Ny hemsida [Beta]

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Med en liten sen lansering (som vanligt ;) ) så är nu nya sidan här! Den är dock i beta och den kommer att arbetas på aktivt under veckan. Det finns en del funktioner, buggar och översättningar som fortfarande inte är på plats och fungerar till 100%

Vad är nytt då?
  • Uppdaterat system, vi har hoppat över en version och kör ny den absolut nyaste versionen utav Xenforo. Det innebär kortfattat snabbare laddningstider och att vi kör på PHP 7.3 istället för 5.3
  • Nytt utseende (whaaat?!)
  • Support för gifs 1003
  • Ändra bildstorlek direkt in posten (se bifogad bild)
  • Nytt level-system (implementeras allteftersom
  • Steam mer integrerat, ni som redan kopplat er till forumet behöver inte göra något. Det skall synas en liten ikon när ni postar
  • Twitch - Det kommer i veckan. Kommer finnas en flik och/eller box på hemsidan som visar alla Ruthlessare som är online på Twitch
  • Push notifikationer (beta)
  • Reaktioner (beta)
  • Bokmärken på forumet)
  • Förstasidan omgjord (beta)
Listan kommer väl antagligen fyllas på under veckan, nu blir det lite paus från hemsidebyggande ett tag :p
Posta gärna om ni hittar buggar, konstigheter, saker ni inte gillar, översättningar som inte stämmer etc så tar jag och fixar det!

Attachments

Last edited:

Metaz

Medlem
Crew
Medlem Minecraft
Donator
Destiny 2
RuthSub
9 december 2012
915
85
88
Stockholm
När man markerat alla trådar som lästa så kommer man till huvudsidan för forumet.
I den förra versionen så kunde man direkt därifrån klicka på olästa trådar, den länken finns nu bara i dropdown menyn.
Kan man lägga tillbaka länkarna i toppen på sidan?

• Like
Reactions: Molin

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
När man markerat alla trådar som lästa så kommer man till huvudsidan för forumet.
I den förra versionen så kunde man direkt därifrån klicka på olästa trådar, den länken finns nu bara i dropdown menyn.
Kan man lägga tillbaka länkarna i toppen på sidan?
Tar en kik på det!
Antar att du menar sub-menyn?
981

Kul att ni gillade nya stilen! Hur tycker ni om laddningstiderna? Själv upplever jag det snabbare om mäter nya sidan till drygt 0.4 sekunder.

Metaz

Medlem
Crew
Medlem Minecraft
Donator
Destiny 2
RuthSub
9 december 2012
915
85
88
Stockholm
Kanon.
Det enda jag funderar på just nu är att det är mixat med Svenska och Engelska i menyerna.
Inget som egentligen stör, bara en notis.

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Ser överlag bra ut hittills! Några ting jag noterat än så länge:

• Kan den blåfärgade texten ges mindre styrka? Så att säga, få en lite mer ljusare nyans, mer åt pastell, så att det blir snällare för ögonen i och med den gråa bakgrunden?
  • Kan mellanrummet mellan inlägg/gillanden/trofépoäng till höger om ens inlägg minskas en aning?
  • Tror det har tagits upp tidigare men kommer inte ihåg svaret; kan en användare få möjlighet att välja vilka statustitlar (medlem/]medlem [spel/officer [spel]/etcetera]) som kan synas under profilbilden till höger om inlägget?

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Ser överlag bra ut hittills! Några ting jag noterat än så länge:

• Kan den blåfärgade texten ges mindre styrka? Så att säga, få en lite mer ljusare nyans, mer åt pastell, så att det blir snällare för ögonen i och med den gråa bakgrunden?
  • Kan mellanrummet mellan inlägg/gillanden/trofépoäng till höger om ens inlägg minskas en aning?
  • Tror det har tagits upp tidigare men kommer inte ihåg svaret; kan en användare få möjlighet att välja vilka statustitlar (medlem/]medlem [spel/officer [spel]/etcetera]) som kan synas under profilbilden till höger om inlägget?
Kul att höra att den ser bra ut överlag :D
  1. Absolut, kan skapa ett undertema som du kan använda, återkom med färg som du tror skulle passa.
  2. Går nog att lösa, men tycker att det ser lite för ihoptryckt: 989
  3. Ja, det är en beta så detta kommer att ser annorlunda ut.
Mitt förslag på nummer 3 är förövrigt nedanför (ska vara live på mig redan). Dock en del tekniska komplikationer atm, men tror det ska gå att lösa :)
990

Last edited:
  • Like
Reactions: Metaz

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
  1. Absolut, kan skapa ett undertema som du kan använda, återkom med färg som du tror skulle passa.
Ifall vi pratar i RGB-kod så kan grön ökas till ca 200 (html: 40c8ff).

EDIT: Eller enbart sänka mättnaden med en tredjedel, får ungefär samma effekt ifall GIMP är mig trovärdig.

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Mina ögon tackar, och denna gång sparas även färgschemat efter utloggning :D

Vad har hänt med "godkänn medlemsansökning"-knappen? Finns alternativet att markera inlägget för moderering och sedan klicka "godkänn inlägg", vilket jag ännu inte vågat klicka på då jag inte vet om det ger önskad/oönskad effekt.

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Mina ögon tackar, och denna gång sparas även färgschemat efter utloggning :D

Vad har hänt med "godkänn medlemsansökning"-knappen? Finns alternativet att markera inlägget för moderering och sedan klicka "godkänn inlägg", vilket jag ännu inte vågat klicka på då jag inte vet om det ger önskad/oönskad effekt.
Ska vara fixat nu :)
994

• Like
Reactions: SoakedTeaLeaf

Gummibrallan

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
9 augusti 2014
277
47
78
51
Falkenberg
Gillar sidan. Bra jobbat.
En sak jag märkt är att på mobilen, in menyn längst ner där man kan trycka på senaste nytt så kommer man alltid till första posten och inte till första olästa.

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
Gillar sidan. Bra jobbat.
En sak jag märkt är att på mobilen, in menyn längst ner där man kan trycka på senaste nytt så kommer man alltid till första posten och inte till första olästa.
Hmm, ska se om det går att lösa. Eventuellt får man stå ut med lite skrollande :p