The Outer Worlds (Nytt Obsidian spel)

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Obsidians nya spel är här, där bland annat skaparna och utvecklarna bakom Fallout och Fallout: New Vegas tar och visar upp ett nytt sci-fi universum!

Det vi vet än så länge är att det kommer att utspela sig på den koloniserade-planeten som ligger allra längst bort från jorden "edge och the galaxy".
Skall släppas under nästa år.

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
... Fast ja, egentligen gör det inget mer än att man får vänta 1 år.
Men å andra sidan kanske spelet är billigare pkus att alla eventuella DLCs ingår.
Metro har jag inte rört ännu och tänker inte ge mig.

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
28 augusti 2011
1.913
103
103
Bromma, Stockholm
... Fast ja, egentligen gör det inget mer än att man får vänta 1 år.
Men å andra sidan kanske spelet är billigare pkus att alla eventuella DLCs ingår.
Metro har jag inte rört ännu och tänker inte ge mig.
Japp! Som du säger vänta ett 1 år och köpa GOTY utgåvan eller lira på konsoll.
Gillar inte vad de håller på med bara, Phoenix Point var det som cementerade min avsky.

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
MEN ALLTSÅ KAN MAN SLUTA UPP ATT MARKNADSFÖRA SPEL MED FEL PLATTFORM....
Jag är verkligen ok om man släpper ett spel och säger "Nej, det blir inget Steam, vi kör Uplay" eller "vi kör Epic Stor"... Men att man håller på att ändra sig hela jävla tiden för att man blir uppköpt, blir fan riktigt jävla triggered.
1005

• Like
Reactions: stubbkrossen

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
Japp! Som du säger vänta ett 1 år och köpa GOTY utgåvan eller lira på konsoll.
Gillar inte vad de håller på med bara, Phoenix Point var det som cementerade min avsky.
Ja en annan som är mer utav en PC-MasteRace kommer vänta både med Metro och detta och eventuella fler "svikare" som väljer att bli uppköpta av äckelEpic.

Lerb

Medlem
15 september 2013
320
72
78
30
Borås
* sitter med skamsen blick och tönt-mössan på i sin skämshörna och tittar på alla andra som är sura på Epic *

Jag är hype och kommer köpa det iaf :p
Please don't hata mig!

• Like
Reactions: Ebanon and Molin

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
28 augusti 2011
1.913
103
103
Bromma, Stockholm
* sitter med skamsen blick och tönt-mössan på i sin skämshörna och tittar på alla andra som är sura på Epic *

Jag är hype och kommer köpa det iaf :p
Please don't hata mig!
Man får självklart tycka som du Lerb, vi lever trots i ett fritt land (till skillnad från Tencents som äger 40% av Epic :D). Ska jag vara ärlig så den enda som troligen kommer bry sig att jag bojkottar Outer World och Epic Store är jag själv.

• Like
Reactions: Lerb

iShot

Administrator
Medlem
28 september 2012
1.097
149
128
Göteborg
Men sluta... Inte Outer Worlds också :expressionless:
Läste precis att Ready or Not verkar bli Epic Games exclusive också..

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
Nu kommer SwindahlBitterF***a men det är ju tack vare människor som inte bryr sig alls som vi idag har Microtrans, P2W-lootboxes.... EXCLUSIVES...DLC-Content bakom en paywall som borde ingått i spelet från start, Day-1 patches, ofärdiga spel vid launch, nergraderad grafik och spelfunktion vid launch vs Trailers osv osv osv.
Självklart självklart får man tycka vad man vill, även om det är fel! :D ( hata mig inte för att jag hatar ok ? hahaha )

• Like
Reactions: Keksi ツ

Lerb

Medlem
15 september 2013
320
72
78
30
Borås
Jag kvävs nästan av den gigantiska kam du precis drog över mig ihop med "alla andra som inte bryr sig"

Är OK med att spela spel på Epic Launcher = är samtidigt bidragande orsak till allt negativt inom spelbranchen. Amirite? Jag hör ett avlägset eko från 2004 och Half-Life 2 release på den pissiga lilla platformen Steam...

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
Jag kvävs nästan av den gigantiska kam du precis drog över mig ihop med "alla andra som inte bryr sig"

Är OK med att spela spel på Epic Launcher = är samtidigt bidragande orsak till allt negativt inom spelbranchen. Amirite? Jag hör ett avlägset eko från 2004 och Half-Life 2 release på den pissiga lilla platformen Steam...
Du får gilla/tycka det är OK att spela spel på EPIC.
Säger bara det att tänk om ALLA skulle avstått från att köpa exklusiva spel som Metro för att visa att det inte funkar eller inte är OK att hålla på så. Att ALLA spel skall vara tillgängliga på ALLA plattformar så man kan välja själv.
Inte att man ska behöva vänta 1år eller mer för att få kunna köpa den till plattformen man vill.

Overklig tanke att just alla skulle avstå från att köpa men att visa dom att det inte funkar så det inte händer igen.
Half-Life 2 var ju Valve´s, Steam är Valve´s egna plattform.
Metro är Deep Silver´s, EpicStore är Epic´s.. Ser du skillnaden ?

Har inga problem med att man släpper sina egna spel exklusivt på sin egen plattform, men att köpa in andra spel och göra de exklusiva.. BIG NO NO i min bok.

Nej @Lerb du behöver inte vara den bidragande faktorn till Microtrans och allt det andra, men du är en av miljoner andra som bidrar till att detta med exklusivitet blir en grej som alla plattformar kommer ta efter om du inte bryr dig.
Ingen dödssynd, men jag delar inte den tanken du och miljoner andra har och bryr mig för jag hatar vägen spelbranschen på PC är på väg åt med exklusivitet.

Lerb

Medlem
15 september 2013
320
72
78
30
Borås
Jag var i full gång att koka ihop ett långt svar.... Men jag orkar inte.

Trevlig helg Swindahl :p