Overwatch

28 augusti 2011
1.922
113
103

Trailer för Blizzards nya IP OVERWATCH, ett teambaserat shooter (får TF2 känsla).
Cinematic trailer (CGI inge gameplay)
http://www.youtube.com/watch?v=FqnKB22pOC0#ws
Gameplay trailer
www.youtube.com/watch?v=pYC44YPb_5k

Taget från Gamereactor:

Overwatch är multiplayeraction i förstapersonsvy där du tar kontroll över en av 21 möjliga hjältar, där alla har vitt skilda förmågor. Hjältarna är så pass bra designade och så pass roliga att spela som, att jag omöjligt kan bestämma mig för en enda favorit. Ena dagen är favoriten fransyskan Widowmaker som har förmågan att använda sin änterhake för att ta sig till svåråtkomliga platser, andra dagen är det den Shakespeare-citerande jättegorillan Winston vars sköldbarriär erbjuder välbehövligt skydd när kaos uppstår - och vissa dagar älskar jag den blonderade vikingadvärgen Torbjörn vars mekaniserade vakttorn kan ställa till det rejält för motståndarna. Blizzard har verkligen lyckats att skapa en unik uppsättning hjältar som passar alla speltyper.

28 augusti 2011
1.922
113
103
SV: Overwatch

För att svara på Britneys fråga i andra Overwatch tråden (http://ruthless.se/andra-spel/overwatch-14086/msg128687/?topicseen#new) så tror jag att detta är ett: Yay! Mycket pga att det är Blizzard! Men jag är en fanboy spelen jag lirar mest just nu så är två av tre spel Blizzardspel WoW och Hearthstone (det tredje är Swtor).

Om det kommer vara modbart är svårt Blizzard har varit rätt tillåtande i WC-serien och SC-serien med modar. Men jag tror det hänger lite på prismodellen, blir det f2p så tror jag att de kommer vara inte så tillåtande då de troligen kommer sälja map-packs, hjältar och liknande för att tjäna cash.

Väntar på att läsa intryck från de som testat spelet på Blizzcon.

24 augusti 2011
9.056
963
243

Det är lite det jag tycker är jobbigt. T.ex. Titanfall, ett grymt bra spel som som faller på två saker: Inga egna dedikerade servrar och inga mods. Vilket är grymt konstigt med tanke på att det ändå är gjort på Sourcemotorn.
Jag är helt övertygad om att CS 1.6 har funnits kvar så länge (och fortfarande aktivt) för att det är mod-vänligt. Folk kan göra va fasen dom vill med sina servrar, det finns tusentals olika custom banor och väldigt många grymt bra game modes till dom.

Det enda FPS-spelet som inte lyckats med detta är COD serien, men där tycker jag också att det bara går utför. Pumpar sina kunder på pengar för nya banor etc.

24 augusti 2011
9.056
963
243

Är verkligen sugen på att testa detta och se om det kommer att bli något utav det.

15 juli 2013
116
4
43

Har spelat betan några timmar nu och kan inte påstå att det är ett spel jag kommer fastna för. Om du är ett fan av Team Fortress så kommer du nog gilla det.

10 oktober 2011
3.345
293
183

Suttit och kollat på massa youtube-klipp från den stängda betan på de olika klasserna och blir mer och mer medryckt! Ser verkligen skitkul ut! Det finns karaktärer för alla spelstilar och jag tror detta kommer att vara sjukt skoj multiplayer. F2P skadar inte heller.

Ska definitivt dra ihop spelevent för detta inom Ruthless

11 augusti 2012
428
74
53

Jag fick chansen att spela i en closed beta weekend, och spelet är riktigt jävla roligt :D Dock är det inte F2P, kommer att kosta att köpa http://eu.battle.net/overwatch/en/buy/

Ser verkligen fram emot detta, förhoppningsvis kommer flera få invites efter julhelgerna då closed beta drar igång igen.

9 juni 2012
1.896
0
76

Nice :) Har lirat lite med en streamer igår och idag. Favoriterna lutar mot Reinhardt (när jag inte råkar charga utanför kartan och dö) samt Junkrat.

14 juni 2013
1.234
330
128

Då vart betan över..tyvärr..
Innan jag spelade spelet vart jag väldigt skeptisk och rent ut sagt negativt inställd på det. Såg inte riktigt ut att vara min "typ" av spel.
Men fick tag på en nyckel utav Kealstad till closed-beta och tänkte.."nåväl..speltorka-deluxe nu ändå så..lets go".

Hoppade in på TS och lirade med ett gäng.
Det tog inte mer än 5 minuter så fick jag grepp om hur spelet var och hur det spelades och jag var fast. Väldigt intensivt spel där adrenalinet pumpar på 110% och många knytnävar i skrivbordet har slagits å ett å annat könsvrål har utdelats av ren frustration och ilska, men även många skratt och glädjevrål också! :)
Men oohh my oohh my vilket spel :)
Förköpt och klart, väntar nu otåligt på releasen, 24 Maj.
Detta spel ger mig samma känsla som Quake 3: Arena gav förr.

Vilka mer har köpt det ?

24 augusti 2011
9.056
963
243

Har också förbokat det.
Riktigt nöjd med spelet, ser fram emot att se hur spelet utvecklar sig som esport också.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
31