Nytt Battlefield spel 2018

Vad hoppas du nästa Battlefield blir för spel?

• Battlefield WW2

Votes: 8 32,0%
  • Battlefield Vietnam

Votes: 4 16,0%
  • Battlefield Bad Company 3

Votes: 6 24,0%
  • Battlefield 2143

Votes: 7 28,0%

• Total voters
    25
24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Nytt år, nytt Battlefield :)
Slutet av detta året kommer vi att se ett nytt Battlefield!
För mig känns det nära inpå, men när man kolla tillbaka så brukar detta vara cykeln, 1 nytt spel vartannat år. Känns väl bara som att tiden går snabbare.

Den stora frågan är väl dock, vart och när kommer det att utspela sig?
Vad hoppas ni på?

2 oktober 2011
2.403
158
128
Svårt. Kommer så många ww2 spel nu, så känns som ytterligare ett bara kommer bli för mycket ^^. Jag gillade bf 2142, hade roliga gamemodes som tex titan mode, plus walkers ^^.

• Like
Reactions: Demander
1 september 2011
2.823
121
158
Jag hoppas på ett futuristiskt och nytänkande.
Känns som att världskrigen är väldigt uttjatade nu från diverse titlar så hade varit kul att se något nytänkande á la Dice :)

EDIT:
Hade också varit trevligt att se att de fortsätter med gratis DLC's och inga loot crates :)

2 oktober 2011
2.403
158
128
Jag hoppas på ett futuristiskt och nytänkande.
Känns som att världskrigen är väldigt uttjatade nu från diverse titlar så hade varit kul att se något nytänkande á la Dice :)

EDIT:
Hade också varit trevligt att se att de fortsätter med gratis DLC's och inga loot crates :)
Tyvärr kommer vi ju inte få gratis DLC utan loot crates.

• Like
Reactions: stubbkrossen
14 juni 2013
1.241
339
128
WWII alla dagar i veckan!
Det där "i framtiden/SCi-Fi" kan ju CoD och Titanfall stå för.
Älskade just i Bf1 att det inte fanns något målsökande eller sånt mesk.
Blire 2143 blir väl spelet som Battlefront 2 fast andra neutrala skins. DONE. :p

• Like
Reactions: stubbkrossen
2 oktober 2011
1.046
128
103
Ja, WWII kan ju ditt ansikte stå för... :D dom har ju gjort alla iterationer av gammaldags krigföring dom kan nu, om vi inte ska ha Battlefield 1542 också.. grattis, du låste upp pudrad peruk i din loot box... nu kan du skippa krig helt och hållet och bada fötterna 5 mil bakom fronten! Kan vi få ett nytt 2142 nu kanske?!

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Jag har läst runt en del och blivit förvånad över hur många det är som inte gillade BF1. Jag tycker personligen det var super skoj!
När det kommer till det nya så spelar det ingen större roll för mig vad det nya blir, det enda jag har svårt får egentligen är djungel....hatar djungel så jäkla tråkigt :p

Det verkar dock blir Bad Company 3, hoppas på en bra SP igen :D

11 augusti 2012
428
74
53
Jag tyckte BF1 var helt ok, men gillade inte settingen. Sen är jag i grunden mer positivt inställd till CoD än BF då jag gillar ösig Hollywood action mer än att ligga i leran och kräla. Men hade helt klart mer roligt med BF4 än BF1

25 mars 2012
296
37
73
Kanske ett BF som utspelar sig i en framtid där teknologin har gått en annan väg än 2142. Typ post-apokalyps kanske? xD

• Like
Reactions: blueblood
24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Kanske ett BF som utspelar sig i en framtid där teknologin har gått en annan väg än 2142. Typ post-apokalyps kanske? xD
Det hade faktiskt varit ganska coolt, något helt oväntat.
Ska även bli spännande och se om det blir någon uppdatering på Frostbite motorn, inte för att det är fult på något sätt i BF1 men det är alltid kul med nytt :D

• Like
Reactions: Kimprex
24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Föredrar nog om det blir lite Nord vs Syd.
Musköter som tar ett par minuter att ladda om :D
Haha, fatta vad folk hade rage:at på det xD "Obalanserat, hans sniper laddar om snabbare :("

Jag såg någon skriva på the interwebz att nästa spel ska vara WW2 och att Bad Company 3 kommer inte förrän 2019. Men det vette fasen om det blir så, 2 spel så nära inpå varandra hade varit konstigt.
Om det blir WW2 så känns det som att dom verkligen måste leva upp till förväntningarna från 1942... Hur som helst, så ska det bli intressant att se vad det blir av det hela :D

30 oktober 2013
164
48
53
Svårt. Kommer så många ww2 spel nu, så känns som ytterligare ett bara kommer bli för mycket ^^. Jag gillade bf 2142, hade roliga gamemodes som tex titan mode, plus walkers ^^.
Vem gillade inte walkers =D, det var riktigt gött att spränga titaner också...

2 mars 2018
5
0
26
Saknar Bf2142 <3

Bf1 var okej, men inte lika bra som de tidigare BF imo.

Skulle gärna ha sett ett nytänk av Bf2142

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.194
Medlemmar
8.617
Senaste medlem
SmokeAdrianos

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
19