The Division 2

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.958
921
243
Hahaha, vafan. Det var många som fick vara med i det som inte får nämnas vid namn, verkar ju vara lyckat iaf. Riktigt kul att höra faktiskt!!
 
  • Like
Reactions: Astorika

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
278
36
73
Ja det som inte får nämnas vid namn var riktigt lyckat! Jag köpte mig ultimate edition igår :D
 

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.958
921
243
Har lyckats missa varenda jäkla beta, ni andra som lirat. Vad tycker ni? Hur är det kontra ettan?
Jag gillade ju ettan till viss mån, men hade lite svårigheter med leveldesignen på vissa PvE delar där fienden rushade dig med sköld (antagligen bara jag som var dålig :p).

Men utöver det gillade jag ettan skarpt, kommer nog bli ett köp för min del!
 

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.878
96
88
Hur är det kontra ettan?
En stor skillnad från ettan att jag inte köa 5 timmar för se en trailer (på tyska) jag redan sett för spelet samt en demo för en funktion (drönare) som de senare strök ur spelet.
 
  • Like
Reactions: Molin

Jacob Hytter

Medlem
Destiny 2
5
2
3
Har lyckats missa varenda jäkla beta, ni andra som lirat. Vad tycker ni? Hur är det kontra ettan?
Jag gillade ju ettan till viss mån, men hade lite svårigheter med leveldesignen på vissa PvE delar där fienden rushade dig med sköld (antagligen bara jag som var dålig :p).

Men utöver det gillade jag ettan skarpt, kommer nog bli ett köp för min del!
Nu har vi ju bara köra 7 lvl i betan, och 8 nu i helgen. Men det kändes bättre. Grafiken är ju den samma, men den var ju bra redan i ettan. A.I kände man att det hade jobbat lite med. Dom kändes smartare, även om de kunde springa lite fel ibland.

Normaliseringen i pvp kommer göra den delen väldigt mycket bättre. Av det jag körde i betan hade jag jävligt kul de timmarna.

Om vi slipper se samma problem med server-client-side som var i ettan, så kommer detta bli toppen. Vi kan inte behöva väntar 3-4 veckor på en patch för att lösa ett problem. Och dom har lovat att detta ska inte ske igen, då nästan all logik och funktionalitet är flyttad till server-side, till skillnad från ettan.
 
  • Like
Reactions: Molin

Jacob Hytter

Medlem
Destiny 2
5
2
3
En Fråga " allows up to 50 accounts ", för Clans i Div2. Hur kommer vi göra där?
Antar att det blir som i Destiny att vi kommer skapa flera Klaner, men hur placerar vi in folk? Först till kvarn? Eller vi kanske inte är fler än 50 som kommer köra?
 

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.958
921
243
En Fråga " allows up to 50 accounts ", för Clans i Div2. Hur kommer vi göra där?
Antar att det blir som i Destiny att vi kommer skapa flera Klaner, men hur placerar vi in folk? Först till kvarn? Eller vi kanske inte är fler än 50 som kommer köra?
Osäker, vet inte riktigt hur intresset är. Men kan ju starta upp en kanal på Discord för att kolla av läget lite.
Vet inte riktigt vem/vilka som är intresserade utav att driva sektionen heller.
Enklast brukar ju vara att ha någon slags intern rekrytering, men känns ju lite onödigt byråkratiskt också ^^
 

Lerb

Medlem
316
70
78
Någon mer som testat öppna betan? Har kört en timme ungefär och det känns ju riktigt bra måste jag säga :)

En riktigt fin känsla att spela i princip utan loading screens efter att ha grötat runt i Anthem ett tag för halva din speltid försvinner. Och känslan i settlements/base of operations är ju hästlängder bättre än Fort Tarsis. Känns inte som ett hinder mellan gameplay.

I övrigt känner man ju igen det mesta från Division 1 tycker jag.
 

Jacob Hytter

Medlem
Destiny 2
5
2
3
Tycker det känns väldigt bra. Men det gjorde Div1 också, Så hoppas inte Div2 får samma problem. Och sedan vet vi ju inte hur hela Specialist kommer kännas, och alla deras talents. Men något som kommer göra spelet mycket bättre pratade de om idag på deras stream, när det var underhåll.

