock så har jag ju en gång lirat den så jag hoppas att den var bra :D
Blizzard släppte ett förtydligarna i vilka faser de kommer släppa content till classic i en blå post igår
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/classic-content-plan/120346

Men kortfatta en lång post så kommer de släppa content i 6 faser (var 4 tidigare). Finns ingen exakt tidplan för när varje phase kommer.

Phase 1 (Classic Launch)
  • Molten Core
  • Onyxia
  • Maraudon
Phase 2
  • Dire Maul
  • Azuregos
  • Kazzak
Phase 3
  • Blackwing Lair
  • Darkmoon Faire
  • Darkmoon deck drops begin
Phase 4
  • Zul’Gurub
  • Green Dragons
Phase 5
  • Ahn’Qiraj War Effort begins
  • Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
  • Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes
Phase 6
  • Naxxramas
  • Scourge Invasion

9 december 2012
927
87
88
Jag hoppas att Arena gear INTE kommer. Battlegrounds (som dom tar upp som tillfälligast i slutet) tyckte jag var en välkommet tillskott.
Arena gear med Res förstörde det totalt.
Var du en casual pvp'are så hade du sällan en chans mot en övergearad pvp'are i 1on1.
Jag säger samma sak nu som då när det begav sig.
Res borde endast fungera i arena.

/rant slut.

Onödig rant iofs då vi inte vet om BG's kommer alls :D

28 augusti 2011
1.924
115
103
Arena kom i TBC så de bör inte finnas med i Classic.
De BGs som fanns i vanilla var Warsong Gulch, Arathi Basin och Alterac Valley (som kunde pågå i evigheter).
Om alla kommer direkt vet jag inte, de fanns inte vid release back in the day utan patchades in senare (WG och AV kom i patch 1.5 och AB i patch 1.7)

2 oktober 2011
1.045
128
103
Bara Tarren Mill/Southshore som räknas som classic ändå... :D Tycker synd om alla clothies som måste återuppleva dessa tider. Ambush, backstab, backstab, döda, utan att ha tid att reagera ens. Warlocks kunde klara sig om man missade critten på nån backstab... men mages och priests var det synd om. Och på den tiden var väl shaman och paladin horde och alliance specifika med. Bubble + HS var ju en riktigt fin pvp mekanik.... man behövde väl vara typ 10-12 pers som svingade efter dem för att man skulle se HPt gå ner, och själva kunde inte skada en NPC ens... men när dem var på 10-5 % så bah trolol bubble och HS. Riktigt skoj...

2 oktober 2011
1.045
128
103
Rogue stunlock!
Undead med 15 sekunders Will of the Forsaken såklart :D
Det var så jag blev nr. 1 på horde sidan typ andra eller tredje veckan efter att 'pvp-systemet' släpptes. Trasiga abilities och förmågan att one-shotta cloth armor... vem behöver skill liksom :D

28 augusti 2011
1.924
115
103
Då har classic fått ett release datum: 27 augusti
Closed betan skall tydligen börja idag den 15 maj med en liten grupp inbjudna spelare.
Detta skall sedan gradvis öka via flera stresstest.
Stress Test Schedule*
Stress Test 1:
Wed May 22–Thurs May 23
Stress Test 2: Wed Jun 19– Thurs Jun 20
Stress Test 3: Thurs Jul 18– Fri July 19
*Dates of each stress test are subject to change.

24 augusti 2011
9.083
988
243
Noice!
Får vi se om detta lever upp till hype:en, lite svårt att se att det kommer att bli svårt. Men jag kanske underskattar folk som vill komma åt nostalgin :p

28 augusti 2011
1.924
115
103
Jag tror inte att den kommer leva upp till hypen och det kommer troligen visa att vi inte vill ha det vi tror vi vill ha.

Det är ett roligt experiment som jag kommer följa från sidlinjen.

Men jag hoppa att det går bra, så Blizzard funderar på att gå tillbaka lite mer åt det klassiska hållet med talangträd, att levlande och proffessions betyder något.
Att få tillbaka World i WoW.

• Like
Reactions: Spezia
9 december 2012
927
87
88
Jag håller med Ebanon till stor del.
Jag kommer nog spela lite grann men vi får se.
Som Ebanon skriver, det är antagligen inte det vi tror att vi vill ha.

22 november 2011
37
6
28
Tror majoriteten av classic-sugna kommer bli besvikna då nostalgin har lurat dem rejält. Sen kommer det finnas hardcore-vanilla folk som kommer älska det. Sen kommer det finnas folk som aldrig spelat vanilla och kommer hata det och de som kommer gilla det.

Överlag tror jag inte det kommer vara så pass uppskattat som alla vanilla-krigare försöker få det att framstå som.

• Like
Reactions: stubbkrossen
15 september 2013
324
73
78
Personligen så är största delen av min nostalgi till vanilla allt som var okänt, jag levlade upp till 60 och minns fortfarande första gången jag kom in i nya områden, första gången jag mötte vissa fiender, första gången jag dingade 60 (hände dock bara en gång för min del i vanilla) osv. Jag har massvis med fantastiska minnen från den tiden.

All den nostalgin är ju dock som bortblåst om man spelar igen, iom att man nu har kunskap om allt ovanstående. Kvar är ett 15 år gammalt spel som du kan nästan innantill, och nu spelar igen. Visst finns det nostalgi i det, men inte alls på samma nivå som den nostalgin som existerar i mitt minne.

Jag vill inte riktigt förstöra eller påverka den nostalgin eller dessa minnen, därav kommer jag hålla mig borta från Classic. Plus att det finns väldigt många aspekter av vanilla wow som jag absolut inte saknar.

• Like
Reactions: Molin
24 juni 2015
1
0
26
jag spelar lite på vanilla betan spelar någon av er ? adda så kan man lira lite ihop! raddan#2745

30 augusti 2011
1.065
110
143
Har inte betan. Jag har inte kört WoW sedan Wotlk så jag ser lite fram emot att köra WoW classic när det kommer.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.957
Medlemmar
8.476
Senaste medlem
DaggeN86

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
30