Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS [WvW]

12 oktober 2011
2.009
0
76
SV: Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS

Jag tror inte det kommer vara några problem för oss med 3 dagars headstart.
Men för dom som kommer senare lär nog få problem med överfulla servrar.
Tror även Arenanet kommer få uppgradera vår server inom första veckan.

5 juli 2012
89
0
31

Hoppas det inte blir strul med servern, så att alla från guilden kommer in :p

29 juni 2012
581
0
56

Jag hoppas mest på att Asura släpps under sista betan så man kan göra bort all character customization, ta screenshots av alla färgval och sliders, så har man det överstökat och kan logga in så snabbt som möjligt när väl spelat släpps. Jag kommer nog sitta ett bra tag och testa alla sliders, hår, färger osv får att få den coolaste lilla elaka Asura som finns.

5 juli 2012
89
0
31

Jaglavak skrev:
Jag hoppas mest på att Asura släpps under sista betan så man kan göra bort all character customization, ta screenshots av alla färgval och sliders, så har man det överstökat och kan logga in så snabbt som möjligt när väl spelat släpps. Jag kommer nog sitta ett bra tag och testa alla sliders, hår, färger osv får att få den coolaste lilla elaka Asura som finns.
Bra idé! Snor den och gör likadant så man är väl förberedd inför release :p

19 oktober 2011
605
0
56

Tänk på att göra en dummy gubbe bara för att reservera namnet eftersom det är unikt genom hela spelet :D

2 oktober 2011
2.403
158
128
Sv: Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS

Har man preordrat så får man väl välja ett namn som man ska reservera?

12 oktober 2011
2.009
0
76

Nonus skrev:
Georg skrev:
Har man preordrat så får man väl välja ett namn som man ska reservera?
Vart då?
Man kan endast reservera dubbelnamn genom att skriva samma karaktärsnamn i gw2 som i gw1.
Fungerar endast på dubbelnamn, samt tror att dom kräver att man har samma mail.
Finns ingen annan för reservering av namn.
Men vi har ju en 3dagars headstart.

2 oktober 2011
2.403
158
128

Från hemsidan tror jag, kanske var att dem menade att man får starta innan dem andra med pre purches?

5 juli 2012
89
0
31

Namn går endast att reservera om du haft samma namn i GW1 afaik :-X

2 oktober 2011
2.403
158
128

Jo läste det, men har man förköpt får man ju tre extra dagar att boka upp namn mm

5 juli 2012
89
0
31
SV: Sv: Server vi spelar på: FAR SHIVERPEAKS

Georg skrev:
Jo läste det, men har man förköpt får man ju tre extra dagar att boka upp namn mm
Precis! :p

.. Dock bör man inte ta det för givet på grund av det, finns några st. som förköpt ^^

1 september 2011
2.819
120
158

Vilken faction spelar ni som ? :) För där är 3 olika om jag har förstått det rätt?

12 oktober 2011
1.524
0
76

nejdå, ifall det är från WvWvW du har fått det så är det 3 servers som slåss mot varann. Finns inga factioner, men 5 raser. :)

4 juli 2012
29
0
26

Jayface skrev:
Vilken faction spelar ni som ? :) För där är 3 olika om jag har förstått det rätt?
Har också hört att det finns 3 factions (som väljs i samband med storyn). Dock tror jag inte att det spelar någon roll vilken man väljer då det inte påverkar PvP eller vem du kan spela med.

Namn osv på dessa.
http://www.guildwars2forum.com/threads/653-The-three-factions-to-join

i den frågetråden finns namnen på dom.

12 oktober 2011
1.524
0
76

Graggen skrev:
Jayface skrev:
Har också hört att det finns 3 factions (som väljs i samband med storyn). Dock tror jag inte att det spelar någon roll vilken man väljer då det inte påverkar PvP eller vem du kan spela med.

Namn osv på dessa.
http://www.guildwars2forum.com/threads/653-The-three-factions-to-join

i den frågetråden finns namnen på dom.
Tänkte inte på dem :p
hittade tex Order of Whispers under Lions Arch :3
Men jag chansar på att de är mer till för PvE end-game
Durmand Priory:
The scholars of the priory believe the dragon might be defeated using ancient knowledge of a past victory.
Order of Whispers:
The secretive Whispers order believe the dragons cannot be defeated and must be returned to sleep.
Vigil:
Members of the militaristic Vigil believe a united army of all the races can defeat an elder dragon.

