Virtual Reality-tråden

Diskussion i 'Off-topic' startad av Swindahl, 29 februari 2016.

1. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Fasen va spännande med ett eget VR-rum :D

Jag har testat både Pro och vanliga och kan ju dels konstatera att det är en väldigt stor skillnad på vad det ger i upplevelse.
    Vad det gäller motion-sickness så upplever jag samma sak också, blir snabbt åksjuk. Jag upplevde att det blev betydligt mycket bättre i Pro när jag testade. Körde Gorn, dom först 3-5 minuterna var det jobbigt, men vande mig ganska snabbt. Ska nämnas att jag då körde ganska intensivt ett tag så jag tror att jag vande mig mycket också. Sedan blir jag lite slutkörd i skallen efter att gå i spel i VR, men det fungerar bättre med Pro kontra 1.5 upplever jag.

Dom gamla basstationerna fungerar både för Pro och vanliga 1.5, du kan även köra 2 stycken Vive på dessa utan problem. Vill du vara säker så köp ett baspaket med pro där det ingår nya handkontroller och nya basstationer (kommer snart...jag har inte sagt något).

Gällande spel upplever jag också att det är ganska tunt nu, fåtal spel "riktiga" spel som fungerar med Vive bra.
    Coop så rekommenderar jag starkt Arizona Sunshine, jag vill dock poängtera att dom haft väldigt mycket trubbel med just Multiplayer, så jag vill inte lova att det kommer fungera. Men spelet är bra, speciellt med Pro. Så jag rekommenderar att köpa 1 kopia iaf.
    Raw Data tycker jag är väldigt bra också, har för mig att du kan välja både att kunna gå och teleportera, så det fungerar ju perfekt för sambon att endast teleportera sig. Jag och @iShot har kört en del. Enda nackdelen är väl att man tröttnar efter ett tag då det är ganska repetitivt gameplay.
    Sedan har vi Star Trek, ej testat men hört att det ska vara bra.
    Dead Effect 2 VR har fått mycket bra recensioner.

2. Astorika

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Ja det ska bli riktigt roligt! Relativt stort rum, dedikerad dator för VR med 1080TI och kampsportsmatta över hela golvet för lite trevligare känsla.

Det här kitet? Är lite dyrt tycker jag :D

Jag får testa mig fram lite där då! :)

3. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Nej, kommer att komma ett som är för "vanliga" användare. Det som du länkar är för företag och inkluderar Enterprise support och annat irrelevant tjafs som är för företag :D

Ja, testa dig fram på Steam. Du kan ju köra återköp på allt som du inte kört över 2 timmar på (inom 1 eller 2 veckor, kommer inte exakt ihåg).

4. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Jag vet att du inte sagt något men kan du utan att säga något igen uppskatta när det kommer? I sommar? Höst? Nästa år? 2047? :D
    Blev riktigt taggad nu!

Ja precis, jag får testa lite och köra refund om det inte passar mig. Jag fick faktiskt lite VR-spel av en gammal sponsor från när jag tävlade så jag har några stycken nu att testa. De fem första har jag spelat lite i höstas men resten fick jag nu och är helt orörda. Vilket/vilka rekommenderas att testa först? :)
    • Arizona Sunshine
    • The Brookhaven Experiment
    • GORN
    • Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades
    • Pavlov VR
    • Budget Cuts
    • Catan VR
    • Fallout 4 VR
    • Job Simulator
    • Onward
    • Police Enforcement VR : 1-k-27
    • Richies Plank Experiment
    • SURV1V3
    • TheBlu
    • The Thrill Of The Fight

5. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    1. Gorn
    2. Hot Dogs, Horseshoes...
    3. Arizona Sunshine
    Det är väl dom som är roligast nu skulle jag vilja säga. Richies Plank är grymt bra för att visa VR för nya :D

#25 Britney, 21 juni 2018
    Last edited: 21 juni 2018
  6. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Ja det var ganska saftigt! Jag får fundera lite på det men känns ju som om jag ändå ska göra ett VR-rum så kan jag lika bra göra det ordentligt från början! ;) Är det enkelt att sätta upp två VR-headset med samma basstationer? Funkar det bra? Eller är det bättre att ha en yta i vardagsrummet som jag kan flytta lite möbler för att frigöra ytan när vi ska köra coop?

Du vet inget om den trådlösa lösningen som ska komma? Allt jag hört är Q3.

