Sea Of Thieves. Open world, co op, pvp, adventure.

Demander

Medlem
Medlem AoC
153
43
53
Denna Alpha som är nu 1-5/11 kan man segla båtar med 1, 2 och 4-mans besättning. Någon som har kommit med mer än jag?

Gummibrallan

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
277
47
78
Fick Inv häromdagen. Haft det till Xbox innan. Men jag fattar inte hur man laddar ner det?
Står i mailet att man ska gå in på Windows store, klicka på nån jäkla hub i uppdates nånting. Hittar inte något där.
Kan någon förklara?

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Meeeen, jag vill också ha :sob:

Ni får berätta mer om spelet :p Hur känns grafiken, kontrollerna, god stämning (man vill ju få lite piratkänsla :D)

Demander

Medlem
Medlem AoC
153
43
53
Fick Inv häromdagen. Haft det till Xbox innan. Men jag fattar inte hur man laddar ner det?
Står i mailet att man ska gå in på Windows store, klicka på nån jäkla hub i uppdates nånting. Hittar inte något där.
Kan någon förklara?
Du behöver starta Xbox-insider hub på din dator och där klicka på insiderinnehåll där skall det stå Sea of Thieves technical alpha om jag inte har fel... ODemander är mitt namn på Xboxhubberiet.

Xbox hubberiet laddar du ned från Windows store...
"X-box insider-hub" heter appen...

• Like
Reactions: Gummibrallan

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Var ju inte jätte logiskt att öppna xbox appen för ladda ner pc versionen
Hehe, Microsoft älskar sina egna produkter :p

Nu får ni ta och dela med er mer av era upplevelser, hänvisar till mitt förra meddelande :p
Meeeen, jag vill också ha :sob:

Ni får berätta mer om spelet :p Hur känns grafiken, kontrollerna, god stämning (man vill ju få lite piratkänsla :D)

Demander

Medlem
Medlem AoC
153
43
53
Hehe, Microsoft älskar sina egna produkter :p

Nu får ni ta och dela med er mer av era upplevelser, hänvisar till mitt förra meddelande :p
Det är nästan så man kan känna lukten av tjärat trä. Ljudet är fantastiskt också när vågors skum bryter in över fören eller när du hör hur tågvirket knirrar. Du får definitivt piratkänsla. Igår lyckades jag styra i full fart på en grynna och shit vad vi tog in vatten. Tack vare att jag och någon till var snabba på att ösa ur skeppet och en person snickrade ihop läckorna så klarade vi oss. Det är ofta så att man behöver en person som kan hålla utkik eftersom storseglet på stormasten oftast skymmer sikten om man inte har halvvind dvs vinden rakt från sidan. Det är fortfarande lika kul som senast att spela.

Trots att grafiken är "tecknad" så håller den hög standard. Längtar efter att spela detta spel med ett gäng vänner...

• Like
Reactions: Molin

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Det är nästan så man kan känna lukten av tjärat trä. Ljudet är fantastiskt också när vågors skum bryter in över fören eller när du hör hur tågvirket knirrar. Du får definitivt piratkänsla. Igår lyckades jag styra i full fart på en grynna och shit vad vi tog in vatten. Tack vare att jag och någon till var snabba på att ösa ur skeppet och en person snickrade ihop läckorna så klarade vi oss. Det är ofta så att man behöver en person som kan hålla utkik eftersom storseglet på stormasten oftast skymmer sikten om man inte har halvvind dvs vinden rakt från sidan. Det är fortfarande lika kul som senast att spela.

Trots att grafiken är "tecknad" så håller den hög standard. Längtar efter att spela detta spel med ett gäng vänner...
Låter underbart!
Jag håller med dig om grafiken, den är väldigt charmig. Jag gillar den stilen...lite som Fort Nite :)

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Tydligen hade jag inte confirmat min email för insider program..... :(
Hade ju kunnat haft betan nu:sob:

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Ni som lirat lite mera, har det varit några uppdateringar eller är det mest stresstesta servers och buggjakt som gäller?

Sinzan

Medlem
Medlem GW2
82
26
48
Nästa test "ingen datum satt" kommer ALLA som signat innan 1dec att få vara med på betan..
Så verkar som det big big stress test inc. :)

HYPE

• Like
Reactions: Molin

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Nästa test "ingen datum satt" kommer ALLA som signat innan 1dec att få vara med på betan..
Så verkar som det big big stress test inc. :)

HYPE
Nej, fan va nice!!!
Ska fan trippel kolla så att jag är signad denna gången......

490
50
58
Vadå så alla som signat upp sig men inte fått invites får nu?
Jag signa upp mig redan i våras, inte ett enda mail on inbjudan.
:(

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Vadå så alla som signat upp sig men inte fått invites får nu?
Jag signa upp mig redan i våras, inte ett enda mail on inbjudan.
:(
Vet inte, verkar vara någon slags bugg i deras system tror jag. Är väldigt säker på att jag hade signat innan med.

Swindahl

Medlem
Donator
1.227
325
128
Shit vad taggad jag är för detta spelet! Ser riktigt mycket fram emot det :D
Va det inte såhär du lät innan Fortnite också ? hahahahaha :D
Jo men det se helt klart kul ut! Dock inte signat men jag låter er tala för spelet, så får jag bestämma mig sen vid release :)

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.955
920
243
Va det inte såhär du lät innan Fortnite också ? hahahahaha :D
Jo men det se helt klart kul ut! Dock inte signat men jag låter er tala för spelet, så får jag bestämma mig sen vid release :)
Vi pratar inte om Fortnite här.....

Nej, men jag tycker det är nice att kunna tagga för ett spel. Sedan om det är bra eller inte i slutändan är ju omöjligt att veta...
Går ju alltid att refunda i värsta fall :)