Edit: Teori om faktionerna -
Jo, min teori är simpel. Jag tror att någonstans i sin personal story så får man välja en av dessa tre (kan ha valts under tidigare val/character creation) som man får strida med/hjälpa för att besegra en varierande drake som skiljer sig mellan raserna, Primordus för Asura, Jormag för Norn, Zhaitan för Sylvari och Kralkatorrik för Charr. Har ingen aning vilka människorna möter. Jag kan stärka teorin (om att man möter draken) genom att i Hoelbrak så finns en tand från Jormag och en NPC som säger att Jormag kan dödas. :)

4 juli 2012
29
0
26

Empha skrev:
Tänkte inte på dem :p
hittade tex Order of Whispers under Lions Arch :3
Men jag chansar på att de är mer till för PvE end-game
Durmand Priory:
The scholars of the priory believe the dragon might be defeated using ancient knowledge of a past victory.
Order of Whispers:
The secretive Whispers order believe the dragons cannot be defeated and must be returned to sleep.
Vigil:
Members of the militaristic Vigil believe a united army of all the races can defeat an elder dragon.

Edit: Teori om faktionerna -
Jo, min teori är simpel. Jag tror att någonstans i sin personal story så får man välja en av dessa tre (kan ha valts under tidigare val/character creation) som man får strida med/hjälpa för att besegra en varierande drake som skiljer sig mellan raserna, Primordus för Asura, Jormag för Norn, Zhaitan för Sylvari och Kralkatorrik för Charr. Har ingen aning vilka människorna möter. Jag kan stärka teorin (om att man möter draken) genom att i Hoelbrak så finns en tand från Jormag och en NPC som säger att Jormag kan dödas. :)
Mjo är nog mest PvE baserat.

Angående drakarna har jag hört att Zhaitan är "slutbossen" för alla raser, men svårt att veta för tillfället :)

Hittade en faction i 25-35 zonen utanför lions arch. Eller det var en stor vägg med torn och saker som man inte kunde gå in i om man inte var medlem. Kommer inte ihåg namnet på dom men kan ha varit en av dessa.

24 juli 2012
165
0
41

Angående drakarna har jag hört att Zhaitan är "slutbossen" för alla raser, men svårt att veta för tillfället :)

Hittade en faction i 25-35 zonen utanför lions arch. Eller det var en stor vägg med torn och saker som man inte kunde gå in i om man inte var medlem. Kommer inte ihåg namnet på dom men kan ha varit en av dessa.
Zhaitan är officiellt slutbossen denna "expansionen" nästa kommer vi tex möta Jormag osvosv

12 oktober 2011
1.524
0
76

RonnerBBQ skrev:

Zhaitan är officiellt slutbossen denna "expansionen" nästa kommer vi tex möta Jormag osvosv
Jaha, ok.
trodde att Zhaitan var var sista bossen för Sylvaris personal story pga " Zhaitan's awakening caused the entire Orrian peninsula to rise from the ocean, flooding the coastlines of Tyria and drowning thousands. Zhaitan conscripted those killed into an undead army, spanning the Strait of Malchor and blocking access to and from Cantha"
Men ifall det var någon drake som skulle vara bossen i bas spelet (utan någon expansion) så skulle jag chansa på Primordus eller Kralkatorrik eftersom Primordus var den första draken som vaknade och Kralkatorrik var den senaste.

Men jag kan förstå varför dem valde Zhaitan eftersom att han har de undersåtarsom är/han är det största hotet (både mot Tyria och Elona). :)

24 juli 2012
165
0
41

trodde att Zhaitan var var sista bossen för Sylvaris personal story pga " Zhaitan's awakening caused the entire Orrian peninsula to rise from the ocean, flooding the coastlines of Tyria and drowning thousands. Zhaitan conscripted those killed into an undead army, spanning the Strait of Malchor and blocking access to and from Cantha"

Men ifall det var någon drake som skulle vara bossen i bas spelet (utan någon expansion) så skulle jag chansa på Primordus eller Kralkatorrik eftersom Primordus var den första draken som vaknade och Kralkatorrik var den senaste.

Men jag kan förstå varför dem valde Zhaitan eftersom att han har de undersåtarsom är/han är det största hotet (både mot Tyria och Elona). :)
Orr var en av de tre stora human-rikerna, så alla undeads är human, har väll direkt inget att göra med sylvari mer än att the groove ligger närmast Orr?

jag tror dem bara kommer köra på zhaitan tills nästa expansion, därefeter kommer dem komma en per/expansion ifall dem är smarta, spelet skall räcka i år framöver förhoppningsvis, skall man då döda /söva ner alla drakar under beloppet på ett år känns lite vagt?.

Hart aldrig spelat GW1 men dem har 2st andra kontinenter väll?, vem vet kanske det finns elder dragons där med så att vi tar ner en kontinent i taget?, kul och spekulera iallfall :)

Det kanske visas sig att Primordus har flytt till en av dem andra kontinenterna så blir det en skön övergång med nya landskap och fiender till dem nya expansionerna tex? :)

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.090
Medlemmar
8.555
Senaste medlem
bal

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
3