Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS [WvW]

12 oktober 2011
1.524
0
76
SV: Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS

RonnerBBQ skrev:
trodde att Zhaitan var var sista bossen för Sylvaris personal story pga " Zhaitan's awakening caused the entire Orrian peninsula to rise from the ocean, flooding the coastlines of Tyria and drowning thousands. Zhaitan conscripted those killed into an undead army, spanning the Strait of Malchor and blocking access to and from Cantha"

Men ifall det var någon drake som skulle vara bossen i bas spelet (utan någon expansion) så skulle jag chansa på Primordus eller Kralkatorrik eftersom Primordus var den första draken som vaknade och Kralkatorrik var den senaste.

Men jag kan förstå varför dem valde Zhaitan eftersom att han har de undersåtarsom är/han är det största hotet (både mot Tyria och Elona). :)
Orr var en av de tre stora human-rikerna, så alla undeads är human, har väll direkt inget att göra med sylvari mer än att the groove ligger närmast Orr?

jag tror dem bara kommer köra på zhaitan tills nästa expansion, därefeter kommer dem komma en per/expansion ifall dem är smarta, spelet skall räcka i år framöver förhoppningsvis, skall man då döda /söva ner alla drakar under beloppet på ett år känns lite vagt?.

Hart aldrig spelat GW1 men dem har 2st andra kontinenter väll?, vem vet kanske det finns elder dragons där med så att vi tar ner en kontinent i taget?, kul och spekulera iallfall :)

Det kanske visas sig att Primordus har flytt till en av dem andra kontinenterna så blir det en skön övergång med nya landskap och fiender till dem nya expansionerna tex? :)
Jo, men.. I Sylvaris starting zon så är det "fullt" med zombies.
Skulle ändå säga att Zhaitan eller Kralkatorrik är de största hoten. Primordus öde efter dvärgarnas kamp mot honom är okänt (vem vet, dvärgarna kanske fortfarande kämpar mot honom. De kanske tom blir en ny ras i en senare expansion), och Jormag är (vad jag vet) fortfarande i norra Far Shiverpeaks och inte något hot som måste göras något åt omedelbart

13 maj 2012
340
0
41

Kan man välja faction i efterhand? :O Wohoo isf, bästa jag vet med Dark souls, är att man under spelets gång kan välja vilken faction man vill va med i.

12 oktober 2011
1.524
0
76

Komuflage skrev:
Kan man välja faction i efterhand? :O Wohoo isf, bästa jag vet med Dark souls, är att man under spelets gång kan välja vilken faction man vill va med i.
Man får nog välja det i efterhand. Troligtvis lvl 25-30 eftersom Graggen hittade en faktion utanför Lion's Arch i 25-30 zonen och jag hittade Order of Whispers (eller vad de hette) under Lion's Arch :)

12 oktober 2011
2.009
0
76

Empha skrev:
Komuflage skrev:
Man får nog välja det i efterhand. Troligtvis lvl 25-30 eftersom Graggen hittade en faktion utanför Lion's Arch i 25-30 zonen och jag hittade Order of Whispers (eller vad de hette) under Lion's Arch :)
alla 3 ligger i L.A

13 maj 2012
340
0
41

Ni hade gärna fått lägga Spoiler varning på de sista 2 kommentarerna, ang just vart dem finns :-[

2 oktober 2011
2.403
158
128

Tycker vi slutar prata om saker som spoilar lore mm efter som vissa inte vill veta om detta utan hitta det själva. Måste man prata om detta har vi sidor på forumet i Gw2 delen som heter lore. Skriv där och skriv att det är Spoilers så alla kan se det.

31 juli 2012
5
0
26

Det är klockan 21:00 fram till 01:00 svensk tid. Men dom brukar vara snabba att starta servrarna så börja försöka logga in vid 20:00.

12 oktober 2011
1.524
0
76

Georg skrev:
Tycker vi slutar prata om saker som spoilar lore mm efter som vissa inte vill veta om detta utan hitta det själva. Måste man prata om detta har vi sidor på forumet i Gw2 delen som heter lore. Skriv där och skriv att det är Spoilers så alla kan se det.
Hade inte vi det i ? :s
Blev osäker nu när man såg att du har ändrat på dem ;)

2 oktober 2011
2.403
158
128

Empha skrev:
Georg skrev:
Hade inte vi det i ? :s
Blev osäker nu när man såg att du har ändrat på dem ;)
Nej, mycket av det ni skrev var inte med spoiler saken över. Därför gick jag in och la in det på det som spoilade lore mm.

12 oktober 2011
1.524
0
76

Var bara de sista meddelandena som vi glömde på, så det var inte "det mesta" :D ;)

19 augusti 2012
1
0
26

Ska ni fortsätta vara kvar på Far Shiverpeaks?
Och är ni många svenskar där?
Vi är ett gäng på 5-6 som letar server just nu.

//Mvh Daniel

10 oktober 2011
3.351
303
183

Lost skrev:

//Mvh Daniel
Hej!

Ja, det är Far Shiverpeaks vi kommer att spela på, och ja, vi är många svenskar där:
Ruthless, Three Crowns och GW2Sverige-communityt + ytterligare svenska guilds kommer att spela på Far Shiverpeaks :)

2 oktober 2011
2.403
158
128
Sv: SV: Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS

Lost skrev:

//Mvh Daniel
Ja det ska vi. Bara be dem skicka en apply

4 juli 2012
29
0
26

Nordbor, holländare, belgare och nu senast har jag hört att det ska vara massa östeuropeer och tyskar också :(

blir mycket folk att trängas med... så länge dom pratar engelska bryr jag mig inte så mycket dock :)

12 oktober 2011
1.524
0
76

Graggen skrev:
Nordbor, holländare, belgare och nu senast har jag hört att det ska vara massa östeuropeer och tyskar också :(

blir mycket folk att trängas med... så länge dom pratar engelska bryr jag mig inte så mycket dock :)
*ryser* minns första veckorna i SW:TOR

19 augusti 2012
122
1
43

Greker, ryssar o fransmän är alltid värst ;D
Holländare brukar vara trevliga imo :)

29 november 2011
298
0
41

Suck, hoppas verkligen dem håller sig borta. Har ingen bra erfarenhet av ryssar direkt.

2 oktober 2011
3.945
1
103

Detta var varför vår regering under 40-talet tillåt tysken att gå lite på våra tår får att inte vi skulle ha ryssar på våpr server. ^^

Jag har enbart en erfarenhet, idioti har ingen nationalitet. Men som någon sa, så länge de snackar engelska på en engelsk server, som vi är, så är det okej med mig.

BTW i BWE2 var det några idiotiska stockholmare som flummade runt i Humans startområde-chatten och var en allmän skam för resten av oss svenskar.

29 juni 2012
581
0
56

Wolcker skrev:
Jag har enbart en erfarenhet, idioti har ingen nationalitet.
Exakt. Jag har lite tålamod för folk som pratar annat än engelska i chatten (om det är en uttalad engelsk server), även för de som håller på och tramsar, skriker könsord m.m. Men därför uppfanns ignore-listan - vilken var rätt välbefolkad när jag spelade WoW. ;)

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.118
Medlemmar
8.571
Senaste medlem
Weylaz

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
41