Post Scriptum WW2. 50 vs 50.

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Morbidius, 3 februari 2018.

1. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Röv.
    jag vill spela nu.

Fråga, kommer någon sitta på TS ikväll då?
    Ska köpa mig lite öl så man får in det perfekta aimet.

2. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Jag ska spela ikväll!

3. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Första intrycket, WOW säger jag baa ! :D

Georg gillar detta.
  4. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    EN av alla 1000 episka ögonblick från testet.. men alltså wow vilket spel detta kommer bli! :D #HYPE!

wivouzan och Verinus gillar detta.
  5. Verinus

Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Officer AoC

Mottagna gillanden:
    95
    Trofépoäng:
    128
  6. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Jag har helt missat att dom flyttat fram release datumet till 9 augusti :(
    Trodde det bara var 4 dagar kvar nu...

7. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    146
    Trofépoäng:
    128
    Är öppen beta från måndag (onsdag?) till 9 augusti så bara köra på.

#27 Georg, 14 juli 2018
    Last edited: 15 juli 2018
    Swindahl och Molin gillar detta.
  8. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Stämmer bra, här är nyheten copy/paste från steam:

Dear PS Community,

We want to thank everyone for your support and helping us with our previous week-end tests of Post Scriptum. It has been truly amazing for us to see the positive reception during our past public playtests from live streams to the comments being shared. However, we realize that there are still bugs and issues keeping you from enjoying the game to the fullest. We really value you as our community and want to ensure our game is the best we can have it for release.

After this past weekend test, we recognize that there are still issues with bugs and optimization that we would like to be resolved before we release the game. Based on our internal QA process, we were under the impression our optimization had undergone significant advancements. But after collecting a higher volume of performance reports from our public testing weekend, we realize there is more work to be done in order to get the game to a fully optimized state.

With that being said, as hard as a decision it is, we have decided to postpone our release date until the second week of August in order for us to resolve issues around optimization and bugs. Being a small independent team has made this decision difficult as many of us have worked 3 years on Post Scriptum. We really want to make the best impression we can when it comes to release and not put out something we know ourselves has issues.

Instead of releasing an unoptimized game on July 18th, we would like to open up a 24/7 open beta period until our new release date. This will allow you to still enjoy and play the game, while helping us collect vital information to resolve all bugs and optimization issues in time for release. Post Scriptum is currently feature complete, and this beta period will allow our team to allocate all resources to bug fixing and optimization.

All pre-orders will obtain instant access to the beta period when it is live and the game on full release.

Open Beta Content
    - Dedicated Server files for public use
    - 24/7 Access to the game
    - All core game features
    - Pre-order gives instant access
    - Ability to report bugs, feedback and glitches
    - Consistent updates with fixes

Once again we want to thank you all for your support and we are eager to get you playing Post Scriptum as soon as possible.

Periscope Games

Georg gillar detta.
  9. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Jaha, fan va gött! Då så, börja lira imorgon igen!

10. Verinus

Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Officer AoC

Mottagna gillanden:
    95
    Trofépoäng:
    128
  11. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    VI får hålla oss tills på onsdag.. då jäääääääklar vad det ska spelas! :D

12. wivouzan

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    58
    Åååååååååh vad skönt att man jobbar hela jäkla helgen så tiden går snabbare, vill ha onsdag nu :D Bra val av utvecklarna och dra ut på releasen samtidigt om man får stilla sitt spelbehov :D

13. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Jag har en viss hatkärlek till detta spel.
    Dom har helt klart tagit sig vatten över huvudet.
    Är spelet kul, JA. Finns det saker som de måste fixa innan man faktiskt kan spela det, JA.

Vissa saker är så pass illa att jag faktiskt ragequitat flera gånger. Så mycket early access och dåligt att jag känt mig smutsig efter spelat det.

* Ingen som helst destruction i spelet gör detta till en tidsmaskin. Vi är nu tillbaks på BF1942 nivå. 17/18 år tillbaks i tiden.
    Så jävla illa är det.
    Och vad är det som är illa med det då, jo hela game play blir broken när man inte ens kan köra igenom ett på ett litet trästaket eller trävägskylt med en STRIDSVAGN!!

