The Witcher TV-Serie

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.935
918
243
Kommer helt klart att kolla in detta. Kan bli riktigt ballt tro jag, speciellt för mig som inte är super insatt. Men det blir ju som alltid svårt att tillfredsställa alla, speciellt dom som är super fans som kan allt om loren osv då det blir lätt att frångå lore osv.

Ozen

Medlem
Medlem AoC
219
31
53
Hoppas den kommer på svenska Netflix iaf :p inte bara i USA hehe... har så stora problem med USA netflix så hehe

Georg

Administrator
Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
2.384
149
128
Läste att det kommer bli ett samarbete mellan netflix och ett polskt företag som gjorde alla ingame cinematics i Witcher spelen, och att Andrzej Sapkowski kommer vara med som rådgivare.

Elzior

Medlem
Destiny 2
510
199
83
Hmm alltså vet inte hur jag ställer mig till att Henry Cavill ska spela huvudrollen kan säkert bli hur bra som helst
Jag kan säga att jag va sugen på att se "mads mikkelsen" som Geralt of Rivia

• Like
Reactions: Lerb and Molin

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
280
139
83
Behövde googla på begreppet, varpå jag inte förstod problemet. Vem som än kommer att spela Ciri, så är skådespelarinsatsen av vikt och väldigt lite annat. Ser fram emot vad serien kan komma att erbjuda :)

Sabot

Medlem
Destiny 2
1.038
125
103
Kan ju vara mycket skrik över ingenting också... bara för att en karaktär har en annan hudfärg betyder det ju inte nödvändigtvis att budskapet går förlorat. Om det överhuvudtaget ens tas upp i serien. Om det skulle vara så att serien går ut på att skildra de liknelser som The Witcher gör till östeuropeiska trauman under historien och man aktivt försöker förminska det så hade det väl varit annat... men jag har svårt att tro att serien kommer ha det som huvudhandling.

Det är synd att dem verkar känna att de inte kan hålla sig trogna till originalberättelsen dock. Hollywood ska väl enligt sägnen vara en kreativitetens fäste -- så varför inte vara lite kreativ och skriva in nya, intressanta karaktärer istället för att ändra befintliga, redan etablerade sådana?

• Like
Reactions: Molin

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
280
139
83
Oja, förr kunde jag irritera mig på att filmatiseringar, teater, spel och litterära tolkningar kunde skilja sig i flera avseenden från något som existerat sedan tidigare. Insett dock att karaktärer, bakgrund och scener som är tidigare etablerat är inte immunt mot förändring, och istället uppskatta varierad presentation. Nya idéer, synvinklar, osv, gör upplevelsen fortsatt fräsch och håller diskussioner vid liv. Vill en gå tillbaka till en annan, tidigare skildring så finns alternativen där (spel/böcker i detta fall, beroende på vad en önskar uppleva och utforska). :D

Ser därför nu för tiden ofta fram emot nya tolkningar av tidigare berättelser, sedan jag kan förvänta mig att de inte lär stämma överens med förväntningar utifrån tidigare verk. Sedan om de upplevs bra eller dåliga får smaken avgöra därefter.

• Like
Reactions: Molin

Derp

Medlem
95
6
33
Reddit titeln är ju lite överdramatiserad, är ju ingen som gott ut och sagt att det stämmer. Utan var en casting add, har ingen aning om hur dem fungerar men "confirmed" är la att ta i.