TLDR
  • Mod på skills, gör att du kommer hitta din spelstil lättare.
  • De har koll på max dmg/skillpower du kan ha/använda. Inge mer one-shot / tank builds.
  • Alla specialister har sina styrkor och bra för gruppen.
  • Global mods. Du behöver inte flytta dem mellan vapen.
  • Du har bara tre main-stats att bry dig om. Armor, HP, Weapon damage, där Armor och HP inte har någon multiplier som i div1, dvs 100 armor + 100hp = 200Health.
Jag tror detta kommer bli toppen.
 

Lerb

Medlem
316
70
78
Något som jag stör mig grovt på är hur de hanterat weapons och weapon mods. Mods har negativa stats, varför? Jag förstår verkligen inte hur man tänkt att detta ska bli bra.

Som det ser ut nu så gäller följande;
- Weapons, när du lootar dem så rollar de lite random base stats och andra traits. Man får "farma" för att få bra rolls på skiten - helt i sin ordning enligt mig, det är trots allt någon form av looter-shooter.
- Weapon mods, när du lootar dessa så "har du dem" i någon form av bibliotek så att säga. Man lär sig dem helt enkelt, vilket är härligt! Dock så rollar de INTE olika stats utan är alltid lika, det är bara en fråga om att låsa upp dem.

Problemet är att Weapon mods har negativa stats ihop med positiva, vilket gör att man alltid byter något mot något annat. Det är alltid en trade-off. I mina ögon kommer detta bli extremt tråkigt i långa loppet när man inte kan röra sig mot ens egna "perfekta" build på ett vapen, du måste alltid kompromissa någonstans längs vägen.

Jag hade hellre sett att Weapon mods enbart påverkade handling på vapen, utan några negativa stats. Ingen +/- damage, ingen +/- crit... Lämna det på vapnen i sin helhet!
Det enda "val" du då gör med mods är vilken del av ditt vapens handling du vill förbättra och hur du vill att de ska bete sig. Personlig preferens och anpassning helt enkelt.
Du farmar på så vis bara efter den "perfekta" M16-sprutan med de bästa statsen, och slipper förstöra den med negativa stats när du väl moddar.

Vill du ha en M16 som är bra mot elites? Well, farma då en med +dam/+crit mot elites, och modda hur du vill...
Vill du ha en M16 som är bra mot något annat, kanske PVP? Well, skaffa en sån då! Modda den annorlunda om du vill, du kanske vill att den ska bete sig annorlunda i PVP?

Och jag tycker att de sikten som finns i spelet är lite bananas de med. Negativa och positiva damge/crit stats på sikten?? Skrota den skiten och låt sikten enbart vara ett hål för att titta igenom, och ett val i hur mycket zoom man vill ha/typ av sikte man vill ha. Värdelöst om man blir låst till en typ av sikte för att man vill ha statsen som finns på det... Inte fasen vill jag vara låst till ett 4x sikte bara för att det har +crit eller liknande.
Och såklart, sikten har även negativa stats.... Så det blir alltid en trade-off där med.

/rant
 

Metaz

Medlem
Crew
Medlem Minecraft
Donator
Destiny 2
RuthSub
912
84
88
Körde ett par timmar idag och här är varför jag inte kommer spela det.

Detta är ett konsollspel rakt igenom.
Keybinds har samma problem som nästan alla konsollspel, som Skyrim - de funkar inte.
Kör du ESDF istället för WASD (börja inte varför man ska använda ena eller andra) så har du dubbla keybinds och vissa funktioner kommer inte fungera med knappar utan du får klicka istället.
Kameran känns lite off (min personliga åsikt) och ger inte riktigt den vy jag vill ha. Nej, jag kan nog inte förklara det bättre.
In och ut ur cover .. man fastnar och snurrar runt hörnet istället för att springa ut. Den här biten hade de kunnat gjort bättre.

Jag skulle verkligen vilja gilla spelet för det är en bra idé.
Jag gillar lite story och progression. Skillsen verkar vara intressanta också.
Påminner om Hellgate London, som jag faktiskt gillade ganska bra.