Nya/gamla medlemmar, Discord

Diskussion i 'Destiny 2' startad av Thelamon, 8 augusti 2018.

1. Thelamon

Medlem Destiny 2 Officer Destiny 2

Mottagna gillanden:
    52
    Trofépoäng:
    53
    Tjena!

Vill påminna alla att vi för ett tag sedan gick över till Discord som kommunikationskanal i både text samt voice-chatt.

Vi har en lfg/event kanal under Destiny 2 kanalen och vi har även aktiverat botten 'Charlemagne' som hjälper oss med att skapa events, planera grupper osv. Det är helt fritt fram att lägga upp requests för all möjlig aktivitet i dessa kanaler, enklast är att antingen använda Charlemagnes kommandon för att skapa en altivitetsförfrågan eller använda sig av Discords "@here" samt "@everyone" när man letar grupp eller spelare.
    Har man frågor angående hur något av detta fungerar går det bra att skicka ett pm eller fråga i discord kanalen.
    Finns en större förfrågan om hjälp angående detta kan jag även ordna en mindre guide i en forumtråd.

Klan-chatten in-game underlättar lite grann men eftersom det inte finns någon logg och man inte ser vad någon skrivit innan man loggat in är en komplettering med Discord att föredra.

Frågor, åsikter, önskemål samt idéer är som vanligt givetvis välkomna.

Cheerios!

2. Jaktot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Just nu blev jag utkickad från Discord. Jag är inte ensam. Nån som vet varför?

3. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    852
    Trofépoäng:
    243
  4. Jaktot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis