Star Wars: Battlefront 2

Britney 12 april 2017

1. Ljungen

Ljungen Medlem BDO Medlem Officer BDO

425
    26
    28
    Lite sugen är man, det är ändå Star Wars. Men var inte så impad av första spelet.

2. Lindestrand

Lindestrand Medlem

2.084
    14
    78
    Tänkte tidigare idag att jag skulle väga upp min dåliga forumsaktivitet med något riktigt coolt.
    Jag har turen att känna en person på ett bra företag så jag fixade faktiskt en liten intervju!
    Det kan väl passa bra såhär i hypetider? ;)

Vi bor en bra bit ifrån varandra så intervjun togs över nätet.
    När vi snackade så var han sitt vanliga lugna, samlade jag trots stressen inför stundande release.
    Så, från mig till dig, en helt exklusiv intervju med en av utvecklarna!

- Tjena Förnamn Efternamn!
    Kan du berätta lite om utvecklingen?

- Nej.​

Och med det tackar jag för mig. Jag hoppas att ni fick en fin inblick i utvecklingsprocessen!

stubbkrossen, Georg, Kimprex och 1 annan gillar detta.
  3. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator Destiny 2

7.280
    192
    198
    Haha, vi kan alltid fuska och pinga @Kattungen PLEASE TELL US SOMETHING :)

stubbkrossen, Georg och Kimprex gillar detta.
  4. Lindestrand

Lindestrand Medlem

2.084
    14
    78
    Haha, detta var en faktisk intervju :D Han ville inte säga något.
    "Lämnar det åt marketing".

5. Britney

7.280
    192
    198
  6. Georg

Georg Ledning Medlem Donator Destiny 2 RuthSub Medlem AoC

2.143
    46
    108
  7. Swindahl

Swindahl Medlem Donator RuthSub

922
    63
    73
    Har nu provat Battlefront 2 och kan säga att detta är INGET spel för mig.
    Grymt snygg grafik dock och det känns som om man är i Star Wars världen 100%.
    Det som får mig att backa ifrån detta spel är just att det blir för .. hmm arcadigt ?
    3p-veiw är en enorm fördel mot 1stp-veiw vilket jag inte gillar då jag föredrar 1stp-veiw.
    "Spela ihop", tycker man att Battlefield 1 är casual så är detta snäppet värre.
    Spelade med Mewphisto och Keksi men fick inte alls den känslan som om att man var i en grupp.
    Kändes mer eller mindre som om man vart själv å köttade mot objectivs med random spelare.

Absolut inget dåligt spel men det passade inte mig alls.

stubbkrossen gillar detta.
  8. Britney

7.280
    192
    198
    Fasen va tråkigt att höra, känns som att det är som ettan då... Hade faktiskt föredragit ett Battlefield med Star Wars skin tror jag.

9. satch3l

satch3l Medlem Minecraft Medlem Destiny 2

116
    4
    43
    Köpte det innan betan. Because Star Wars! ^^

Kimprex gillar detta.
  10. Britney

7.280
    192
    198
    Fair enough, kommer antagligen bli ett köp för min del med. Dock mer för SP än MP delen.

11. BlackVanillaTea

BlackVanillaTea Medlem GW2 Medlem Donator Officer AoC Medlem AoC

144
    62
    68
    Ifall jag införskaffar detta spel så är det för SP allena. Inväntar vad folk har att säga om det. MP kommer jag i sådant fall att undvika helt å hållet av följande skäl; Lone Warrior-spelstil, och P2W.

Tittat på beta-play via https://www.twitch.tv/annemunition och det verkar mer som ett LoneWarrior-Pew-Pew-Chaos än mer välutvecklad skvadrontaktik som jag gärna hade efterlyst. Gärna med fler objectives mer sekvensartat eller samtidigt pågående per karta, som uppmuntrar spelare att fokusera mångsidigt, och verkligen spela som grupp där alla kompletterar varandra.

P2W då du kan köpa förmågor/uppgraderingar med faktiska pengar, även om det är slumpartat, så som loot boxes fungerar. Har du tillärckligt med inkomst över så är det bara att betala tills du får vad som ger dig fördelar på slagfältet.

TotalBiscuit tog nyss upp detta som fick mig medveten om ämnet; snack om Battlefront 2 ca. 11:50 - 25:25:

Systemet kan såklart ändras då information utgår ifrån rådande beta, fast jag skulle tro att de hanterar spelets beta mer som marknadsföring, snarare än som ett test kring vilken mekanik/system som bör behållas eller ändras signifikant.

