Skyrim + Special Edition + Mods?

Serathas 10 oktober 2017

1. Serathas

Serathas Medlem GW2 Medlem

711
    2
    58
    E det bara jag som fortfarande spelar Skyrim Special Edition? vad har ni för favorit moddar och vad e ni för level? jag har precis börjat på min save, e lvl 12 men jag hade en på lvl 89 innan den blev corrupted, tänkte att det var kul att fråga om någon till här e lika förtjust i spelet som jag e som har spelat det sen Skyrim och expansionerna först kom ut

Själv e jag mycket för immersion moddar, typ hypothermia, frostfall, camping/survival, och så gillar jag story quest moddar typ Wyrmstooth, Falskaar, The Forgotten City, Undeath, Vigilant, Moonpath to Elsweyr och alla med bra story

2. iShot

iShot Destiny Guildmaster Ledning Medlem Donator Destiny 2 RuthSub Officer Destiny 2

865
    69
    88
    Om tiden finns så kommer jag att damma av Skyrim när survival mode kommer. Var väldigt kul till Fallout 4 så kan tänka mig att det är lika roligt i Skyrim.

stubbkrossen gillar detta.
  3. Zita

Zita Medlem Minecraft Medlem Destiny 2

111
    3
    63
    Hoppar in och lirar det när jag inte har något bättre för mig att göra, just nu lirar på en vampire build med 1-handed och illusion som fokus. Har dock inte kommit så långt, är väl typ lvl 6 tror jag :p Jag älskar mods som ändrar skyrims utseende; enb's, flora overhaul, enhanced lights, skyboxes, 4k texturer etc. Allt som gör att skyrim ser bättre ut :heart_eyes:

Det har redan släppts, vart gratis att använda fram tills idag men nu måste man betala för att kunna använda det:pensive: Hann prova det och jag kan ju inte säga att det var något märkvärdigt, finns redan mods som gör samma grejer och mer.

EDIT: Survival mode är fortfarande gratis men detta är sista dagen, så om man vill prova det kanske man ska göra det nu innan det kostar

Last edited: 10 oktober 2017
  4. stubbkrossen

stubbkrossen Medlem Minecraft Medlem Medlem AoC

253
    21
    43
    Såg någon bra youtube rulle som förklarar om Survival, verkade ju faktiskt någorlunda intressant med lite termo baserade effekter på karaktären. Minns att det var 3 större områden de delades in i, warm, chilly och "GTFO" (Freezing). Om du blir kall så reduceras max hälsan som man såg på videon. Ska se ifall jag kan hitta igen den när jag kommer hem från jobbet.

5. Serathas

Serathas Medlem GW2 Medlem

711
    2
    58
    Tips för fler bra moddar vore kul, har total mods på 111 och total plugins på 291, gärna bra långa story moddar som lägger till nya landmassor, städer, dungeons osv

6. stubbkrossen

stubbkrossen Medlem Minecraft Medlem Medlem AoC

253
    21
    43

Kanske lite off-topic men här e en väldigt bra och genomgående feature summary på survival mode för Skyrim.

7. Metaz

Metaz Skribent Medlem Minecraft Crew Medlem Donator

673
    26
    88
    Jag får ett ryck då och då.
    Tog hem alla möjliga mods till Morrowind och Oblivion men tröttnade fort.

Hur gör ni för att ändra hårdkodade keybinds i Skyrim?
    T ex: Jag använder ESDF (som alla riktiga gamers ;)) att gå med vilket gör att om du vill ta en bok och inte bara läsa den så fungerar inte den keybind'en. Tidigare så hade jag hittat i vilka filer som alla keybinds fanns i och ändrade där, men det finns/fungerar inte längre av någon anledning.
    Jag vill inte använda något key-swapper program, bara ändra i configs.

Dela sidan