Viktigt om Guild Wars 2-sektionens framtid

Diskussion i 'Nyheter' startad av Draxx, 30 augusti 2018.

1. Draxx

Draxx Administrator
    Ledning Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    245
    Trofépoäng:
    183

Nu blir det lite allvar för en gångs skull :)

Nu har Guild Wars 2-guildet rullat sedan release hösten 2012. Det har varit sex år av väldigt mycket skoj och vi har sett två expansioner och en himla massa content-patches anlända. Det har skapats en stor mängd goa spelminnen i Ruthless, men väldigt mycket av det content som släppts senaste åren har varit single player-inriktat och det content som finns tillgängligt för guildgrupper är mycket begränsat, speciellt om man inte är raid-intresserad. Vi har kört 700+ guildevents och en stor del av det har varit guild missions och WvW. Arenanet har dock inte varit så duktiga på att lägga in nytt fräscht guildcontent eller nya missions. Höjdpunkterna i guildet för mig personligen har varit när expansionerna släppts och vi kunnat inta nya guildhallar utan någon övre gräns för hur många medlemmar som kan vara med, vilket inneburit att vi har kunnat köra ett par helt enorma event som gett spelminnen för livet. Att leda en raid med över 100 pers är en häftig känsla och något jag aldrig kommer att glömma (det finns förevigat i Youtube-kanalen), men det bästa för mig personligen är att jag utöver alla sköna människor jag fått lära känna i spelet även fått mycket nära IRL-vänner för livet i Coldheaven och Zeartch. Tiden går dock och hela officerarskaran är idag väldigt trötta på att driva samma guildmissions om och om igen efter alla dessa år, och att ha en ständig punkt i kalendern varje vecka. Våra medlemmar har skapat massor av egna events också, tävlingar, pussel, fashionwars, pvp och annat, vilket vi förstås är jätteglada för!

Något behöver dock förändras. De flesta officerarna har varit med väldigt länge, och jag vill rikta ett mycket stort tack till Coldheaven, Zeartch, Miriyabi, Cmyk, Snossi och alla tidigare pensionerade officerare för sitt engagemang och alla insatser för att driva guildet, med en liten extra tumme upp till Cmyk som pliktfullt kört WvW-event varje söndag i flera ÅR, grymt snyggt jobbat. Att viga en helgkväll varje vecka åt att leda event i flera år är oerhört generöst, även om man själv tycker att det är kul. Det, och mycket annat, har lett till att vi egentligen aldrig haft några större "dippar" i medlemsantal. Efter varje semesterperiod har det vanligtvis varit lite färre online men det har alltid repat sig under hösten eller någon liten rekryteringsdrive, och vi har kontinuerligt legat runt 200 aktiva medlemmar +/- 30. Vi kan också glädja oss åt att det varit nästan helt dramah-fritt i guildet. Mängden allvarliga konflikter under de här sex åren kan räknas på en hand, och det är jag lite stolt över att vi lyckats med, att få sådan fin sammanhållning. Jag har gång på gång förvånats och blivit glad över att det är så många svenskar som fortfarande spelar GW2 och att det kontinuerligt fortfarande kommer in ansökningar till oss, och det skall vi fortsätta ta vara på för att samla folk som vill spela GW2 i Ruthless tillsammans och bli en del av communityt, men det nuvarande ledarskapet känner sig helt enkelt färdiga med att ha fasta tider att passa i GW2.

Vad innebär då det? Well, guildet kommer definitivt inte att försvinna någonstans, vi har fått flera ansökningar bara denna vecka, men antingen kommer vi att behöva någon ny eldsjäl som vill ta GM-rollen och driva guildevents, och/eller vi behöver ta ett steg tillbaka till en lite mer casual approach utan fasta tider varje vecka. Under de här sex åren har livet självklart förändrats för oss alla, med nya familjesituationer, flytt, prioriteringar i livet och annat. Som GM och grundare vill jag inte att guildet skall försummas och jag tror att medlemmar märker väldigt tydligt när ledningen i ett guild inte känner entusiasm i spelet. Jag märker det inte minst på mig själv. Jag brukar ju prutta ur mig videos för minsta lilla happening, men jag känner att jag får svårt att göra rekryteringsvideos när jag själv tröttnat på spelet så pass, det känns inte ärligt. Ska något göras, så ska det göras bra! Majoriteten av medlemmarna har ju skitkul med spelet och vill fortsätta, så vi vill minimera effekten av det här. Men det blir någon typ av effekt vad man än gör.

