Ruthless medlemsundersökning utvärdering

Diskussion i 'Nyheter' startad av Britney, 5 mars 2018.

Tags:
  1. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243

Nu har det gått ca. 2 veckor sedan vi postade om vår medlemsundersökning.
    Först och främst vill jag tacka för att ni tog er tiden att genomföra den.

Nedanför är en sammanställning med dels alla svar samt en del svar och info från feedbacken.

Vilka typ av events hade du velat att Ruthless anordnade?
    1. Spelkvällar (79%)
    2. IRL-träffar (42%)
    3. Turneringar (35%)
    4. Mindre LAN (22%)
    Hur hittade du Ruthless?
    1. Kompis (30%)
    2. Google (30%)
    3. Rekryteringstråd (15%)
    4. SWTOR (13%)
    Hur vill du få information från Ruthless?
    1. Hemsidan (74%)
    2. Mail (38%)
    3. Discord (30%)
    4. Facebook (30%)
    Feedback och kommentarer
    Jag har läst igenom all feedback och kommer försöka ge svar på det mesta i så strukturerat och lättläst sätt som möjligt. Skulle jag missa någon som ni anser är viktigt eller något ni kommer på nu i efterhand så kan ni som vanligt alltid slänga iväg ett PM till mig.

WALL OF TEXT INCOMING :)

Spelkvällar
    Spelkvällar har körts sedan starten av Ruthless och är enligt mig en viktig del för att man ska kunna mötas mellan våra olika sektioner.
    Det har dock alltid varit något som kanske inte prioriterats 100%.
    Vi kommer definitivt försöka att köra igång mer frekvent, det stora problemet här är helt enkelt tiden. Senaste åren har det varit mer eller mindre jag som lett våra spelkvällar, tiden räcker inte till för att endast jag ska hålla i det plus allt det andra. Vi behöver hjälp här :) Det behöver inte vara något avancerat, jag hjälper gärna till med banners och annat för att promota eventet, men vi behöver folk som kan tänka sig att leda 1-2 gånger per månad.

Ruthsub
    Detta är en funktion på hemsidan där man som medlem kan subba på Ruthless.se och betala månadsvis/årsvis för att stödja Ruthless. Vi är helt ideella och har inga planer på något annat. Det betyder att vi behöver stöd för att hålla uppe hemsidan bland annat. Därmed lanserade vi Ruthsub, som gör att man får en liten badge på forumet.
    Dessvärre kan vi inte göra mer än så här, jag hade verkligen velat se till att man får förmåner, allt ifrån tävlingar endast för folk som subbar eller rent av helt gratis saker. Men samma sak här så finns inte den tiden att hålla koll på det hela, att se till att folk betalar in och att det inte är något bryt i subben.

Mindre spelsektioner
    Vi har våra spelsektioner som är en stor del av Ruthless. Utöver det så spelar vi ju även diverse småspel. Vi har haft en del kommentarer på att det ska vara mer uppstyrt.
    Det är supersvårt för oss om vi inte får hjälp utav er som spelar dessa spelen, vad behöver ni? Nyhet på första sidan? Kanal på TS? Dra ett PM på hemsidan eller hugg tag i mig på TS så löser jag det, det är absolut inga problem. Det är ju dessa småspel som utgör en stor del av Ruthless. Vi vill naturligtvis måna om det.
    Har ni förslag på hur man kan göra det enklare att hitta varandra i dessa spel så dra iväg ett PM till mig :)

Discord
    En del har nog missat att vi har en Discord kanal. Längst upp i högra hörnet finner ni en pratbubbla-ikon. Tryck på den så kommer ni till Discord :)
    Dock kommer vi ej att använda Discord som primär Voice-chatt utan mer för att text-chatt.

Flera nyheter
    Detta är något som jag håller med om till 100%, vi har haft ett väldigt dåligt flöde på första sidan och detta är något som vi måste bli bättre på.
    Dela gärna med er om vad ni vill se på första sidan, om ni är intresserade utav att skriva nyheter så ta kontakt med mig.
    Vi ska dock ta åt oss att dela med oss mer info mellan spelsektionerna, det är ju viktigt att visa vad som händer inom communityt. Något slags månadsbrev hade vi nog mått bra av :) Jag får återkommer när jag filat mer på detta.

Bättre aktivitet
    Detta är en väldigt intressant punkt. Det är väldigt många som vill se mer aktivitet, men jag tvivlar på att alla som skrev det i undersökningen lägger 1-2 inlägg på forumet / dag eller att man är inloggad på TS flera gånger / vecka eller att man skriver på vår Discord.

För att det ska bli mer aktivitet, måste man även ta ett eget ansvar. Du kan inte förvänta dig att det magiskt ska bli aktivitet på forumet utan att du själv gör något.

Skulle alla som loggar in eller besöker hemsidan skriva 1 inlägg / dag på forumet skulle vi snitta på runt 7000-9000 inlägg / månad.

Med andra ord krävs det att vi alla tar ansvar för att upprätthålla aktiviteten.

Fler spelsektioner
    Igen så håller jag mer er, fler spelsektioner hade varit superskoj! Men vi måste ha någon/några som kan tänka sig att hålla i flera spelsektioner också. Vi behöver inte ha en egen forumdel och ett separat ansökningsformulär, eller något ansökningsformulär för den delen. Men vi måste ha någon som aktivt kan leta spelare till olika sektioner och ta på sig ansvaret att driva events och styra upp.

Bättre samhörighet
    Detta är en supersvår fråga som jag inte riktigt tror finns något exakt svar på. Precis som nämnt innan så krävs det lite eget engagemang för att man ska kunna bli del av ett community, signa på spelkvällarna, hoppa in på TS och tjöta eller om du föredrar att chatta hoppa då in på Discord.
    Vi i ledningen ska bli bättre på att dra igång fler spelkvällar och IRL-events, det tror jag personligen är det bästa sättet. Har ni andra förslag så kontakta oss gärna!

Enklare att hitta information på hemsidan
    Ytterligare en punkt som jag håller med om. Det behöver finns en lättare sätt att sammanfatta forumfunktioner, spelsektioner, sociala medier osv. Det är mycket att hålla koll på och mycket info som ska få plats på så lite sidor som möjligt för att hålla den enkelt.
    Jag kommer ta en närmare titt på hemsidan och se vad man kan förändra. Jag kommer även att se till att vara med tydlig med vad det finns för funktioner på hemsidan då jag märker att många missar det (t.ex. ett par som undrade hur man kopplade LoL till sitt konto, vilket går att göra, klicka här).

Fokus på streaming
    Detta är något som är under uppbyggnad. Jag vill promota alla ni som streamar på första sidan och vill naturligtvis att ni promotar oss. Ett samarbete som gynnar båda... Det krävs en del egen kod för att få det att fungera, så det är en tidsfråga, förhoppningsvis kommer det snart :)

Annan feedback
    Det har naturligtvis kommit in mer feedback än detta. Jag har kollat igenom allt och kommer att göra mitt yttersta för att försöka hinna med att fixa alla förslag på hemsidan och se till att ta åt mig all feedback på hur vi kan göra Ruthless bättre.

Vissa har inte skrivit i sitt forumnamn vilket gör att det är svårt för mig att ge en ordentlig återkoppling till er.
    Skulle ni känna att något saknas eller liknande så kontakta mig så att vi kan prata om vad det.

Vad kommer att hända nu?
    Ledningen har haft ett möte och kommit fram till följande:
    • Ny hemsida för att göra det ännu enklare att lägga upp nyheter
    • Flera spelkvällar
    • Flera nyheter
    • Aktivare ledning på forumet
    • Fler IRL-träffar
    Med det sagt ska det även sägas att vi i ledningen inte har lika mycket tid som när Ruthless startade, jag var själv 17 år när jag började involvera mig mer i Ruthless och hade betydligt mycket tid där än vad jag har nu.
    Men tillsammans så kan vi nå dom mål som vi vill ha med Ruthless!

Avslutningsvis
    Jag vill lägga stor vikt på att man känner att det alltid är okej att komma med feedback.
    Vill du vara med och utveckla Ruthless? Ta kontakt med mig, jag tycker alltid det är roligt när nya personer vill vara med och driva Ruthless. Nya ögon och nytt tankesätt är alltid viktigt!

Swindahl, Aurrusk, Artazz och 7 andra gillar detta.
  2. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    97
    Trofépoäng:
    138
    Grymt bra sammanfattat och kul att läsa igenom och se vad vi tillsammans tycker om Ruthless.

Jag vill också ge en stor eloge till alla som är med och engagerar sig i Ruthless, både medlemmar och ledning.
    Grymt kul att se hur vi har utvecklats och fortsätter att utvecklas!

Stort tack till dig också Britney, vår gud och frälsare för allt ditt engagemang med tid och energi du lägger på Ruthless.
    Imponerande att se att du har samma driv efter alla dessa år!

:swords: All hail King Britney :swords:

Artazz, blueblood och Draxx gillar detta.
  3. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Ser nu att det är en del stavfel etc i min text.
    Ni får ha överseende med det, är det något som är brutalt dåligt formulerat och ni inte fattar är det bara att PM:a :)

Försökte även highlighta det viktigaste med varje punkt genom att stryka under texten.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis