StarCraft II - Starter Edition

11 augusti 2012
428
75
53
Pratade lite löst om StarCraft II i helgen och en del kände inte till att spelet numera är gratis att spela om man vill spela multiplayer!
Så jag tänkte puffa för det på forumet, ifall fler hade missat att det fanns en starter edition för StarCraft II :)

StarCraft II - Starter Edition
Play the first five missions of the epic single-player campaign, wage unrelenting war on your friends in pulse-pounding multiplayer battles, and try the free StarCraft II Arcade. Get in the fight!

Dessutom är 3.19 på gång som innehåller väldigt mycket tweaks och annat till Arcade
Path 3.19 Preview

1 september 2011
2.823
121
158
Gäller det då enbart för Wings of Liberty eller med Heart of the Swarm?
För jag kollade nu och Legacy of the Void kostar iaf

1 september 2014
366
90
53
Det han menar är väl just det att allt innehåll är släppt gratis, men du får ingen kampanj eller singleplayer. Men du kan njuta av resten i multiplayer.
Jag har laddat ned detta och ska kika in det för en eventuell framtida spelkväll.

1 september 2011
2.823
121
158
Jo men vad jag menade är att i Wings of Liberty så kunde man lira i multiplayer alla 3 raser, däremot så var det bara Terran som hade fått nya units vad jag vill minnas.
Sen i Heart of The Swarm så fick Zerg nya units etc

Så bara för att man kan spela alla 3 raser så innebär inte de att de har alla units tillgängliga ^^

Så då vad jag undrade var att vad innehåller då gratis versionen utav varje ras? :)

Är den då komplett så behöver man inte köpa Starcraft om man inte vill lira campaign som förresten är episk! :D

Samt att kan man köa via deras matchmaking eller är de enbart custom games? :)

Last edited:
11 augusti 2012
428
75
53
Så som jag fattar det så är det ingen matchmaking/ladder med i Starter Edition, utan man kan spela custom games (Arcade) eller spela emot vänner i vanliga pvp-matcher. Sen vilka raser/units som fungerar vet jag faktiskt inte. Det som är mest intressant (för mig) är att hela Arcade-biten är gratis, så man kan spela alla roliga custom maps tillsammans :)

1 september 2014
366
90
53
Jo men vad jag menade är att i Wings of Liberty så kunde man lira i multiplayer alla 3 raser, däremot så var det bara Terran som hade fått nya units vad jag vill minnas.
Sen i Heart of The Swarm så fick Zerg nya units etc

Så bara för att man kan spela alla 3 raser så innebär inte de att de har alla units tillgängliga ^^

Så då vad jag undrade var att vad innehåller då gratis versionen utav varje ras? :)

Är den då komplett så behöver man inte köpa Starcraft om man inte vill lira campaign som förresten är episk! :D

Samt att kan man köa via deras matchmaking eller är de enbart custom games? :)
Mycket rätt i detta Kimprex, men detta kan jag ej ännu svara på, heller inte herrn ovanför mig.

Men en får se. Framför allt så skådar vi detta för en spelkväll, där vi för det mesta kör custom maps såsom custom game modes istället för vanliga "melee". Fast det kan ju hända det också.

1 september 2011
2.823
121
158
Jo då var de som jag misstänkte :)

Då jag inte har lirat igenom storyn i Legacy of The Void så lär jag nog köpa trilogi paketet när pengar finns :)
Och jag rekomenderar alla att testa storyn då Wings of Liberty samt Heart of the Swarm var EPISKT minst sagt :D

• Like
Reactions: stubbkrossen
1 september 2014
366
90
53
@Britney, @blueblood, jodå, de börjar dra ihop sig tror jag. Men jag ska se över min kalender och gå ut med ett godtyckligt datum för en spelkväll och synka med andra planerade evenemang så att det nödvändigtvis inte krockar med annat.

But in time, we will enjoy the glorious laughter of the dead... eller någe...

• Like
Reactions: Molin and blueblood
24 augusti 2011
9.117
1.010
283
@Britney, @blueblood, jodå, de börjar dra ihop sig tror jag. Men jag ska se över min kalender och gå ut med ett godtyckligt datum för en spelkväll och synka med andra planerade evenemang så att det nödvändigtvis inte krockar med annat.

But in time, we will enjoy the glorious laughter of the dead... eller någe...
Haha, det låter bra!

1 juli 2014
69
2
33
  • Like
Reactions: Molin and blueblood

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.328
Medlemmar
8.733
Senaste medlem
slinix123

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
22