Star Citizen

9 augusti 2014
296
52
78
En sak till var att keybindings till min hotas. Dom försvinner. Programerade alla nödvändigaste knappar, spenderade låååång tid med det. Nästa gång jag loggade in så var dom flesta borta igen :p

D

Deleted member 8033

Guest
En sak till var att keybindings till min hotas. Dom försvinner. Programerade alla nödvändigaste knappar, spenderade låååång tid med det. Nästa gång jag loggade in så var dom flesta borta igen :p
ingen aning vad det kan bero på. vet att dem gjort om keybinds etc ett par gånger. Så kan vara därför.

Personligen tycker jag dock inte att det är något problem med alla keys etc. man vänjer sig efter ett tag :)

9 augusti 2014
296
52
78
Ja skumt är det. Ska ge mig på det senare.
Upplever du något lagg? Läsa att det har varit mycket problem med det innan och sc är ganska o optimerat än så länge.

D

Deleted member 8033

Guest
njae, tycker det flyter på bättre och bättre, men visst kommer det stunder då server kan få lite problem.
vi befinner oss på patch 3.2 nu, men 3.3 ska tydligen komma med mycket ny server kod etc.för att optimera

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Låter ju riktigt nice.
Får väl se om vi kan samla ihop alla som ska lira och köra någon spelkväll tillsammans!

D

Deleted member 8033

Guest
kan ju säga såhär. jag har flera multicrew skepp. så skulle folk villa lira tillsammans så är jag på :)

• Like
Reactions: Molin
24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Då vet vi vart vi skall mötas upp :D
Vilka är intresserade utav att köra en kväll?

30 oktober 2013
163
48
53
Sjysst skepp släppt senaste 12h Arrow =) Lifetime insureance, köpte två en som skall uppgraderas till Prospector, passa på att kolla in alla skeppen på utställningen på Hurston ett märke varje dag och man kan testa att hyra skeppen gratis för 1 dygn.

15 september 2013
325
73
78
Jag vill innerst inne i min stackars själ att detta spel ska lyckas, men det blir bara svårare och svårare att hålla humöret uppe allt eftersom åren går...

Kickstartern var fantastiskt, "ge oss X pengar och vi levererar ett fett spel, vi har en vision. Klarar ni stretchgoals så får ni ännu mer cool skit". Pengarna haglade in och alla möjliga tak sprängdes. Rekord sattes. Aldrig tidigare hade crowdfunding gett ett sådant resultat.

Nu sitter vi här, året är 2019, kickstarter-pengarna är slut och spelet är inte ens halvklart. Vad hände? Utökade man sin "vision" så förbannat att man rent av sket fullständigt i de som backat spelet och förväntade sig något innan de skaffat familj och börjat få grå hår? Jag vet inte vilket ord som beskriver min känsla bäst.. Att det känns respektlöst?
Spelet har utvecklats under såpass lång tid att man nu går tillbaka och gör "retrofit" på gamla pledge-skepp som folk flyger omkring i, så att de håller samma standard utseendemässigt som de nyare skeppen.

På tal om nyare skepp, nu för tiden drar de ju in sina pengar på (bland annat) nya feta skepp som släpps. Exempelvis Origin 890 Jump, ett lyxigt pelikanhuvud i rymden som kan bli ditt för den runda summan 950$. Niohundrafemtio DOLLAR! Återigen, året är 2019. Vart är spelet ni lovade? Ordet "respektlöst" ringer i mitt huvud återigen...

Nä, djupt inne hoppas jag fortfarande men det känns rätt hopplöst. Trist.

• Like
Reactions: stubbkrossen
9 maj 2016
298
147
108
Framtidsutsikterna ser tyvärr väldigt osäkra ut. Pengarna fanns (nog med råge vill jag hävda) till att skapa en stabil grund för visionerna att stå på. Hanterandet av pengarna däremot, ihop med resurs- och kompetensfördelning generellt, verkar dock ha landat dem där de är nu.

• Like
Reactions: Lerb
29 december 2020
3
0
1
Hej alla glada på ruthless :)

Jag och min lilla kompis-organisation på 3 man och 19 andra mindre svenska organisationer har gått samman för att få ut all gameplay tillsammans utan att se ens organisation gå till spillo. Jag ser att ni har en riktigt fin organisation redan nu på RSI på hela 21 medlemmar och om ni saknar aktivitet så kan vårt nätverk bidra med en massa aktivitet, event redan idag samtidigt som ni kan bära erat emblem ruthless högt

För er som är intresserade så finns det en gemensam discord för att delta i de olika aktiviteterna. Igår plockade vi tex ner en idris och innan idag en massa mining med en ROC med taxi

Hoppas vi ses där!

29 december 2020
3
0
1

För alla som viljat testa star citizen så har ni möjlighet för det mellan den 15-25 februari då det är freeflight, dvs ladda hem spelet och lira gratis under denna period.

En rekommendation är att lira med andra som har erfarenhet av Star citizen sedan innan då tröskeln att komma igång kan vara hög. Alla är välkomna att spela med oss i Swedish umbrella som idag består av +20 svenska organisationer.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.175
Medlemmar
8.606
Senaste medlem
Aleph

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
22