Star Wars IX Rise of Skywalker

24 augusti 2011
9.089
988
243
Ah... så mycket att skriva.
Jag var ju SJUKT missnöjd med förra filmen på alla plan när det gäller Star Wars. Hade det varit random space-action film hade den varit bra, men den förstörde ju typ allt med Star Wars.
Bortsett från det så blir man ju intresserad, speciellt med tanke på titeln.

Det som missades i trailern var ju hur Ian McDiarmid trädde fram på scenen direkt efter skrattet. Confirmed? Eller vill dom bara att man ska tro det, idfk längre ^^

Live reaction för er som gillar det

• Like
Reactions: Rowsie
10 oktober 2011
3.351
299
183
Problemet är ju att pretto-regissören och manusskrivarna för The Last Jedi var höga på svamp när de utformade karaktärerna, speciellt Luke. De hade en monumental chans att göra världens coolaste storyline med Luke + Rey men istället blev det woke-shit och Luke var så konstig att till och med Mark Hamill uttryckte missnöje med hur karaktären skrevs. Det finns en chans att J.J lyckas rädda storyn lite om han på något sätt väver in the Emperor/Darth Vader eller kör en retcon att Luke inte alls är
död
.

• Like
Reactions: Molin and Rowsie
24 augusti 2011
9.089
988
243
Ja, Last Jedi var fan urusel ur alla perspektiv. Så jäkla tråkigt att den gick den vägen och dessutom inte hade någon karaktärsutveckling.
Ska se nya filmen idag och har ju inte direkt superhöga förväntningar :p

9 maj 2016
298
146
108
Ja, Last Jedi var fan urusel ur alla perspektiv. Så jäkla tråkigt att den gick den vägen och dessutom inte hade någon karaktärsutveckling.
Ska se nya filmen idag och har ju inte direkt superhöga förväntningar :p
Vad blev din rekommendation? Biovärd, eller vänta till senare?

24 augusti 2011
9.089
988
243
Vad blev din rekommendation? Biovärd, eller vänta till senare?
Vi gick på IMAX och det var första gången för mig vilket gjorde att bara det i sig var värt biobesöket.
Svårt att ge ett bra svar på detta utan att spoila eller hinta om saker...
Det var en bra actionfilm som gjorde sig väldigt bra på Imax enligt mig (eller så var Imax bara super häftigt :D)
Filmen är jag SJUKT osäker på vad jag känner. Svårt att se bortom förra filmen och reflektera över den när man ser Rise of Skywalker.

Så, svaret blir nog kanske :p

10 oktober 2011
3.351
299
183
Såg den på nyårsafton, och får nog säga att jag är ganska glad och nöjd! JJ Abrams hade inget lätt jobb framför sig efter Rian Johnsons totala fuckup med Last Jedi, men jag tycker att han gjorde ett gott jobb att "återställa" så mycket som möjligt.

Lite mer tankar med spoilers:

Egentligen, vad skulle JJ ta sig till efter att Rian suddade bort Snoke, att ta tillbaka Palpatine var det enda alternativet för man hinner inte bygga upp en ny super-villain till Star Wars universumet på en film, så JJ tog tillbaka en som alla redan känner till. Smart move och sannolikt det enda som gick att göra. Det fanns lite konstiga plot holes på olika ställen som typ att alla nya Sith-skepp som uppstått från ingenstans har Death star-kanoner och hela grejen med att Chewie blir tillfångatagen, verkade dö men plötsligt tydligen befann sig på ett helt annat skepp än det som helt uppenbart var närmast stället alla var på (vilket endast förklaras i förbifarten av nån random Empire-snubbe). Bäst tycker jag nog att Adam Driver var som Kylo Ren /Ben Solo, extremt bra skådespel att porträttera Kylo och sedan efter att ha sett farsan sin och få en liten extra nudge från Leia slutligen lämna the dark side. Han lyckades väl med att visa den resan, även om jag helst sett att det var han som överlevde på slutet. Sen gillar jag verkligen JJ Abrams totala fuck you till Rian Johnson när Luke stoppar Rey från att kasta lightsabern och tydligt gör klart att han tänkte fel och att man ska ta hand om sin lightsaber :joy::laughing: Tydligare än så kan det inte bli haha! Det var häftigt att se Sith-planeten och jag hade gärna sett mer av den där stora arenan, alla anhängarna och fighten mellan super-powered Palpatine och "all Jedi-spirits" Rey hade gärna fått vara lite längre. Men men, man kan inte få allt, det var ett fantastiskt spektakel att se och det var måååååånga lösa trådar som skulle knytas ihop. Sen planterade de lite nya frön för spin-offs med Chewie, Lando och säkert någon mer, kanske till Disney+tjänsten? Chewie behöver för övrigt lära sig engelska eller få subtitles, han har varit med för länge för att aldrig kunna kommunicera :) Slutbetyg från mig: 3,5 / 5 - nöjd!

• Like
Reactions: Molin and Kimprex

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.974
Medlemmar
8.484
Senaste medlem
Iceman

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
32