Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Nytt team för Ruthless competitive

KarCuss 15 november 2016

?

Vilken dag?

1. Måndag

1 röst(er)
    14,3%
  2. Tisdag

4 röst(er)
    57,1%
  3. Onsdag

1 röst(er)
    14,3%
  4. Torsdag

2 röst(er)
    28,6%
  5. Fredag

4 röst(er)
    57,1%
  6. Lördag

3 röst(er)
    42,9%
  7. Söndag

1 röst(er)
    14,3%
  1. KarCuss

KarCuss Medlem GW2 Medlem

113
    2
    43
    SV: Nytt team för Ruthless competitive

Jag är väldigt besviken på hur placement fungerar nu men ja efter att ha varit jävligt less några dagar på spelet så kom suget tillbaka ;)

vi har haft jäkligt otur där för att kunna skapa ett stabilt team som kör återkommande. Tror just nu att det varierar från lägst 1000 i rating och högst runt 2800 raiting eller något sådant. Det innebär att för att vi ska kunna köra så måste de spelare som ligger på lägst raiting komma upp mot 1500-1800 raiting. Så vi får farma på så att vi hamnar på en någorlunda liknande raiting till nästa säsong, om de nu inte ändrar det totalt. För det verkar som att de har fått en stor shitstorm mot sig efter hur placement är just nu.

Jag har därför tänkt lite och tänker att om ni som var intresserade skicka mig ett PM med Eran nuvarande Raiting så att jag kan sammanställa en lista för det, så kan vi se hur det ser ut.
    Utifrån det så kanske vi kan sätta ihop lite "farmar" team så att vi kan få upp de som är lägst till en nivå då vi kan få team som kör i högre ligan :)

Vad tror ni om det?

2. babelanos

babelanos Medlem

83
    1
    33

Som det ser ut nu så är metan ungefär som i den förra säsongen bara att Soldier mer eller mindre ersatt Mccree och att Ana ulten inte är lika fet längre. Så den metan som många på master kör på är Reinhart/winston, roadhog, sen Zarya/D:Va sen en dps oftast soldier, därefter två healer, dvs ana som har sin stora heal som är bra för tanks, sen en lucio/zen. Det jag inte gillar med denna metan är att tanks tar upp dps platserna, vilket blir lite tråkigt. I vissa proteams kör dem bara med en healer och 4 tanks. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra för att komma upp i rank :)

3. babelanos

babelanos Medlem

83
    1
    33

Hej, hur ser det ut? Har folk lagt av?

4. KarCuss

113
    2
    43

Tjena,

nej då absolut inte, jobbar på att återhämta ratingen som man förlorade i och med denna season :p det är lite heavy att ta sig ur elo hell deluxe men det tar sig.

Hoppas väl på att nå vettig rating innan denna season är slut :p

5. KarCuss

113
    2
    43

Verkar som att lite lösa rykten säger att det snart kommer att börja season 4 i slutet av Februari, men det är ju inte säkert.

Jag tycker då att vi i sådana fall ska ta chansen att köra placments igen som ett team av 6 spelare. Men det vore nice få upp events så att vi kan sätta ihop ett team om det nu blir en reset, så att vi kan köra ihop och spela som ett fullt team för omväxling.

Nu är det ju inte säkert det blir någon ny season men vore trevligt att få några events så att vi kan köra ihop, jag har inte längre event manager status så jag kan inte lägga upp events.

6. KarCuss

113
    2
    43

https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20753177912

Season 3 will officially end on Tuesday, February 21 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, February 22 at 00:00 UTC). Season 4 is currently scheduled to launch one week later on Tuesday, February 28 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, March 1 at 00:00 UTC).

7. KarCuss

113
    2
    43

Mitt förslag är då att vi sätter upp ett team och kör kanske när den nya season startat, t.ex. torsdag/fredag 3e mars.

Jag har inte längre rättigheter att sätta upp events så skicka mig ett pm eller skriv i den här tråden så ser vi hur intresset är.

8. KarCuss

113
    2
    43

Hur ser intresset ut om vi skulle försöka få ihop ett team för att köra placements ?

Vore ju trevlig att få ihop ett team om 6 spelare

9. babelanos

babelanos Medlem

83
    1
    33

Jag har inte kört klart mina placements så kör gärna några games :) kan dock inte nu på söndag, måndag eller fredag-söndag nästa vecka :p

10. KarCuss

113
    2
    43

Körde placements klart igår, ingen trevlig syn, verkar iaf som att de gjort ändringar nu men jag droppade över 300 rating från förra säsongen, så blir klättra hårt om man ska upp i vettig rating igen.

11. babelanos

babelanos Medlem

83
    1
    33
    Ska vi försöka fixa någon dag där vi kan köra tillsammans?

12. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.500
    261
    218
  13. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.500
    261
    218
    Hade gärna spelat lite Overwatch, dock är det lite sena tider på det du lagt upp för min del iaf. Men tänker att man kan köra lite diskussion här :)

14. KarCuss

113
    2
    43
    Jo jag vet det är lite sena tider tyvärr så är jag lite av en late night gamer numera, går kanske råda bot på om det är intresse för lite overwatch comp :p

Men ska försöka att få till lite bättre tider.

Men hade varit intressant om folk kunde skriva upp lite tider och dagar som skulle vara intressanta så kan jag sammanställa en liten lista, samt försöka ihop lite events ? :)

Ser vi till gamla omröstningen så är det Tisdag, Torsdag, Fredag och lördag som har mest röster so far. Fortsätta i den andan ? Vilka tider är mest passande, kom gärna med förslag :)

15. Hijackerz

Hijackerz Medlem

16
    2
    28
    är det dött här eller ? :) jag spelar gärna comp

16. KarCuss

113
    2
    43
    Nej då inte dött, men är lite utspritt i raiting som det är just nu :p

Men signa gärna på events om du har möjlighet, jag är ofta in från ca 22 många kvällar i veckan och kör så bara pma mig via hemsidan eller nå :)

17. Detta verkar intressant, jag är intresserad av att ha ett lag man kan spela med, dem tiderna som jag kan spela är efter 19:30 på kvällen fram tills 22:00

Dela sidan