Red Dead Redemption 2

15 september 2013
322
72
78
Vågar man verkligen lita på en läcka från en återförsäljare som Mediamarkt? Kan de inte bara gjort en artikelsida "ifall ifall" spelet skulle komma till PC, och råkat köra ut den live på hemsidan?

Ursäkta min skeptiska syn på saken men hade känts bättre om det var Rockstar som nyheten kom ifrån

Edit: Såg detta som en kommentar på artikeln, ingen aning om källa:

In a new statement released to WCCFtech, the retailer confirms that it was a mere placeholder based on the retailer’s own belief that Red Dead 2 will come to PC in the future.

“It’s true we had the RDR2 PC version listed,” the retailer’s rep explains.

“I checked this with the games department at our HQ and got told that it’s something of a placeholder and that they count on it being announced sometime in the future" (just as with GTA V for example).

• Like
Reactions: Swindahl
14 juni 2013
1.234
330
128
Klart man ska vara skeptisk, men jag hoppas.
I vilket fall som blir det ju om 1år eller mer, som med GTA 5.
Så att börja hypa även om det blir confirmed från Rockstar kommer det dröjja skitlänge innan man får lägga tassarna på det.
Vart sugen på att köpa det till PS4.
Men vet att jag satt å svor när jag körde RDR 1 på Ps3 att " F*n me... varför släpper dom inte detta till PC.. SKIT!! *
Att rida häst osv är la ingen konst på kontroll för mig i alla fall.... men när det kom till gunplay.... nä fy fabian vilket mesk!

24 augusti 2011
9.055
962
243
Vågar man verkligen lita på en läcka från en återförsäljare som Mediamarkt? Kan de inte bara gjort en artikelsida "ifall ifall" spelet skulle komma till PC, och råkat köra ut den live på hemsidan?

Ursäkta min skeptiska syn på saken men hade känts bättre om det var Rockstar som nyheten kom ifrån
Kan mer eller mindre säga att det är en Placeholder, datumet var satt 191231 och jag väldigt svårt att tro att Media Markt sitter på den infon, om någon skulle det vara Elgiganten som är tillräckligt stora för att pusha att få den infon.

Där emot såg jag en intressant artikel någonstans on the interwebz om infon ang. Red Dead 2 till PC.
Det enda beviset som finns är en programmerare som skrev på Linkedin att han utvecklade RDR2 till PC.

Kollar man historiskt sett med portningar av R* spel så har det tagit runt 6-7 månader, vilket artikeln även beskrev som det mest sannolika...

Jag är ganska säker på att det kommer att komma till PC då det finns en sådan stor efterfråga, men att dom hoppas på som med GTA att dom kan få folk att köpa det flera gånger istället.

Det jag ser fram emot mest är dock Online-delen och vad dom kommer att göra med den :)

• Like
1 december 2011
1.295
76
113
Ah så svårt att välja om man ska köpa till PS4 eller inte. Det kommer med 95% sannolikhet till PC om 5-7 månader, men frågan är om man orkar vänta?

9 december 2012
921
86
88
Jag avbokade min till PS4 när jag läste att det kommer antagligen till PC.
Jag orkade vänta på GTA V så jag klarar det nog den här gången också.

24 augusti 2011
9.055
962
243
Jag blir legit häcklad och trakasserad över att jag ska vänta tills PC på jobbet :laughing:
Men jag kommer vänta, låta konsolspelarna betatesta åt en innan och sedan starta ett buggfritt, snyggare och naturligtvis 60+FPS spel :)

• Like
28 augusti 2011
1.922
113
103
Ah så svårt att välja om man ska köpa till PS4 eller inte. Det kommer med 95% sannolikhet till PC om 5-7 månader, men frågan är om man orkar vänta?
Kan låna mitt Quue när jag är klar, visserligen spelade jag hela helgen och klarat 20% för jag leker runt i världen. Så chansen är att jag blir klar till PC releasen.

10 oktober 2011
3.345
293
183
Fullständigt magiskt spel, har plöjt på PS4:an nu några dagar

Deadeye-systemet fungerar jättebra, det finns ingen anledning till att vänta på en PC-version ur en "sikta vapen med handkontrollen"-anledning

Lyxigt och enormt.

KÖP!

30 augusti 2011
1.064
110
143
Fullständigt magiskt spel, har plöjt på PS4:an nu några dagar

Deadeye-systemet fungerar jättebra, det finns ingen anledning till att vänta på en PC-version ur en "sikta vapen med handkontrollen"-anledning

Lyxigt och enormt.

KÖP!

• Like
Reactions: Kimprex
14 juni 2013
1.234
330
128
det finns ingen anledning till att vänta på en PC-version
Hmmm.. 60fps+, 120hz + , M&K, Onlineläget, Finjusteringar i eventuellt buggade quest eller dylikt, bättre grafik.
Har ett PS4 hemma men ovanför har du varför jag väntar på PC release.
Samma som med GTA 5 och ångrar inte den väntan.
Men ja, jag ska inte va den som är den, man är sugen, men det är värt väntan.
Tills den dagen Rockstar går ur å säger, "Vi skrotar RdR 2 till PC", så kommer jag ihärdigt vänta och ducka för spoilers så mycket jag kan.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.886
Medlemmar
8.414
Senaste medlem
RandallWaw

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
24