Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Ruthless community nyheter

Britney 10 november 2017

Tags:
  1. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.640
    314
    218
    Dags för lite nyheter gällande communityt. Vi har fått en hel del nya medlemmar sedan Destiny 2 launchen, vilket är otroligt roligt! Varmt välkommen till er alla!
    Därmed kände vi i ledningen att det passade perfekt på att uppdatera alla med allmän info samt nyheter.

Det blev en liten större nyhet än vad jag först hade tänkt mig. Så i förväg ber jag om ursäkt för wall of text.

[​IMG]Destiny 2
    Först ut blir Destiny 2. Klanen har rullat på och har blivit helt klart större än förväntat.
    I dagsläget är vi ca. 170.
    Närvarokrav är i dagsläget det enda sättet som vi vet för att kontrollera aktiva medlemmar.
    Därför har vi infört det i Destiny 2 delen. 1 event varannan vecka är det som gäller.
    Läs mer om eventen och närvarokravet här.

[​IMG] Guild Wars 2
    Strax över en månad har gått sedan den senaste expansionen släpptes och vi utforskar fortfarande friskt allt nytt content och folk skaffar sina nya mounts. Vi kör nu tre guildevent i veckan, har hunnit med några mount-races och en Halloween-tävling! :D Vi har fått ca 30 nya medlemmar i samband med expansionssläppet, vilket är jättekul! Det betyder att vi är ca 230 aktiva medlemmar i GW2-guildet nu.

Vi tog nya guildhallen med ytterligare en episk raid med ca 70 pers! Under hösten och vintern kommer det även att bli en rekryteringsdrive med ny rekryteringsvideo. Lonewalker har slutat som officer för att koncentrera sig på sin nya roll som mamma och vi kommer därför så småningom att söka upp en ny officer. Nu återstår att se vad för spännande innehåll som Arenanet börjar rulla ut i nya "expansions-säsongen". Jag vill passa på att tacka alla medlemmar som är så himla hjälpsamma, generösa och hjälper oss välkomna nya personer i guildet! Rock on!

[​IMG] Minecraft
    Båda servrarna rullar på och verkar vara bugg- och lagg fria.
    FTB Beyond har varit igång strax över en månad och Bukkit har rullat sedan Dackefejden.
    Tobbzzen har skött det administrativa jobbet med Bukkit Servern och Metaz har kört Modded Servern.

[​IMG] Black Desert Online
    Senaste expansionen Kamasylvia, part 1 släpptes för ca 1 månad sedan vilket utökade BDO världen med ca 20%. Militia systemet har implementerats vilket möjligjort för flera spelare att medverka i Conquest War fastän deras guild inte medverkar.
    I november är det planerat att Kamasylvia part 2 skall släppas vilket för med sig flera nya grinding spots, nya items och bossar.
    I december släpps nästa klass som heter Mystic vilket bäst beskrivs som Avatar: the Last airbender.
    Nästa år så kommer det stora klassbalanseringspatcher som gör pre-awakening skillsen lika starka som awakening och medför en helt ny dynamik inom PvP.

Inom guildet så arbetar Ljungen smått med en promotion video för att marknadsföra oss ytterligare inom BDO. Vi håller oss runt 50 aktiva spelare inom guildet vilket för oss är en rätt hälsosam nivå då många av oss är upptagna med IRL också och kan lägga begränsad till på att administrera guildet.

[​IMG] SWTOR
    SWTOR har under en längre tid haft lite mindre aktivitet. I dagsläget är det inte många kvar i guildet.
    Mitt hjärta brister lite utav att säga det, men SWTOR-sektionen kommer att läggas ner på obestämd framtid.
    Det kommer att innebär att man ej kommer att kunna ansöka till guilden via hemsidan samt att alla medlemsgrupper och forum kommer arkiveras.
    Personligen har SWTOR varit en fantastiskt resa som inneburit många roliga stunder både ingame och IRL. Så jag vill passa på att tacka alla som jag spelat SWTOR för en fantastisk resa!
    Skulle intresset öka igen så visa det gärna på forumet eller PM:a mig så kommer vi att starta upp maskineriet igen.

[​IMG] Operation Summer Fox
    Jag vill även passa på att påminna er alla om planerna för att bestiga Kebnekaise med Ruthless fanan.
    Med @Kinte som ledare så kan detta inte gå fel!
    Läs mer om planerna och kolla på grymt fina bilder här!

[​IMG] Discord
    Vi har märkt ett större intresse för Discord dom senaste dagarna.
    Därmed har vi gjort i ordning lite på vår inofficiella Discord för att göra det lite mer hemtrevligt :)
    I dagsläget har vi inga planer för att gå över från Teamspeak till Discord, det finns en del anledningar för detta:
    • Du äger inte servern till 100%
    • Privacy - Jag har inte full koll på hur det ser ut med var all info skickas vidare. Jag har för mig att det står att dom kan komma att skicka vidare info som lagras på deras servrar till tredjepart.
    • Hur Discord ska fortsättas att finansieras, vi vill inte komma i läget att man bytt över till Discord för att sedan måste byta tillbaka. Det är för oklar framtid för Discord i dagsläget.
    • Kommer kräva mycket tid och energi från ledningen. Det kan låta som en lätt grej att "bara" byta. Men det kommer kräva tid med att få till ett bra system för rättigheter, gruppering osv. Plus att om vi skulle byta kommer jag garanterat vilja integrera Discord med hemsidan vilket då även kommer att ta tid.
    Hur som helst, så är det inget som är 100% bestämt utan vi håller diskussionen öppen. Dock inga "Discord är nytt, Teamspeak suger för det är gammalt". Ska ni komma med kritik, ska det vara konstruktivt annars tar jag bort det. Orkar inte med någon lekstuge nivå på diskussionen kring Discord/Teamspeak. Nedanför hittar ni invite länk till vår Discord
    Invite till Discord.

