Tips på bra serier eller filmer

Susannah

Medlem
30 januari 2012
1.454
0
76
Sverige
SV: Tips på bra serier eller filmer

Gotham S2 börjar om ett par veckor, HYPE! Annars har jag börjat följa lite random stuff, Tyrant är en favorit, Turn är också ritkigt najs lite historia och spion serie, sedan nya Mr.Robot är riktigt kul, men kanske inte mainstream.

Shoan

Medlem
Medlem AoC
2 oktober 2011
877
65
73
24
Stockholm

Netflix nya serie Narcos tycker jag va riktigt bra. Handlar om Pablo Escobar och Medellín-kartellen.

Empha

Medlem
12 oktober 2011
1.524
0
76
22
Södermalm, Stockholm

Flora skrev:
Mr.Robot är riktigt kul, men kanske inte mainstream.
Rekommenderar varmt denna serie, sög in mig så pass att jag såg klart på hela säsongen på en helg. Det kanske inte var det smartaste då säsong 1 precis blev klar och jag vill ha mer :(

Går på SVT nu också (om du inte vill ta på dig pirathatten) med avsnitt två på fredag, det första avsnittet finns på svtplay.

Black Mirror är också en serie jag älskar, speciellt då jag är sci-fi fan och alla avsnitt har något typiskt sci-fi tema (förutom pilotavsnittet)

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC

Kan tipsa om Star Wars Rebels. Pilotavsnittet och 1:a säsongen får en kanske kämpa sig något igenom, fast säsong 2 är guld värt (även flertalet "fillers"). Serien är inne på 3:e säsongen, och ser fram emot dess final.

Serien gästas av bekanta ansikten såsom Wilhuff Tarkin, Ahsoka Tano, Lando Calrissian, Darth Vader, Leia Organa och (f.d. Darth) Maul. Lockar inte detta så vet jag inte vad.

Trailer säsong 1: https://www.youtube.com/watch?v=xg5YN3LAGw4
Trailer mid-säsong 3 (spoiler): https://www.youtube.com/watch?v=upN-7ALj2OU

Balefire skrev:
Britney skrev:
Kan starkt rekommendera The Expanse.
Finns på Netflix.
www.youtube.com/watch?v=kQuTAPWJxNo

http://www.imdb.com/title/tt3230854/
Mycket bra serie!

/Balefire
Håller med, rekommenderas starkt. Förhoppningsvis är kommande säsong 2 av samma skrot, om inte bättre.

donbatti

Medlem
Medlem AoC
16 januari 2014
978
11
58
Asarum

Taboo

http://www.imdb.com/title/tt3647998/?ref_=nv_sr_1

Storyline

James Keziah Delaney returns to 1814 London after 10 years in Africa to discover that he has been left a mysterious legacy by his father. Driven to wage war on those who have wronged him, Delaney finds himself in a face-off against the East India Company, whilst playing a dangerous game between two warring nations, Britain and America.

3 avsnitt hittills bara som sänts, men grymt bra!

• Like
Reactions: Demander

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Givit tips till en vän på fejjan som frågade öppet efter filmer att se, och tänkte att jag kunde nämna ett antal av dem även här :)

Ifall du är nyfiken på lite mer "obskyr" film så plockade jag fram följande ur minnet:

- La face cachée de la lune (Far Side of the Moon)
- Lola rennt (Run Lola Run)
- Ernest et Célestine (Ernest & Celestine)
- Tōkyō Goddofāzāzu (Tokyo Godfathers)
- Ničija zemlja (No Man's Land)
- طعم گيلاس (Taste of Cherry)
- Äta sova dö (Eat Sleep Die)

Ljungen

Medlem
17 februari 2016
464
32
28
Kan rekommendera serien "The 100". Inne på femte säsongen nu.

The series is set 97 years after a devastating nuclear war wiped out almost all life on Earth. The only known survivors are the residents of twelve space stations in Earth's orbit prior to the war. The space stations banded together to form a single massive station named "The Ark", wenis galore about 2,400 people live. Resources are scarce and all crimes no matter their nature or severity are punishable by death ("floating") unless the perpetrator is under 18 years of age. After the Ark's life support systems are found to be critically failing, one hundred juvenile prisoners are declared "expendable" and sent to the surface in a last ditch attempt to determine if Earth is habitable again. The teens arrive on a beautiful planet they've only seen from space. Confronting the dangers of this rugged new world, they struggle to form a tentative community. However they discover that not all humanity was wiped out. There are people on Earth who survived the war, called "grounders" by the 100....

http://www.imdb.com/title/tt2661044/?ref_=nv_sr_1

Även nya Twin Peaks serien rekomenderas starkt!

• Like
Reactions: Demander

Sabot

Medlem
Destiny 2
2 oktober 2011
1.042
125
103
35
Stockhom
Kolla in Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Inte sett speciellt mycket av den själv än men hittills har den varit riktigt underhållande.

Kimprex

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
1 september 2011
2.796
112
158
29
Löddeköpinge
www.facebook.com

Kan tipsa om Star Wars Rebels. Pilotavsnittet och 1:a säsongen får en kanske kämpa sig något igenom, fast säsong 2 är guld värt (även flertalet "fillers"). Serien är inne på 3:e säsongen, och ser fram emot dess final.

Serien gästas av bekanta ansikten såsom Wilhuff Tarkin, Ahsoka Tano, Lando Calrissian, Darth Vader, Leia Organa och (f.d. Darth) Maul. Lockar inte detta så vet jag inte vad.

Trailer säsong 1: Trailer mid-säsong 3 (spoiler):
Intygar på en grymt bra serie, är hypad inför säsong 4 till hösten

www.youtube.com/watch?v=qHEdQHFQViU
Då säsong 4 kommer bli de sista av Rebels så har Disney och starwars.com bekräftat att där kommer komma fler animerade Star Wars serier genom åren.

Last edited by a moderator:

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC