PSA till nya spelare under pre-patch 8.0 (innan Battle for Azeroth)

Diskussion i 'World of Warcraft' startad av Lerb, 8 augusti 2018.

1. Lerb

Medlem Medlem WoW Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    22
    Trofépoäng:
    63
    Hej!

Ett litet PSA till alla återvändande spelare (som jag) är att slutföra War of the Thorns, ett tidsbegränsat event (questline, slutar 14e Augusti) som lägger grunden för storyn i kommande expansionen Battle for Azeroth. Den bör dyka upp automatiskt i er questlog om ni boostar en karaktär till 110 (boost ingår i expansionen, 1st). Tar någon timme att slutföra.

När ni loggar in på er karaktär bör ni få ett quest som heter The Warchief Awaits (om man är Horde), det är bara att följa den questlinen till slutet. Alliance följer questet A Short Lived Peace.

Anledningen till att jag säger detta är att man får en hel drös med quest automatiskt när man loggar in, så är man trög som jag kan det vara svårt att veta vad man ska prioritera.

Om man gör allt detta får man lite frän story i bagaget, samt ett fräckt mount!

Horde mount: War-Torn Reins of the Undercity Plaguebat
    Alliance mount: Smoldering Reins of the Teldrassil Hippogryph

blueblood, Notumforce, Britney och 2 andra gillar detta.
  2. Notumforce

Medlem Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    63
    Och mountet är begränsat till eventet efter det så kan man inte längre få det.

Lerb gillar detta.
  3. Ebanon

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    88
    Behöver bara göra det på en av sidorna, så har du horde varianten och sen skulle spela allience så får du deras variation också. Samma som det gäller med t.ex lejon och scorpionmountet. Sen kan det vara bra att få uppleva båda sidorna ändå bara för storyn. Hört att alliencen biten ska vara rätt bra.

En annan bra sak att göra som återvändande spelare (beror på när du sluta) är att logga in på alla gamla karaktärer då flera saker som achievment, mounts, pets, heirlooms och transmog är acountwide och för att vara säker på att du får allt är att logga in på dem en snabbis.

Notumforce gillar detta.
  4. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Medlem WoW Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    88
    Alla mounts kommer väl till alla karaktärer numera va?
    Jag har för mig att jag såg något sånt när Legion kom.

stubbkrossen gillar detta.
  5. Ebanon

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    88
    Ja alla mounts är på alla karraktärer, kan dock inte använda klassmounts eller factionspecifika om du inte är den klassen eller den factionen men du har den i din mount tab. Därför är det bra att logga alla gubbar en gång så de registrerar att du har allt från alla chars.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis