SÖKES: Officerare

Status
Stängd för vidare inlägg.
9 maj 2016
297
146
108
Guild Master:
[ledig]

Officerare:
[ledig]

Anmäl intresse via PM till mig, så för jag det vidare till ett ledningsbeslut. Tag tillfället i akt och testa ifall ditt engagemang är tillräckligt för vad du hoppas åstadkomma. Eventuellt tidigare erfarenhet är trevligt, fast inget måste. Officerare kan givetvis dela upp sina ansvarsområden sinsemellan, så att ork och tid frigörs till olika engagemang. Ingen ska behöva känna att de måste ta på sig mer än vad de kan ge.

Roll som officerare

- Granska och godkänna medlemsansökningar
- Moderera och deltaga i Ruthless' AoC-subforum
- Titta förbi rekryteringstrådar (när dessa skapats) på AoC-forumet och/eller deras discord
- Se till att Ruthless' trivselregler följs in-game och på subforumet; se AoC Code of Conduct
- Organisera eller promota events
- Vara gillets officiella ansikte utåt
- Vara införstådd med gillets generella mål: https://www.ruthless.se/pages/aoc/

Roll som Guild Master

Ovanstående, fast med huvudansvar. Ansvarar för att officerarna följer trivselregler, samt ger generellt stöd åt deras engagemang och respektive ansvarsområde. Ett plus är att hen även har bra kontakt med ledning eller community hos Ruthless i övrigt. Just nu finns inget större behov av att välja ut en GM för gillet, sedan vi har ett par år på oss innan release. När det väl börjar närma sig, och officersskaran förhoppningsvis har växt till sig, så kan vi alltmer ta upp vem som är villig/lämplig att axla manteln.

@Verinus önskar driva ett hjärteprojekt på annnat håll, och träder därmed ned och intar en mindre roll som biträdande officerare. Många lyckönskningar!

Last edited:
24 augusti 2011
9.081
986
243
Tar och bumpar denna.

Vet att spelet är en bra bit framåt i tiden och det är nog svårt att veta om man kommer spela spelet eller inte.

Men för att sektionen skall fungera måste det finnas flera som kan tänka sig att axla på sig mer ansvar i form av antingen officer eller guild leader.
Avvaktar en bit framöver, men finns inte intresset så kommer vi tyvärr att behöva lägga ner sektionen.

• Like
Reactions: SoakedTeaLeaf
9 maj 2016
297
146
108
Absolut! Ifall det saknas drivkraft från fler är det bättre att frysa sektionen tills eventuellt intresse har byggts upp kring release eller beta. Full förståelse för folks försiktighet och avvaktande tills vi har en bättre inblick i spelets struktur. Att dra slutsatser från vad de visat i pre-alpha(!) gameplay är väldigt svårt.

Strategin för 2018 är än så länge att rekryteringsinlägg (utkast finns färdiga) kommer att postas på deras forum/discord, när vi väl närmar oss ett datum för årets alpha-tester (kanske rentav beta vid årets slut, vem vet). Först däromkring kan jag tänka mig att det finnas bättre underlag för intresse bland medlemmar att ta på sig mer ansvarsfulla roller.

Just nu finns det inte mycket mer att göra än att vänta samt sammanställa den lilla information som släpps från deras Q&A-sessioner. Det är dock sagt att de kommer så småningom att mer ingående presentera de olika primära klasserna (och möjligen i kombination med de sekundära).

9 maj 2016
297
146
108
Träder ned som officer för AoC, efter flera månaders eftertanke.

Delvis tror jag mig inte längre mogen nog för att kunna hantera rollen inför och under launch (även om det är ett par år framåt). Och delvis så arbetar jag med att få ned min speltid generellt för flera år framåt. Kanske har jag blivit lite för seg på sistone för regelbundet spelande överlag; vill lägga mer engagemang på mitt tecknande och skrivande istället. Där finns det en låga som brinner allt klarare!

Givetvis kommer AoC att testas på, fast misstänker att det blir i mycket mindre omfattning än vad jag först trott mig vilja. Hur engagemanget för spelet kommer att se ut från Ruthless' sida strax innan och under launch är svårt att säga, fast här finns åtminstone en grundlagd struktur till sektion om en kärngrupp bildas och några önskar driva det vid tillfället.

Officersansökningar vidarebefordras till Ruthless' ledning. Finns kvar som officer inom GW2-sektionen tills vidare. Tack och bock!

• Like
Reactions: Draxx
Status
Stängd för vidare inlägg.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.947
Medlemmar
8.466
Senaste medlem
soeGahs

Online statistics

Medlemmar online
3
Besökare online
5