[​IMG] Ruthless snabbguide
    Till alla våra nya medlemmar, glöm ej att ta en snabb-titt på vår snabbguide ;)
    Du hittar vår snabbguide till vänster på hemsidan (ikonerna) eller genom att klicka här.

[​IMG] Spelkvällar
    Vi har haft en del spelkvällar på senaste vilket verkar varit uppskattat. Vårt mål är att fortsätta med flera spelkvällar för att bjuda in alla i communityt att spela tillsammans. Det blir lätt grupperingar i och med att vi ha olika spelsektioner och spelkvällar är ett bra sätt, tror vi, att lätta lite på grupperingarna.
    Förslag tas gärna emot i denna tråden på spel och allmänna saker kring våra spelkvällar.

[​IMG] Ändringar av hemsidan
    Jag jobbar aktivt med att uppdatera hemsidan med nya funktioner och ny design för att hålla den up to date hela tiden.
    Ni hittar alla ändringar (eller iaf dom flesta) här.
    Jag uppskattar all form av förslag och idéer, skriv gärna era förslag här.

[​IMG] Generella förslag till communityt
    Detta är något som är otroligt viktigt för att communityt ska utvecklas.
    Förslag och idéer till Ruthless mottages alltid med öppna famnar :) Konstruktiv kritik och gärna förslag på hur man ska kunna nå till själva förslaget eller idén.
    Hugg gärna tag i mig på TS eller skriv i vår forum del för förslag.

[​IMG] Nya spelsektioner
    Detta är en punkt som vi i ledningen inte riktigt har gått ut med tidigare. Nya spelsektioner välkomnas alltid inom Ruthless, vi vill hela tiden utvecklas och blicka framåt på nya spel.
    För att starta en ny spelsektion har vi dock vissa krav, vi vill gärna se en plan på hur man ska starta upp den nya sektioner.
    • Vilka som skall leda sektionen
    • Rekryteringsplaner
    • Målsättning
    Enklast är att skicka ett PM till mig via forumet med detta. Sedan tar vi det vidare med ett möte tillsammans för att diskutera vidare en action-plan.

[​IMG] Donationer
    Ruthless drivs privat vilket innebär att alla kostnader för hemsidan (både webbhotell och CMS) betalar jag.
    Detta är helt ok dock uppskattas donationer otroligt mycket då det kan hjälpa till med att utveckla nya system till hemsidan.
    Du hitta mer info om hur du donerar här.
    Här kan du se hur vår ekonomi ser ut.

[​IMG] Ruthless E-sport
    E-sport är som vi alla vet något som bara växer för varje dag. Därför letar vi nu en E-sport ansvarig till Ruthless. Vad innebär då detta?
    Kortfattat någon som kan driva E-sport delen inom Ruthless. Vad vi främst är ute efter är inte att ha en massa lag, utan snarare att vara knutpunkten för E-sport. En samlingsplats där man kan hitta spelare att lira med och en platform för att kunna genomföra turneringar.
    Det kommer naturligtvis vara ett stort steg, som kanske inte alls passar Ruthless. Men vi vill ge det en ärlig chans, och därmed söker vi någon som kan hjälpa ledningen att driva igenom det.

Det var allt för denna gången!

Last edited: 10 november 2017
    Verinus, Draxx, stubbkrossen och 8 andra gillar detta.
  2. Havoc

Havoc Medlem Destiny 2

235
    14
    43
    Tack för infon! Du får nog göra om länken till "Vår ekonomi" ;)

Britney gillar detta.
  3. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem Destiny 2

2.652
    52
    138
    Grymt skrivet Britney! Och grymt kul att se hur vi fortsätter att utvecklas :D

Tråkigt att swtor sektionen nu kommer att försvinna då det var där vi började. Men en stor eloge till er som hängt kvar där och styrt upp sektionen in i det sista, grymt bra jobbat!

Men vi ska nog kunna lira Star Wars ändå, Battlefront 2 släpps ju i nästa vecka :D

Britney gillar detta.
  4. Shoan

Shoan Medlem Medlem AoC

824
    33
    68
    Rip Swtor, gem is ded

Är otroligt glad över att jag hittade Ruthless innan launch av Star Wars, för det har gett många goa minnen. Jag hoppas nu att spelet dör helt och att de gör något swtor 2.0 med bättre spelmotor, utan f2p etc.

Britney, Kimprex och Havoc gillar detta.
  5. Nemonz

Nemonz Medlem GW2 Medlem Donator RuthSub

24
    7
    23
    Sjukt tråkigt med SWTOR :(

6. arkendez

arkendez Medlem Destiny 2

5
    1
    3
    om det inte finns någon E-sports ansvarig än eller om de teamet behöver hjälp så är jag intresserad :D

7. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.640
    314
    218

Dela sidan