Outward (Open World Sandbox RPG)

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.873
94
88
Satt och kollade runt på kommande spel och hamnade på spelet Outward.

Outward är ett oper world sandbox RPG spel som verkar låna idéer från spel som Skyrim, Breath of the Wild, Survialspel och t.o.m lite från Darksouls.

Du är en vanliga människa som ärver en stor skuld från din familj som måste betalas inom fem dagar annars förlorar du ditt hem. Så du måste ge dig ut i den stora stygga världen. Det finns 8 olika subklasser i spelet som du kan lära dig lära och bygga din karaktär dvs om du hittar tränarna till klasser. Allt du gör ispelet har betydelse för din karaktär. Men du är inte the Chosen One som i många andra RPG.

Läste denna artikel från PC-Gamer https://www.pcgamer.com/outward-rpg-preview/?utm_content=bufferb0125&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=buffer-pcgamertw och Gameskinny https://www.gameskinny.com/3921x/outward-early-pre-release-impressions-ambitious-design-in-need-of-polishsom ger ett bättre omdömme om spelet.
Eller den klipp från IGN

Lite trailers och gameplay från spelet

Så jag är försiktigt nyfiken och jag kommer läsa recentionerna och ev kolla någon streams innan jag köper spelet men den ligger helt klart på min radar. Så nu väntar jag bara på EpicStore kommer ha den Exlusivt lagom till strax före release (som de gjorde med Ashen, Metro Exodus och Hades som var andra spel som jag var intresserade av). Det är trots allt Deep Silver som är publisher men som i Gameskinny artikeln har de sagt att spelet inte ska vara Exklusivt men "Money talks".

Last edited:
  • Like
Reactions: Astorika

TakerDudley

Medlem
Medlem AoC
325
6
43
Jag har typ bestämt mig för att köpa det, kan bara inte bestämma mig om det blir till pc eller ps4.

• Like
Reactions: Ebanon

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.873
94
88
Kommer också köpa det och det lutar åt PC. Visserligen ger Deep Silver ut det men de sagt att spelet kommer inte vara exklusivt på någon speciell onlinebutik som de gjorde med Metro Exodus. Skulle de ändra sig och släppa det bara på Epic Store blir det PS4 versionen.

Tråkiga är att det släpps 4 dagar efter Sekiro, äntligen de första spelen 2019 jag sett fram emot och självklart ska de släppas mer eller mindre samtidigt.

Senaste demon Ninedots gjorde, gameplay börjar ca 13min in

• Like
Reactions: TakerDudley