12. Gummibrallan

Gummibrallan Medlem GW2 Medlem Destiny 2

113
    5
    43
    Lite tråkigt om det blir ett p2w game bara. Skulle ju inte förvåna mig med EA

13. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem SWTOR Medlem

2.555
    35
    138
    Tråkigt de gör så, men om jag tänker på min egen plånbok så är jag glad att expansioner är gratis det första året iaf, och jag hoppas också att DLC's därefter fortsätter vara gratis.

Jag kommer köpa spelet ändå iaf, det är ju Star Wars, och sålänge man bara får items i lådorna som man själv kan få den vanliga vägen så stör det mig inte, för det är ju ändå RNG baserat, kommer alltid vara någon jäkel som har tur och får de bästa direkt och en annan som öppnar 100 lådor och aldrig får något bra :p

14. BlackVanillaTea

144
    62
    68
    Ett argument för överseende med P2W-aspekten i multiplayer skulle i sådant fall vara att det är likställt med att helt enkelt spela, och ändå kunna hålla sig på likartade nivåer, så att det blir mer en Pay-for-Convenience (vilket är en variant av P2W fast i teori mer balanserat). AngryJoe gjorde en video om detta. Tyvärr visar det sig inte "balanserat"; ingen "Convenience"-balans att tala om, det är P2W, så som betan hittills presenterat det.

• Din progression är HELT beroende av Loot Crate RNG; enda källan till crafting material/uppgraderingar.
    • Crafting material används till fler vapen/vapenuppgraderingar; kvantiteten från Loot Crates är RNG, och i förhållande till spenderad tid så verkar du inte få särskilt mycket heller.
    • Oavsett hur du spelar, så får alla samma kvantitet av Credits i slutet, vilket du köper Loot Crates för.
    • Att farma Credits i timmar bara för att kunna köpa enbart ett fåtal RNG Loot Crates verkar begära lite väl av en enskild spelare, och det räcker som sagt med att du spelar medvetet medelmåttigt.

Slutsats: Betan visar att du kommer att behöva lägga mycket tid för att komma ikapp en annan som helt enkelt spenderat tillräckligt med pengar, och i båda fallen verkar det ändå vara en väldigt oförlåtande RNG. Du betalar för att spara (väldigt mycket) tid, och av det du SLUMPMÄSSIGT kan få så kan det ge dig statistiska/objektiva fördelar på slagfältet (P4C+P2W). Du betalar för progression, eller farmar otroligt mycket (utan drivkraft att faktiskt behöva spela bra), och inga andra alternativ verkar existera. Ska bli intressant att se hur det ser ut vid launch, ifall de backar något med hur systemet ser ut just nu i mutliplayer-betan.

(Blev glatt överraskad över att AngryJoe inte skrek alls lika mycket i videon, såsom han hade en tendens att göra förr (han var snarare uppgiven). Kanske blir att åter följa mer av hans videor ifall detta numera är fallet generellt; blivit lite för gammal för skrän i affect.)

Last edited: 13 oktober 2017 kl 15:05
  15. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem SWTOR Medlem

2.555
    35
    138
    Nu blev jag lite klokare på hur systemet fungerade tack vare Joe's video.

Även om det aldrig är rättfärdigat mot spelarna att köra med ett sånt system att betala för progress, eller att ge pengar en fördel över andra spelare. Men jag iaf glad att detta har lett till att de har gått ifrån Season pass eller att sälja expansioner.

16. BlackVanillaTea

144
    62
    68
    Känner stor sorg då jag såg fram emot detta spel, vilket sedan ändrades till att se fram emot enbart single player, fast vet inte längre om jag orkar hålla hoppet uppe ens för detta. Kommande biofilm får nog bli det enda inom snar framtid av Star Wars att gotta mig i, samt sukta efter nästa och sista säsong av Star Wars Rebels, som hittills levererat storartat.

Jim Sterling ger ytterligare en analys, och säger i grunden samma ting som föregående postade videor, fast människor pratar och uppfattas olika, så hans språk kanske är mer förklarande för en del (och samtidigt lite humoristiskt, i sin växande cyniska trötthet kring spelindustrin):

17. Britney

7.280
    192
    198
    Riktigt synd, dock blir det ett köp för min del pga. SP-delen. Riktigt sugen på den. Kanske fastnar för MP efter ett tag :p

Dela sidan