Jag vill innerst inne i min stackars själ att detta spel ska lyckas, men det blir bara svårare och svårare att hålla humöret uppe allt eftersom
åren går...
Kickstartern var fantastiskt, "ge oss X pengar och vi levererar ett fett spel, vi har en vision. Klarar ni stretchgoals så får ni ännu mer cool skit". Pengarna haglade in och alla möjliga tak sprängdes. Rekord sattes.
Aldrig tidigare hade crowdfunding gett ett sådant resultat.
Nu sitter vi här, året är 2019, kickstarter-pengarna är slut och spelet är inte ens halvklart. Vad hände? Utökade man sin "vision" så förbannat att man rent av sket fullständigt i de som backat spelet och förväntade sig något innan de skaffat familj och börjat få grå hår? Jag vet inte vilket ord som beskriver min känsla bäst.. Att det känns respektlöst?
Spelet har utvecklats under såpass lång tid att man nu går tillbaka och gör "retrofit" på gamla pledge-skepp som folk flyger omkring i, så att de håller samma standard utseendemässigt som de nyare skeppen.
På tal om nyare skepp, nu för tiden drar de ju in sina pengar på (bland annat) nya feta skepp som släpps. Exempelvis
Origin 890 Jump, ett lyxigt pelikanhuvud i rymden som kan bli ditt för den runda summan 950$. Niohundrafemtio DOLLAR! Återigen, året är 2019. Vart är spelet ni lovade? Ordet "respektlöst" ringer i mitt huvud återigen...
Nä, djupt inne hoppas jag fortfarande men det känns rätt hopplöst. Trist.