Ruthless Arma: Milsim

Diskussion i 'Nyheter' startad av Verinus, 9 mars 2018.

1. Verinus

Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Donator RuthSub Officer AoC

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    128

Under en längre tid som har det skett en hel del arbete bakom kulisserna och ni kanske har märkt att det har dykt upp lite extra kanaler på TS där det sitter personer som ni aldrig har sett innan. Det är nämligen så att ifrån i höstas så har en skara personer jobbat med att bygga upp en Milsim klan i Ruthless.
    Personerna som har varit med att lägga grunden för den nya sektionen är veteranen ifrån spelsättet Milsim och vi har haft målet att göra upplevelsen för en ny medlem så bra som möjligt.

Vad är då Ruthless Arma: Milsim?

Vi använder oss av spelet Arma 3 för att skapa sån realistisk militär simulator (Milsim) som möjligt. Vi rollspelar som ett förband och använder oss militär termer när det kommer till gruppspel samt över radio. Vi har valt en hel del moddar för att efterlikna ett svensk förband som möjligt, allt ifrån rätt typ av vapen, hjälm, sikten, fordon till hur vi pratar över radion.
    Vi har byggt upp vår stridsgrupp Willhem Olof (WO) med 106 platser, som har funktioner allt ifrån KSP-skytt till Pilot samt med stöd funktioner som sjukvårdare, mekaniker eller GRK-chef.

Låter det intressant? Ansök här: https://www.ruthless.se/pages/recruitarma/

Det kanske låter som att det lite väl för mycket att lära sig och det kanske låter lite svårt, oroa dig inte. Vi har tagit fram ett utbildningspaket till dig som aldrig spelat milsim innan eller ej har någon militär erfarenhet innan. Vi hjälper dig hela vägen.

Har ni frågor om sektionen så skriv här eller haffa mig på TS.

Vi ses online!

//Verinus

#1 Verinus, 9 mars 2018
    Last edited by a moderator: 10 mars 2018
    Filana, Ave, Kimprex och 4 andra gillar detta.
  2. wicKe

Medlem Ruthless Arma Milsim

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    23
    Hej!

Hur vet man om man har blivit accepterad för att börja hänga med på dessa speltillfällen? (skrev en ansökan för 3-4 dagar sedan men sen har man inte hört så mycket mer efter det).

3. Verinus

Verinus Administrator

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    128
    Hej!

Vi behandlar ansökningar på onsdagar och söndagar, håll koll på din inkorg så kommer någon ur personal att kontakta dig.

#3 Verinus, 11 mars 2018
    Last edited: 11 mars 2018
  4. Woolai

Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    43
    Kollade lite på sånt här tidigare och då låg inte svenska moddarna på Steam är det något som ändrats så man kan installera det direkt från Steam?

5. Verinus

Verinus Administrator

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    128
    Dem ligger på workshopen men vi använder oss av ett program som heter Arma Sync. Där kan vi lägga in alla moddar på en privat server som alla kan ladda ner ifrån med samma version på moddarna samt att vi kan lägga till kartor också.

6. Woolai

Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    43
    Ok, det är ju bättre

7. Shoan

Medlem Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    73
    Om jag inte får rp:a som terrorist så kan ni fetglömma att jag joinar. ;)

Btw, VART FAN ÄR MIN KEBAB, BRITNEY/VERINUS?

8. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Haha..vafan.
    Du får hänga med på kryssning så kan jag bjuda på en kebab!

9. Geowas

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    33
    Spännande! Har du/ni brytit er loss från SSG? Har funderat på att gå med i SSG igen då jag varit sugen men känner inte att jag kan låsa mig, hur ser det ut för er på den fronten? Är det strikta krav på närvaro osv?

Verinus gillar detta.
  10. Verinus

Verinus Administrator

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    128
    Vi har nyss startat, vi har träningar på onsdagar 19:00-21:00 och OP på söndagar 18:00-21:00. Vi har ett närvaro krav på 2 träningar och 2 OP per månad (50%). Självfallet om man om man måste missa kravet för en månad p.g.a IRL saker så är det inga större problem OM man säger till. Men klarar man inte kravet flera gånger så är det en annan femma.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis