Teamspeak 5

24 augusti 2011
9.117
1.010
283

Teamspeak 3 har funnits ett tag nu, Ruthless har haft en server sedan 2010.
Som alla moderna företag gör så skippar man ju alltid lite versioner tilll höger och vänster... Teamspeak gör inget undantag, man skippar fyran och hoppar direkt på femman.

Teamspeak 5 ska bli helt nytt, antagligen kommer man att försöka koonkurrera med Discord.
Redan nu kan man signa upp för betan, jag skulle rekommendera att ni alla gör det så vi kan testa tillsammans :)
https://www.teamspeak.com/en/downloads#ts5

1571564562913.png

Last edited:
  • Like
Reactions: Robban.93 and Quue
24 augusti 2011
9.117
1.010
283
Haha, jag håller med. Känner mig mer bekväm med TS faktiskt.
Ska bli sjukt spännande att se vad dom kommer fram till!

9 augusti 2014
296
52
78
Har förhoppningar på detta då Discord suger r*v imo.
Har inte varit med om ett program som kan bugga ut ljud i spel så pass mycket som Discord så jag håller tummarna för Teamspeak 5.
lol inget jag märkt av iaf. Teamspeak känns bara gammalt. UI är typ win 95 ;P Textchatten och hela layouten är så dålig, tex byta server/hoppa mellan servrar. Överblick på alla servrar man har. Tycker discord är överlägsen

Last edited:
  • Like
Reactions: blueblood
14 juni 2013
1.241
339
128
Nej jag håller hårt i teamspeak.
Ingen reklam, ingen shop å annat mesk som slöar ner datorn.
Säkert bättre nu men när jag lirade GTA RP så va disc ett måste.
Till höger å vänster fick folk sina konton hackade.
Säkert mycket säkrare nu än för 6 mån sedan men ändå.
Jag tror på teamspeak 5.
Kommer vara mer communityvänligt och smidigare och kommer inte ta så mycket prestanda som disc.
Visst, i det stora hela tar det inte mycket men många bäckar små

• Like
Reactions: stubbkrossen
1 december 2011
1.296
77
113
Sen är nostgalgi också en faktor, även om det inte är rent tekniskt. Jag tror också på TS5, för 4ans charm och funktionalitet, men också för att det var vad vi växte upp med i detta community. Ser fram emot releasen!

24 augusti 2011
9.117
1.010
283
Sen är nostgalgi också en faktor, även om det inte är rent tekniskt. Jag tror också på TS5, för 4ans charm och funktionalitet, men också för att det var vad vi växte upp med i detta community. Ser fram emot releasen!
Så är det absolut, återstår att se om det lever upp till förhoppningarna eller inte :D

9 augusti 2014
296
52
78
Sen är nostgalgi också en faktor
Att köra en Volvo 142 är också nostgalgi för mig, men skulle inte vilja ha en sådan bil när det finns så mycket bättre och mer utvecklade bilar :D ;)

(Sorry, kunde inte låta bli)

Last edited:
1 december 2011
1.296
77
113
Att köra en Volvo 142 är också nostgalgi för mig, men skulle inte vilja ha en sådan bil när det finns så mycket bättre och mer utvecklade bilar :D ;)

(Sorry, kunde inte låta bli)
Jo fast det fungerar inte riktigt att göra den jämförelsen :p TS5 är ju nytt, i det här fallet skulle Discord vara det gamla.

9 augusti 2014
296
52
78
Funkar alldeles utmärkt att göra. TS5 finns ju inte ens än, och ingen vet hur det kommer se ut eller funka?
TS har alltid sett likadant ut. Gammalt och tråkigt. Som en gammal volvo. Ej användarvänligt.
Discord är nytänk. fräscht. Användarvänligt

Nu kanske TS5 blir hur bra som helst och slår ut discord med råge, det får väl visa sig då.
Men kul å se folk hålla kvar i nått utdaterat som en gammal urtvättad snuttefilt ;)

• Like
Reactions: blueblood
14 juni 2013
1.241
339
128
Jaja.
Vänta bara på att det blir en databasläcka hos disc så kreditkortsuppgifter och annat finns ute på svarta marknaden.
Då är allt en gammal snuttefilt rätt god att sitta å dregla på medans folks konton töms.;)

EDIT
Sen har jag själv inget behov att snabbt kunna joina 12åriga Kalles egna rum där man pratar fortnite å dance-emotes.
Ruthless räcker för mig, därav räcker TS gott å väl.
Men visst, är 1337-coolt att kunna göra sina egna rum.

TS5 tror och hoppas jag skall kunna skalla skiten ur disc.
Vi får se haha

Last edited:
  • Like
Reactions: stubbkrossen
5 november 2013
541
232
103
Jaja.
Vänta bara på att det blir en databasläcka hos disc så kreditkortsuppgifter och annat finns ute på svarta marknaden.
Då är allt en gammal snuttefilt rätt god att sitta å dregla på medans folks konton töms.;)

EDIT
Sen har jag själv inget behov att snabbt kunna joina 12åriga Kalles egna rum där man pratar fortnite å dance-emotes.
Ruthless räcker för mig, därav räcker TS gott å väl.
Men visst, är 1337-coolt att kunna göra sina egna rum.

TS5 tror och hoppas jag skall kunna skalla skiten ur disc.
Vi får se haha

• Like
Reactions: Gummibrallan
9 augusti 2014
296
52
78
Om man är rädd för domedags profetior ska man nog inte vara ute på nätet över huvud taget . Sen har jag iaf inga sådana uppgifter på disc. Vet inte vad du menar med det.

Bara för man kör disc måste man inte joina 12åriga kalle ;)

Spelar många online spel och det är najs att snabbt kunna kommunicera på ett bra sett

Last edited:
24 augusti 2011
9.117
1.010
283
Hahaha, Swindahl vafan.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Discord är ju helt klart bättre än Teamspeak just nu i forum av allmän kommunikations-plattform.
Stabilitet och ljudkvalité tycker jag dock att TS håller i sig bättre. Discord har en tendens att vara nere lite då och då (är väl jag som har SJUKT otur också då det varit nere varje gång jag behövt använda Disocrd för raids eller liknande).

Sedan gillar jag ju med Discords olika bottar osv, finns mycket roliga funktioner som man kan göra med det, men Teamspeak har plugins som också fungerar riktigt bra.

Så det finns helt klart fördelar och nackdelar med båda.
Att jämföra dom nu är lite orättvist då TS3 släpptes runt 2010 och Discord släpptes 2015, det som blir intressant är ju att jämföra TS5 med Discord.

• Like
Reactions: Gummibrallan
14 juni 2013
1.241
339
128
Haha man måste ju få hetsa lite.
Men en sak kan vi la alla va överens om.
Man hör varandras röster på tok för tydligt i både disc och ts.
Många med fula röster man träffat i sina dagar liksom @Elzior hahahahaha

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.341
Medlemmar
8.742
Senaste medlem
Elof Barbaren

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
16