Sea Of Thieves. Open world, co op, pvp, adventure.

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Morbidius, 13 juni 2016.

1. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Nytt content!

Jag är faktiskt jäkligt sugen på att testa på det igen... Körde ju aldrig så mycket vid launch då det krockade med Far Cry bland annat och sedan glömdes av lite.
    Kan läsa mer om uppdateringen här -> https://www.seaofthieves.com/shrouded-spoils

2. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Kört en del idag med @Georg och @iShot och jag måste säga att det är fan riktigt skoj. Jävligt mycket att göra och det är bara ett allmänt mysigt spel.
    Ska bli kul att testa på fullt 4-manna crew imorgon och förhoppningsvis pirata ner lite annat folk :D

3. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Spelade lite igår...själv. Lyckades få någon annan i mitt crew som älskade sin jävla klocka. Lootade en ö och allt vart frid och fröjd. Precis innan vi skulle dra därifrån kommer några andra, hinner precis undan och det här händer efteråt:

#123 Molin, 27 december 2018
    Last edited: 27 december 2018
    donbatti gillar detta.
  4. BlackVanillaTea

Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

Mottagna gillanden:
    134
    Trofépoäng:
    83
    50% rea just nu, så pekaren cirkulerade köpknappen lite grann. Kanske något för spelkvällarna? Finns det en maxgräns för hur många kan vara på ett skepp?

5. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    4 stycken, men man kan segla under vänlig-flagg då delar man loot med andra som också seglar under vänlig-flagg.
    Osäker på hur det fungerar exakt, och hur man kommer på samma server, men kan ju testa :)

Jag, @iShot @Georg @LtDrunk kommer att lira dom närmsta dagarna iaf

6. Gummibrallan

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    73
    Köpte detta nu när det är på 50% (I väntan på att atlas blir stabilare, och förre buggar)
    Kan vara kul till å från med vänner.
    Men par frågor. Så det enda man gör är å segla runt, leta skatter, döda andra båtar? Finns ingen progression, allt är kosmetik?
    Saknar lite att man inte kan köpa bättre armor, vapen. Bestycka båtarna etc. Ett lvl up system. Känns som där saknas något

7. Demander

Medlem Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    36
    Trofépoäng:
    53
    Du kan supa och kräkas i hink och slänga spya på någon också. =D För att inte glömma att du kan även spela vevlira eller dragspel...

8. Gummibrallan

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    73
    Haha, mjo det förstås :D Progression i fyllekaja

9. Gummibrallan

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    73
    Är ni nån man kort, är jag gärna på. Hojta till på discorod

Molin gillar detta.
  10. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Sjukt värt spel, vet inte hur många timmar vi spenderat på det nu.
    Nej, ingen direkt progression utöver att det finns 4 olika fraktioner. 3 som man kan levla upp, levlar man upp alla dom till 50 blir man pirate legend och låser upp nya uppdrag och cosmetics.

Det roligaste vi har haft än så länge är att skippa uppdrag helt och hållet och bara köra omkring och döda andra samt typ leta efter olika commendations att göra för att få den blåa valutan (osäker på namn) som används för att köpa olika cosmetics som endast finns under begränsad tid i tavernan.

Men jag uppskattar att bara åka omkring och pirata och förstöra för andra :D

#130 Molin, 30 december 2018
    Last edited: 30 december 2018
    Demander gillar detta.
  11. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Mer eller mindre det enda som körs just nu, riktigt roligt spel.
    Varit med om en hel del roliga saker som har hänt, har en del inspelat, men en händelse står ut en hel del som hände igår. Aldrig varit en sån tillfredsställande händelse i ett spel någonsin tror jag. Att vi lyckades klura ut hur vår motspelare skulle spela och att det skulle överhuvudtaget hända plus det faktum att sedan kunna genomföra planen mer eller mindre helt felfritt är riktigt stort.
    Tack till @iShot och @Georg för en jävligt rolig kväll. Georg för hans snabba beslut att ta vårt skepp och sänka deras och iShot för hans sjuka aim (till skillnad från mig, RIP).

Det hela började efter en lång dag av seglande, vi hade tagit ner 2-3 stycken fort, 1 kraken och ett par spelare. Vi seglade mot ett nytt fortet men på vägen dit ser vi att vi inte är dom enda piraterna med samma tanke.
    Vi håller kurs mot fortet men inser snabbt att ett singel-skepp är på väg rakt mot oss. Naturligtvis sätter vi kurs mot honom och efter en kortare sjöstrid ligger hans skepp på havets djup. Än idag är det oklart varför han skulle åka till oss.
    Det andra skeppet ligger nu förtöjt vid fortet och vi sätter kurs rakt mot dom. Det visar sig att det är vårt kära grannland danmark som har hunnit före oss till fortet. Efter en utdragen strid med många svordomar och bananer så ser vi vårt skepp sjunka och vi får åka med Ferry of the Damned till en ny ö...
    Moralen är låg, gråten i halsen och allt hopp verkar vara länge försvunnet, MEN! Snabbt inser vi att vi är nära den outpost som ligger nära fortet som dansk-jävlarna är på just nu, kan det vara så att det är outposten dom kommer åka till efter dom är klara med fortet?
    Vad har vi att förlora? Vi sätter kurs mot Plunder Outpost och gör allt vi kan för att inte synas från fortet. Lägger till på andra sidan ön.
    Sedan börjar den långa väntan.... Resten kan ni se på klippet nedanför ;)
    :swords::bomb::skull:

#131 Molin, 3 januari 2019
    Last edited: 3 januari 2019
    Swindahl, Astorika, Bluxe och 2 andra gillar detta.
  12. TakerDudley

Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    43
    Detta ser ju lite små kul ut, man kanske ska pröva det.

13. Demander

Medlem Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    36
    Trofépoäng:
    53
    Tack för en kul kväll igår!

Molin gillar detta.
  14. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
    Blir ett lite halvlångt meddelande.

Spelade lite snabbt igår och lyckades få tag i en Galleon som precis hade tagit ett Stronghold. Jagade ikapp dom och såg till att deras skepp aldrig fick se dagsljus igen :D
    Video ser ni nedanför, och nedanför videon kan ni se uppdateringar från senaste dev streamen.

Från senaste dev streamen:

En del intressanta saker. Det var riktigt tråkigt att läsa att dom inte kommer att fokusera på charachter customization just nu, tror inte @iShot är den enda som råkat välja lite fel i början.

Kul att se att dom lägger ner tid på lite småsaker som pets, nya vapen, låtar till instrumenten och allmän finputsning. Ser fram emot att höra mer om lösningen för double gunning som används ganska mycket just nu.

iShot gillar detta.
  15. iShot

iShot Administrator
    Ledning Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Trofépoäng:
    128
    Delar med mig av mitt perspektiv från striden som Molin skrev om här ovan (Min mic plockades upp men inte disc, lovar att jag inte pratar med mig själv ;) )

Och gällande karaktärsval: Gör inte som jag och välj den största karaktären, inte så lätt att gömma sig då..

Molin och Astorika gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis