Virtual Reality-tråden

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
3 juli 2013
278
36
73
Malmö
Ber om ursäkt för frånvaro. jag har varit ganska sjuk sista tiden men är nu åter på banan och äntligen fixat ordning det mesta i VR-rummet! Jag har testat lite trådlöst sista dagarna och jag måste säga att det är jävligt coolt, två gånger har jag tappat uppkopplingen i ett par sekunder. Dock beror det troligtvis på att den trådlösa sändaren just nu hänger i midjehöjd, den ska sättas i takhöjd under veckan. Det borde fixa de få problem jag har haft.
Batteritid på 2.5 timme ungefär, sen byter man batteri på några sekunder. Jag har två vanliga batterier och det räcker gott och väl men jag fick även med ett icke officielt batteripack som klarar längre men finns inte mycket användning av det egentligen och därför ligger det oanvänt. Jag spelar sällan över 2.5 timme utan att dricka lite vatten eller någon annan kort paus, då kan man lika gärna byta batteriet och sätta det använda på laddning.
Att spela intensiva spel i VR utan sladd är fantastiskt roligt! Jag har testat lite olika spel men jag måste säga att spel som Pavlov och Blade & Sorcery gör sig riktigt bra trådlöst. Friheten att svinga svärd runt sig helt utan sladd är fantastiskt.
Snart släpps även de nya kontrollerna och det nya headsetet vilket ska bli väldigt spännande att se hur det går. Kontrollerna skickar de snällt nog gratis till mig lite innan officiella släppet så jag skriver här när jag fått dem! Det nya headsetet tror jag inte att jag får den här gången tyvärr men tror också att det hade varit svårt att gå tillbaka till sladd när man vant sig vid trådlöst. Självklart ska dock det nya headsetet testas så fort jag får möjlighet.

Om någon vill spela något VR-spel tillsammans någon dag så bara skrik till. Jag heter [R]Astorika på vanliga steam och mitt VR-konto heter AstorikaVR.

• Like
Reactions: Molin and Metaz

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Längesedan jag lirade VR.. blir nog att vänta tills nästa inköp tills jag fått större yta att använda.
Det är väl det stora problemet med VR, ytan man behöver för att få den optimala upplevelsen. Men jag kan verkligen tänka mig att trådlöst hjälper upplevelsen.

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
3 juli 2013
278
36
73
Malmö
Ja ytan är ju nästan alltid problemet med VR tyvärr, jag har ju det väldigt bra som har ett helt rum över för bara VR. I gamla lägenheten hade jag samma problem, var ett projekt varje gång jag skulle spela för jag behövde flytta möbler och då blir det lätt att man inte spelar så mycket. Nu kan jag bara starta datorn så är det up and running vilket också gör att jag kommer spela mer framöver. Jag tror att både trådlöst och de nya kontroller för index kommer göra väldigt mycket för upplevelsen i många spel, speciellt spel som Boneworks som utvecklas speciellt för index-kontrollerna.

• Like
Reactions: Molin

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Ja, det är precis som du säger. Det blir nästa lite av ett projekt varje gång man ska lira VR. Speciellt med HTC Vive där största upplevelsen utgörs av att man har mycket yta.

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
3 juli 2013
278
36
73
Malmö
Jag har precis kört tre timmar Pavlov och fy fan vad gött det är med trådlöst headset! Jag körde först vanliga search and destroy (plantera bomben precis som i CS) och sen körde jag nästan två timmar med TTT, första gången jag testar det game modet. Fy fan vad roligt game mode när man hittar lite trevligt folk att spela med!