Därför vill jag öppna upp för eventuellt intresserade att höra av sig till mig om de vill ta över GM-rollen/ansvara för att leda events/bli officer, antingen på samma/nytt sätt, eller för att bara ha någon slags överseende över guildet lite då och då i en lite mer casual stil. Det har blivit dags för mig att stiga ner, och de andra officerarna som regelbundet har lett event känner likadant.

Välkommen att PM:a intresse! :)

Tack och bock:wizardmale: /Draxx
    (min roll inom Ruthless.se-ledningen är i övrigt helt oförändrad)

#1 Draxx, 30 augusti 2018
    Last edited by a moderator: 31 augusti 2018
    Zaphira, Ave, Quue och 6 andra gillar detta.
  2. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Oerhört bra jobbat utav er alla dess år. Helt fantastiskt att ni kört på sedan release, år efter år!
    Även fast jag aldrig varit med och lirat GW2 så ska ni ha stort tack för att ni drivit sektionen, grymt bra jobbat alla GW2 Officers!

Miriyabi, BlackVanillaTea och Draxx gillar detta.
  3. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    133
    Trofépoäng:
    128
    Grymt, starkt jobbat. Helt sjukt att det gått 6 år. Så jäkla bra jobbat alla officerare.

4. Nemonz

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    23
    Jag kom till ruthless för att jag såg en stor svensk guild. En guild med ledarskap och officers som tog sin tid till att leda missions.
    Jag sökte in till sektionen och la direkt märke till draxx brinnande för sin odödliga karaktär som jag på gång efter gång försökte besegra, men slutade alltid med att jag fick stryk...
    jag har spridit dina rekrytering videos så fort jag hört en svensk spela gw2 just för att de ska få uppleva samma som jag.
    Ni gjorde så att jag fick uppleva guild wars 2 på ett helt annat sätt!
    Så. Från en helt vanlig medlem till alla er officers och till dig draxx. TACK för allt och för er tid ni lagt ner på oss !

5. Draxx

Draxx Administrator
    Ledning Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    245
    Trofépoäng:
    183
    Tack själv! <3 Det kommer en nostalgi-drypande post om nån vecka med tillbakablickar och media från de gångna sex åren :)

Miriyabi, BlackVanillaTea, Nemonz och 1 annan gillar detta.
  6. Artazz

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    28
    Jag har sagt det förut men det tål verkligen att upprepas.
    Alla officerarna har gjort ett hästjobb och det har varit ett sant nöje att vara med i alla dessa år (nästan från starten för min del)!!
    Så stort tack till er alla och jag ställer mej bakom Draxx när han lyfter fram Cmyk lite extra för det engagemang och jobb han lagt ner :)

7. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    97
    Trofépoäng:
    138
    Galet att det har gått 6 år som ni har kört GW2 sektionen exemplariskt utan dess like, ni alla har gjort ett grymt bra jobb med allt verkligen!
    Samtidigt som det är tråkigt att läsa detta så har jag också full förståelse till varför.

Tack för alla dessa åren av ett episkt ledarskap utan dess like, ni har gjort ett sjuhelvetes grymt jobb! :)

8. BlackVanillaTea

Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

Mottagna gillanden:
    113
    Trofépoäng:
    83
    Starkt och tappert kämpat av hela officerskåren, som lyckats hålla regelbundna events igång under så pass lång tid! Sektionen har verkligen givit sitt för att utforska så många delar av spelet, och erbjuda medlemmarna stadga att kunna återvända till. :D

Sektionen kommer såklart att leva vidare, på ett eller annat vis. Living Story fortsätter och folk kommer att vara intresserade av att hjälpa varandra med achievs och dylikt. Sedan har vi kommande WvW-förändringar vad gäller serversystemet, så kanske att Ruthless kan komma att haka på en allians i framtiden. Vi får helt enkelt se!

Jag och Snossi har snackats vid, och vi kommer att fortsätta med fractals-event, beroende på hur närvaron ser ut kommande söndagar. Vi har också ändrat måndagar till Free-for-all i guildhallens arena + guild missions för de som önskar. Likaså för onsdagar, beroende på intresse. Snossi har ändrat MotD för att motsvara detta.

Kimprex, MrC, Draxx och 3 andra gillar detta.
  9. Quue

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Officer World of Warcraft

Mottagna gillanden:
    53
    Trofépoäng:
    113
    Grymt bra jobbat av er alla under dessa år. Ni är en stor inspiration för oss andra i Ruthless helt klart.

Miriyabi, Kimprex, Draxx och 1 annan gillar detta.
  10. pls

pls
    Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    43
    Grymt jobbat även om jag inte varit så aktiv dom senaste åren.
    Men varje gång man kommit in så har man känt sig som hemma
    Det är stort!!

Kimprex och Draxx gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis