Ruthless nya hemsida + tävling

24 augusti 2011
9.117
1.008
283

Varmt välkommen till nya sidan!

Idag är ytterligare en milstolpe för Ruthless, en ny hemsida med massor utav nya funktioner baserat på ett helt nytt system.
Efter nästa 1 års arbete av hemsidan och 3 testsidor senare så kan vi äntligen öppna upp portarna för denna sidan.

Vad är nytt?
Hemsidan är baserat på ett helt nytt system vid namn Xenforo. Ett mer stabilare system med mer support och uppdateringar än förra hemsidan.

Det finns ett gäng nya funktioner.

Trophies
Se det som achievements fast på forumet. Helt valfritt att använda naturligtvis.
Ni kan läsa mer om vilka trophies som finns samt hur mycket poäng det ger här.

Steam
Nu kan du koppla din steam profil till forumet. Detta gör det enklare att hitta varandra på steam. Det innebär också att nya medlemmar kan registrera sig via steam.
Du kan läsa mer om hur du kopplar steam till din profil här.
Just nu är denna funktionen buggad, kommer fixar under veckan!

Ny eventkalender
I och med detta är det lite annorlunda och inte 100% anpassad för raiding i dagsläget.
Nytt är att du kan koppla event direkt till en forumtråd för att enklare kunna hålla reda på events.

Otroligt stort tack till Seyo som gjorde vår gamla eventmanager!

Statusuppdateringar

Du kan göra statusuppdateringar som poppar upp likt shoutboxen.
Allt du skriver på din status hamnar även på din egen profil.

Media
Här kan man lägga upp bilder och filmer för att dela med resten av communityt.

Background chooser
När ni är inne i forumdelen på hemsidan finns det en knapp under sökfunktionen. Klickar man på den för man valmöjligheten att ändra bakgrund.

Ruthstore
Vi har nu en ny butik där man kan handla Ruthless merchandise.
All vinst går direkt till Ruthless föreningen.

Buggar

Det kommer naturligtvis vara en del buggar nu vid release samt vissa delar på sidan som ej är översätta. Dra iväg ett inlägg om ni hittar något!

Fortsättning
Sidan kommer att uppdateras med fler funktioner och dylikt dom kommande veckorna.

TÄVLING!
Vad vore en ny sida utan lite roliga give aways?
För att delta i tävlingen så behöver du endast skriva ett inlägg på vad du skulle vilja se på nya sidan. Det kan vara feedback, funktioner, design, buggrapportering eller liknande. Så länge det är konstruktivt.
Vi kommer sedan att slumpa 3 vinnare.
Tack till SciFiShop.se och Eset för priserna!

Tack
Stort tack till Seyo som återigen har lagt ner otroligt mycket tid och energi på den nya sidan.

Zisha, tack för buggjakt och hjälp med att beta-testa sidan.

Tack till Quantrus som hjälpt till att testa funktioner på hemsidan och även beta-testat sidan.

Och tack till er andra som hjälpt till med tips och förslag på nya hemsidan.

Jag ser fram emot att spendera mer tid här tillsammans med er på nya sidan.

Last edited:

MrC

21 juli 2012
499
14
48
Tycker Times New roman inte bör vara standard teckensnitt. Är ganska svår att läsa mot den mörka bakgrunden.

JcA

18 september 2016
74
11
33
Ser gärna en redigeringsfunktion när man har skrivit ett inlägg så att man kan redigera det i efterhand om det skulle behövas. Dvs om det går att fixa, inte så viktigt kanske.

Nevermind, det finns ju redan. Lite trött tror jag :)

9 december 2012
934
92
88
Ser riktigt bra ut!

Jag håller dock med om att Times känns lite jobbig.

Edit: Testade att redigera i efterhand.

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Ser gärna en redigeringsfunktion när man har skrivit ett inlägg så att man kan redigera det i efterhand om det skulle behövas. Dvs om det går att fixa, inte så viktigt kanske.
Tror det ska vara fixat nu. Testa gärna!

9 december 2012
934
92
88
Att göra en förhandsvisning var lite mer invecklat i det nya forumet.
Jag fick logga in igen innan jag fick göra det av någon anledning.

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Noice! Lindes seal of approval på direkten :)
Jag skulle uppskatta om man fick ändra sitt födelsedatum.

MVH
31:a Oktober 1900
Haha, ja den delen kom inte med i migreringen :(
Ska kolla på detta, det verkar lite halvkrånligt att få till det.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.185
Medlemmar
8.613
Senaste medlem
SkepparnJr

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
20