Hot Dogs, Horseshoes tyckte jag var riktigt roligt! Jag har inte testat så mycket annat för jag fastnade för det :D

7. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Fungerar väldigt smidigt att koppla 2 headset till samma basstationer. Inga konstigheter alls, det som kan störa är om den ena personen täcker ena basstationen för den andra, men det brukar inte vara några problem ifall man sätter dom i hörnet på rummet.
    Jag och @iShot har testat 2 gånger och jag tycker det fungerar riktigt bra!

Nope, vet inte något om den trådlösa.

8. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Fan vad roligt! Då ska jag kolla på hur jag ska sätta upp det, lutar nog åt att det blir en Pro också. Coop låter för roligt för att inte köra det nu när jag ändå satsar på ett dedikerat VR-rum :D

Tack för all hjälp, uppskattas verkligen!

*Edit* Blir kanske ett Ruthless-event med VR här nere i höst ;)

Britney gillar detta.
  9. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Jag har tittat en hel del på Pro kontra vanliga Vive och headsetet förstår jag skillnaden men lighthouses samt handkontrollera som är version 2.0, verkar ju inte vara någon större skillnad när du spelar eller missar jag något? Är det bara en förberedelse för kommande versioner? Enda skillnaden verkar ju vara att du kan spela på en större yta då du senare i år kommer att kunna länka fyra stycken för att spela på 10x10 meter men vem har det hemma? Känns som det verkligen är inriktat på företag/spelhallar. En stor nackdel är ju att de inte är bakåtkompatibla så om jag köper ett kit med Pro, lighthouses och kontroller så kan mitt gamla headset inte användas med dem utan jag måste ha en separat spelyta för det gamla medans de gamla lighthouses stödjer båda headseten. Lutar verkligen åt att ha en Pro också men om jag inte missat något så känns det som att betala 6000:- till för lighthouses och kontroller som inte direkt är någon större uppgradering samt inte bakåtkompatibla känns inte så lockande.

10. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Jag testade att koppla in VR idag för jag tänkte testa lite men för att slippa flytta den stationära datorn så körde jag genom min laptop. Jag fick direkt problem då processorn maxar ut och lägger sig på 100% vilket känns väldigt konstigt. Jag har den här laptopen som har en Core i7 7700HQ vilket jag tycker borde räcka eller behövs det ännu mer kraft? Inget annat är nära att arbeta på 100%.

11. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Beror väl på spelet? Vilket spel är det du kör?
    Ett exempel på det är CS:GO som inte har en FPS cap vilket gör att CPU kör 100% även fast spelet inte är så krävande.

12. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Testat flera olika spel. Några går bra men många spel får jag galet med lagg vilket gör det ospelbart i VR. Jag testade något polisspel men det var totalt ospelbart, dungeon knight VR funkade men sen testade jag Pavlov, The Lab och några andra som laggade väldigt mycket direkt jag kom in i det och CPU på 100%.

13. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Hmm, sjukt konstigt.
    Kan vara att laptopen då inte har tillräckligt med bra kylning.

Jag skulle säga att du tar kontakt med Inet (om det är där du köpt den) för att se om dom kan hjälpa dig.

14. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Tack för hjälpen @Molin Jag fick laptopen att fungera efter att ha installerat om hela datorn, funkar felfritt nu. Har en Vive Pro med nya basstationerna och handkontrollerna att hämta ut idag, kul att se hur stora skillnaderna är. Nästa fredag flyttar jag och ska börja bygga mitt VR-rum då, ska bli sjukt roligt :) Har fortfarande endast kört solo i VR så ska bli fantastiskt spännande att testa coop! Tyvärr blir det svårt att testa Pro innan flytten då lägenheten är fylld med flyttkartonger över allt men får se om jag kan bygga in mig i ett fort av flyttkartonger och köra en stund ;)

Britney gillar detta.
  15. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Har du fått iordning på allt nu :)?
    Hade varit superkul att få se en biild på nya VR-rummet!

HTC Vive har nu även annonserat deras trådlösa lösning för HTC Vive och HTC Vive Pro.

16. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Jag har tyvärr varit ganska sjuk sista veckorna så jag har inte haft tid att varken spela VR eller fixa färdigt rummet än, är just nu bara ett tomt rum med basstationerna monterade på väggarna. Kommer lägga upp bild så fort det är klart!

Blir att beställa Wireless så fort det går att förhandsboka! Ska testa det någon vecka och funkar det riktigt bra så blir det att beställa en till så båda headseten har :D

Britney gillar detta.
  17. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Hämtade ut min Wireless idag!! :D Så taggad på att testa det!

18. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Nice får ge oss en uppdatering om hur frihet känns :D

Astorika gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis