Ny Guild Wars 2-expansion!

Draxx 1 augusti 2017

1. Draxx

Draxx Administrator Ledning Medlem GW2 Medlem Officer GW2 Donator

3.005
    92
    148

Hej vad det går! Medan man sitter och ängsligt uppdaterar väderleksrapporten för att se om det finns kvar någon svensk sommar så droppar Arenanet nya expansionen i våra knän. Inte bara det, den släpps nästa månad OCH vi får ett beta-test 11:e-13:e denna månad! Whoa!

Här skådas information om kalaset, och pre-order finns tillgängligt redan nu vilket ger lite extra godis i brevlådan direkt: https://www.guildwars2.com/en/path-of-fire/

Allsköns nytt content, nya zoner, mounts, mer story, elite-specializations, en ny guildhall (som vi självklart skall claima och inreda) och en massa annat! Riktigt gött!

Nästa vecka kör vi igång guildeventen igen, GW2-hösten kommer att bli episk!

See you in the Crystal Desert :)

/D

Last edited by a moderator: 2 augusti 2017
    LordUkulele, Robban.93, MrC och 1 annan gillar detta.
  2. Kattugglan

Kattugglan Medlem GW2 Medlem Donator Medlem AoC

599
    0
    81
    Ska bli kul att testa, mounts ser ut att bli skoj :)

3. Såg detta idag!:eek:
    Varit lite upptagen med Albion Online,
    Men man blev ju bra sugen asså!

Inte lirat GW2 så mkt, men det är helt klart ett skönt gibb,
    Ser fram imot att testa och se om det är nått att satsa på!

Hur är det med ruthless activity i GW2 nowadays?

4. Draxx

3.005
    92
    148
    Vi har egentligen alltid haft bra aktivitet. Vi har haft sommaruppehåll på guildeventen nu under semestern men kickar igång igen nästa vecka. Sen kommer det att explodera med expansionen och höstens årliga rekryteringsdrive :) Good times ahead.

Zychoo gillar detta.
  5. Artazz

Artazz Medlem GW2 Medlem

41
    1
    28
    Expensionen inhandlad :)

LordUkulele gillar detta.
  6. BlackVanillaTea

BlackVanillaTea Medlem GW2 Medlem Donator Officer AoC Medlem AoC

144
    62
    68
    Länkar till videos från https://www.guildwars2.com/en-gb/path-of-fire/

Announcement Trailer
    Vår kära befälhavare axlar åter Tyrias öde!

Elona and the Crystal Desert
    Ett flertal entiteter kämpar för herravälde; möt den maktgalne människoguden Balthazar, den odöde och väletablerade härskaren Palawa Joko, och såklart den vördige och magihungrande draken Kralkatorrik!

Mounts
    • The leaping Raptor
    • The jumping Springer
    • The floating Skimmer
    • The blinking Jackal

Elite Specializations
    • [​IMG] Firebrand (axes)
    • [​IMG] Renegade (shortbow)
    • [​IMG] Spellbreaker (dagger)
    • [​IMG] Holosmith (sword)
    • [​IMG] Soulbeast (dagger)
    • [​IMG] Deadeye (rifle)
    • [​IMG] Weaver (sword)
    • [​IMG] Mirage (axe)
    • [​IMG] Scourge (torch)

Windswept Haven
    Ny guildhall!

LordUkulele och Draxx gillar detta.
  7. Zaphira

Zaphira Medlem GW2 Medlem

6
    0
    1
    Hoppas de kommer att uppdatera Guild hallen mer denna exp :) har varit rätt tunt med att få uppgradera den i dagens exp :)
    men ska bli skit kul att testa den nya exp och claima nya guild hallen :)

8. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem SWTOR Medlem

2.555
    35
    138
    *ryser* AWESOME! :D
    Blir nog att lvla upp en ele innan för min del, grymt sugen på weaver :)

LordUkulele gillar detta.
  9. LordUkulele

LordUkulele Medlem GW2 Medlem SWTOR Medlem

53
    6
    33
    Tänker samma sak, fast för mig blir det att levla upp en mesmer då jag hittills inte haft någon!

10. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem SWTOR Medlem

2.555
    35
    138
    Blir det fler raids då också, samt dungeons eller hur ser PvE biten ut? :)

11. BlackVanillaTea

144
    62
    68
    Raids och Fractals lär vi se fler av, fast inte nödvändigtvis vid release av Path of Fire. De tenderar att dyka upp lite då och då vid "mindre" uppdateringar.

12. Qliyo

Qliyo Medlem GW2 Medlem

692
    3
    58
    Vill tillägga att för er som inte har köpt vanilla och HoT får nu ett riktigt bra pris för samtliga när ni köper PoF. :)

BlackVanillaTea gillar detta.
  13. Siffer

Siffer Medlem GW2 Medlem Medlem AoC

176
    6
    63
    Helt underbart får man boosta en till karaktär valmöjligheter.
    Tycker nästan det varit svårast att hitta klassen som är "ME" :)

14. Draxx

3.005
    92
    148
    Ja, helt klart! Mycket bra implementerat av Arenanet med lvl 80-boosten där man faktiskt får möjlighet att testa alla klasser som lvl 80 direkt i en lvl 80-zon. Missa in expansionsdemon i helgen! :) Uppesittarkväll med guildet fredag kväll!

Siffer gillar detta.
  15. Siffer

176
    6
    63
    Ja skall bli gött att se va de har på G och jag tror jag hittade min klass äntligen, haft det så svårt i detta spel mot hur det brukar vara och det måste jag säga varit en av fördelarna äntligen en utmaning :)

Jag ser till att natta frugan och hoppas att mina ögon håller sig öppna så är jag helt klart med er på fredag.

16. Draxx

3.005
    92
    148
    Vilken klass fastnade du för? Jag körde Mesmer (light armor) i Vanilla, Revenant (heavy armor) i HoT och nu blir det passande med medium armor Deadeye i PoF :)

17. Siffer

176
    6
    63
    Jag siktade ju självklart på Warrior först tänkte ju "den klassen kan man ju" gick sådär var inte alls så mobil som jag är van med. Gick då över till Necro men nja den klassen var ju ännu mer orörlig :)

Så jag forskade lite vilket jag helt klart skulle gjort innan jag började spela och verkligen fördjupa mig i klasserna, de är ju så annorlunda mot vad jag är van med. Blev tillslut Guardian där jag hittade det jag söker i en klass, har så att säga mobility som är medel men där både defensiva och offensiva egenskaper finns. Jag gillar ju att spela lite så att säga Tank/damage i PVP och även kunna erbjuda mina medspelare utrymme att få övertag mot det andra laget. Taunta i PVP är ju att vara skit jobbig så andra spelare vill döda en bara för att man existerar i spelet :p

Så ja Guardian får det bli för mig, nu skall jag bara hitta rätt combo med vapnen så jag blir bekväm, men jag är garanterat inne på att sköld kommer att vara med i builden.

BlackVanillaTea och Draxx gillar detta.
  18. BlackVanillaTea

144
    62
    68
    Vanilla: Stenhårt med Guardian (power i PvE generellt, power/support/heal i WvW) samt lallande med Warrior och Mesmer i PvE generellt.

HoT: Sporadisk övergång till Engi (condi i Raid; svår att lära sig, vilket var lite av dess charm) och alltmer Reaper (condi i Raid/T4 Fractals, och power i PvE i övrigt, som kändes verkligen köttig och bidragande i grupp), och Dragonhunter (power för enbart PvP, kul burst). Gick till slut över till Daredevil (power i openworld PvE och samtliga Fractals) helt och hållet, och blev kär på ett ögonblick! Dess oerhörda dps samt oslagbara mobility(!) har gjort det oerhört svårt att gå tillbaka till någon annan klass sedan de känns så långsamma i sin vandring över kartorna. Ånger över att inte ha testat Thief på allvar tills jag beslöt mig för att göra samtliga Specialization Collection achievs. Gav mig också en inblick i Revenant, vilken av alla heavy-klasser var den mer intressanta, med mer eller mindre perma-speed, fast som sagt, Daredevil gör det svårt att spela andra för tillfället.

PoF: N/A än sålänge. Ser verkligen fram emot expansionen då jag liksom tidigare kommer satsa på samtligas nya Specialization Collections! Verkligen svårt att säga ifall Daredevil kommer åter segra, kontra Deadeye, eller om det blir åter ett totalt nytt klass-skifte. Verkligen spännande!

Gillade också att använda Shield för Guard, War och Engi, särdeles när det finns så många snygga skins för det! Dock är shield för Guard framförallt ett support-vapen i grupp, så lite mer av en nisch tyvärr.

EDIT: Söker du ändå ett off-hand för överlevnads skull solo så är Focus mer byggt för ändamålet.

Last edited: 10 augusti 2017
  19. Draxx

3.005
    92
    148
    Lite extra kul att byta "main" till en expansion, känns som att det blir extra mycket nytt liksom :)

BlackVanillaTea gillar detta.
  20. Siffer

176
    6
    63
    Ja jag kan förstå det för som det verkar har du ju verkligen varit trogen din klass under åren innan expansionerna.

Så shield funkar då antagligen bra för att ge andra ett övertag i team fights? Men jag antar jag får testa mig fram lite på just detta område finns ju sjukt många roliga kombinationer i GW2.

Dela sidan