* Inte ens bulletpenetration. Du kan alltså överleva en HE skott från en tank genom att gömma sig bakom ett trästaket.

Dessa " små " saker förstör hela speluppelvelsen och gör att jag tröttnar omedelbart.

Och hela logistik systemet är genom ruttet, ta till exempel att du kan bygga SMÅ wirefence som är så fruntaksvärt värdelösa eftersom du bara kan hoppa över dessa utan att ens fastna eller för den delen ta skada. Jag testade att hoppa över 5 gånger utan problem. Sedan är de så små att du inte ens kan täcka det område du vill försvara, speciellt med tanke på hur gigantisk kartan är.

Det är så himla mycket game breaking grejer i detta spel att jag tappat räkningen på hur många gånger jag ragequitat. ALT - F4 !!

Samtidigt så kan spelet vara kul också.
    Men nackdelarna just nu överväger fördelarna.

Visst dom är 8 st, så lätt är det ju inte att fixa allt detta.
    Där av att dom tagit sig vatten över huvuet

14. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    @Morbidius
    Destruction i Unreal-motorn är fruktansvärt komplicerade eller "komplicerat" att göra. Du kan inte jämföra Unreal med EAs/Dice Frostbite om det nu är sådan destruction du tänker på.
    De saker som att bränna över staket med tanks kommer, men just nu har de fokus på optimering utav spelet. En av den största anledningen att de sköt upp på spelet.
    Destruction är coolt, men ge det tid och inbilla dig inget som liknar "Frostbite".
    Bulletpenetration finns dock för vanliga vapen i dagsläget. Vet att jag satt i ett jakttorn utav trä och det ven skott genom trät från fiendens eld.
    "Hoppa över wirefence", kommer ju att lösas, som sagt. De har skjutit upp spelet utav en anledning.
    Att de inte täcker upp tillräckligt..... asså lyssna här nu Mobbi, det är 40st spelar per LAG.. detta är en teambaserat spel.
    Om du tar iaf 30 utav de där 40, samspelar med dem och smackar upp fences ska du nog se att det bli kinamuren av det.
    Det krävs något som heter teamplay bara vilket jag älskar med dessa spel, så som Squad.
    Ensam är man inget alls, med sin squad är man större.. men med hela laget i synk, är man oförstörbar.
    Spelet är definitivt inte för alla.
    Många saker va bra i spelet också.
    Ljudet på vapen, ambient osv. Vilken känsla!
    Grafiken asså mummah, å fixar de optimeringen så kommer man kunna smacka på ännu mer och det kommer flyta på bättre.
    Kartorna vi fick spela på under testet var ju hur snygga och till och med mysiga.
    Från skogens tysta sus med fågelkvitter och på håll hör du smatter och explosioner.... "ahh.. incredible". [​IMG]

Så käre vän @Morbidius , ta ett chill-pill, luta dig tillbaka, spela något annat tills spelet fyller dina behov om så är fallet. MEn jag tror allt ditt EA spelande överlag har fått dig att gå över till "the dark side". Otroligt arg du blir XD haha

P.S Hur går det med din Arma 3 mod, är det ens i EA ännu, tror de va 5 år sedan vi prata om det sist ? Eller har ni också "tagit vatten över era huvud ?" ;)

#34 Swindahl, 15 juli 2018
    Last edited: 16 juli 2018
  15. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Alltså, det är ju kul spel.
    Men som sagt, när det är klart blir det säkert kanonbra.

Arma 3, jag flydde det sjunkande skeppet flera år sedan. Jag gjorde mitt sedan fick det vara.

16. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Kl 19:00 ikväll så kan vi ÄNTLIGEN spela igen! :D

Molin gillar detta.
  17. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Gött, vet vi vad som hände ikväll =D

Georg gillar detta.
  18. Voorhees

Medlem Medlem AoC Donator

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    68
    Hmm... får bli att pröva detta :)

19. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Nåväl... inga kommentarer..

20. Nemonz

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    23
    hmm, ser roligt ut men ska nog vänta o se hur BF5 kommer vara, saknar ett bra WW2 spel :/
    men som sagt så är ljudet otroligt i post Scriptum :O!

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis