Tips på bra serier eller filmer

stubbkrossen

Medlem
Medlem AoC
1 september 2014
361
87
53
Östersund

Den här kortfilmen (28 min) rekommenderar jag starkt. Fan vad fin den var. Det blev väldigt känslosamt kan jag lova!

Kort: 1a världskriget, 3 unga män från suffolk drar uti kriget. Men allt är inte bara jämmer och elände. Hela tiden.

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Såg första avsnittet av Disney's DuckTales reboot, och blev icke besviken. DuckTales var en av många tecknande serier som utgjorde tv-tittandet i barndom, och hoppas på att resterande säsong (och följande) i modern version kommer att ge lika mycket nöje. Ser fram emot nästa avsnitt!

Opening Theme

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Vikings (2013-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Vikings_(TV_series)

Nyligen plöjt igenom tre säsonger på en vecka, till min överraskning. Hade inte höga förväntningar. Kan jämföras med Game of Thrones; en värld av intriger, maktspel, vettlöst våld, sex, etcetera, där ett liv kan kastas bort så lättvindigt. Mänskliga brister, om än fascinerande, i överflöd. Och det bästa av allt (som gammal arkeologstudent samt intresse för tidigare nedtecknad historia), är att serien inte det minsta låtsas om att försöka vara autentisk! Löst knutet till vissa historiska personligheter, platser, och händelser. Inte så mycket fokus på att återge fragmenterade arkeologiska fynd, utan mer kring att berätta om ett äventyr i en värld annorlunda från dagens, med frihetlig kreativ tolkning.

Såsom GoT, kan det i viss mån kategoriseras som low-fantasy, fast med tema på sen järnålder/tidig medeltid. Är det verkligen magi och realiserad mytologi vad vi ser, eller är det enskilda personers synvillor, utifrån deras förhållande till sin uppfattade omvärld? Svårt att säga, och lämnar mycket åt tittaren att avgöra. Vackra miljöer, komplexa sociala interaktioner, och kvalitet i materiella detaljer. Dialogen kan tyvärr vara förutsägbar eller inkonsekvent på vissa håll, fast förvänta dig ändå det oförväntade; en charm GoT har, och som Vikings på sitt eget vis lyckas återskapa i ungefär samma proportion.

• Like
Reactions: Molin

Quue

Medlem
Destiny 2
Officer World of Warcraft
1 december 2011
1.290
75
113
29
Stockholm
Frontier på Netflix. Började kolla på ett par avsnitt och fastnade. Det utspelar sig i Kanada under kolonialiseringen. Olika företag kämpar mot varandra om pälshandeln som var ett av de mest lukrativa affärerna man kunde göra på den tiden.

• Like
Reactions: Molin

Sabot

Medlem
Destiny 2
2 oktober 2011
1.042
125
103
35
Stockhom
The Expanse (Netflix) säsong två kommer nästa fredag 8.
Tyckte första säsongen var riktigt bra, ser fram emot nya :D
Såg denna nyss och gillar man dystopisk scifi blir det knappast bättre! Säsong 3 nångång under 2018 verkar det som.

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Skulle börjat kolla på The Expanse men på något vänster blev the The 100...
Helt ok serie, mest för att den har en del Sci-Fi :D

Andra serier som jag tycker är bra:
Chuck
Dexter
Battlestar Galactica
Burnout
The Mentalist
Generation Kill
Scrubs
Spartacus
Supernatural
The Walking Dead
Falling Skies (flippar ut IMO efter ett tag dock)
Sons of Anarchy
Blue Mountain State
Weeds

Elzior

Medlem
Destiny 2
5 november 2013
527
213
103
Sandared

Såg precis det första avsnittet på den serien och kan säga att jag kommer fortsätta kolla serien !
Plus Nathan fillion i huvudrollen är ett stort plus​

Zeeshan

Moderator
Medlem
Crew
Destiny 2
Officer Destiny 2
22 maj 2013
295
54
78
39
Stockholm
Ser fram emot Mandalorian serien! Första live action serie från Star Wars universumet

Det blev ju ingen Boba Fett film, istället en hel serie baserad på konceptet med prisjägare!

Någon mer som ser fram emot denna??

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Jääävlar, denna ser jag fram emot.. Men måste nog vänta med att se hela trailern tills den kommer officiellt för kvaliténs skull :p
Men fyfan, detta och rykten på en eventuell KOTOR film är ju räddningen för Star Wars enligt mig mening!

Zeeshan

Moderator
Medlem
Crew
Destiny 2
Officer Destiny 2
22 maj 2013
295
54
78
39
Stockholm
Jääävlar, denna ser jag fram emot.. Men måste nog vänta med att se hela trailern tills den kommer officiellt för kvaliténs skull :p
Men fyfan, detta och rykten på en eventuell KOTOR film är ju räddningen för Star Wars enligt mig mening!
Ja det skall bli spännande med en budget på 100 miljoner dollar på bara 10 avsnitt!

The Mandalorian18[65]November 12, 2019December 31, 2019[66]Jon FavreauDisney+

• Love
Reactions: Kimprex