No Man's Sky

28 september 2012
1.097
149
128
SV: No Man's Sky

Ja mysigt är det verkligen, det måste jag verkligen hålla med om!

24 augusti 2011
9.056
963
243

Blir inget köp för mig överhuvudtaget. Känner inte för att stödja spelutvecklare som ljuger såpass mycket som dom gjort. Det är det mest löjliga jag varit med om länge.

Visst har vi alla varit med om utvecklare som kanske har överdrivit lite, men att sitta och ljuga om så mycket features som Sean Murray har gjort är fan helt galet.

På toppen av detta så har man mage att ta betalt 60€ för ett indiespel där man fått betalt all marknadsföring från Playstation är helt absurt. Jag hade kunnat tänka mig att betala 20€ max. Det som stör mig här mycket är att jag antagligen inte hade haft lika ont av det om spelet faktiskt hade funktionerna man utlovat och att man själv stod för marknadsföring och endast stöd av Playstation. Men det hela visar bara hur åpen, självgod och äcklig Sean Murray / Hello Games är.

Slutligen så har man även suttit och fortsatt hype:at spelet efter att det visat sig vara helt broken. Man sitter och är självgod och egoistisk istället för att faktiskt medge att man gjort misstag och att man tar ansvar för det man gjort.

TL;DR
Det är många saker som gör att jag aldrig någonsin i hela mitt liv kommer rekommendera eller köpa spel från det företaget.
Hello Games och framför allt Sean Murray är vidriga.

Edit:
Enda saken som hade fått mig att köpa det är och det hade patchas om till det spelet som det skulle vara från början + bra multiplayer. Hade kanske kunnat köpa det från någon provider som säljer stulna nycklar så inget går till Sean Murray....

13 mars 2014
491
50
58

Kommer väl någon mod som gör spelet till det dom hade lovat.

Jävla skandal att dom grundlurar alla som dom faktiskt gjort.
Det kunde blivit årets spel, men blev skit.

10 oktober 2011
3.345
293
183

Britney skrev:
Blir inget köp för mig överhuvudtaget. Känner inte för att stödja spelutvecklare som ljuger såpass mycket som dom gjort. Det är det mest löjliga jag varit med om länge.

Visst har vi alla varit med om utvecklare som kanske har överdrivit lite, men att sitta och ljuga om så mycket features som Sean Murray har gjort är fan helt galet.

På toppen av detta så har man mage att ta betalt 60€ för ett indiespel där man fått betalt all marknadsföring från Playstation är helt absurt. Jag hade kunnat tänka mig att betala 20€ max. Det som stör mig här mycket är att jag antagligen inte hade haft lika ont av det om spelet faktiskt hade funktionerna man utlovat och att man själv stod för marknadsföring och endast stöd av Playstation. Men det hela visar bara hur åpen, självgod och äcklig Sean Murray / Hello Games är.

Slutligen så har man även suttit och fortsatt hype:at spelet efter att det visat sig vara helt broken. Man sitter och är självgod och egoistisk istället för att faktiskt medge att man gjort misstag och att man tar ansvar för det man gjort.

TL;DR
Det är många saker som gör att jag aldrig någonsin i hela mitt liv kommer rekommendera eller köpa spel från det företaget.
Hello Games och framför allt Sean Murray är vidriga.

Edit:
Enda saken som hade fått mig att köpa det är och det hade patchas om till det spelet som det skulle vara från början + bra multiplayer. Hade kanske kunnat köpa det från någon provider som säljer stulna nycklar så inget går till Sean Murray....
Ja det är faen klart anmärkningsvärt hur dåligt detta sköttes. Han verkar ju vara patologisk mytoman eller något. Finns hur många compilations på Youtube som helst med rena lögner. Snacka om att bränna sitt eget rykte i spelbranschen

13 mars 2014
491
50
58

De hade kunnat skött det här snyggt och enkelt.

1. Sagt att allt de talat om är features dom vill ha med men kanske inte kommer vara med vid första release.
De kommer att implementera detta längre fram med patchar.

2. förklara vad vi som spelare exakt får vi release.

3. sätta prislappen på 150 - 200 kr för detta är ju mer som ett early acccess spel en ett spel som kan jämnföra sig med typ Battlefield 1.

17 juni 2012
427
3
43

Alltså herregud.
Nu har jag inte spelat spelet, men jag har följt alla streams, har lyssnat på om spelet innan det släpptes samt att jag kollat många videor med reviews om spelet. Killen måste ju ha bränt alla sina broar inom spelbranchen. Någon form av personlighetsstörning måste man ha när man i intervju efter intervju ljuger så otroligt mycket.

Men känt bland patologiska lögnare är väl att de börjar tro på sina egna lögner?

2 oktober 2011
1.043
126
103

60€ för ett procedural tech demo... lol! Bara glad att jag aldrig kollade några intervjuer eller trailers för att slippa hypen.. lär ha varit bra mycket mer besviken om jag gjort det låter det som.

28 september 2012
1.097
149
128

Jag förstår mig inte på folk som försvarar detta spelet... Missförstå mig inte nu, jag syftar inte på dom som valt att ta spelet för vad det blev, jag syftar på dom som hyllar Sean Murray och skriver att folk som hatar inte "förstår sig på spelet". Vilken förnekelse dom måste leva med? Att man helt ärligt kan sitta och försvara detta misslyckande, livlösa, patetiska misslyckandet av ett "spel". Som Sabot skriver, procedural tech demo, och då är man allt bra snäll när man kallar det så.

1 september 2014
363
89
53

Det finns hopp för er som införskaffade spelet via steam.
Tänkte jag slänger ut denna blänkare åt er. Jag har själv inte spelet. Men jag ser gärna att en sådan lögnare, som denna applikations skapare är får det han förtjänar. Och det är att returnera slantarna åt oss trogna spelare.

Jag hittar ingen nyhetslänk om detta via steam. Men flera spelsidor har lagt ut artiklar om detta. Begär bara via steam om refund och ange exakt anledningarna till varför du inte vill betala för ett inkomplett "spel". Uppenbarligen har dem överseende med att du inte kommer under två timmar och allt det där. Med just det faktum om att dem hjälpt till med att sprida ett ej brukligt spel.

http://www.inquisitr.com/3458500/no-mans-sky-steam-sony-and-amazon-begin-issuing-refunds-regardless-of-play-time/

http://www.gamerevolution.com/manifesto/steam-is-accepting-no-mans-sky-refunds-by-users-with-more-than-2-hours-of-playtime-37449

24 augusti 2011
9.056
963
243

stubbkrossen skrev:
Det finns hopp för er som införskaffade spelet via steam.
Tänkte jag slänger ut denna blänkare åt er. Jag har själv inte spelet. Men jag ser gärna att en sådan lögnare, som denna applikations skapare är får det han förtjänar. Och det är att returnera slantarna åt oss trogna spelare.

Jag hittar ingen nyhetslänk om detta via steam. Men flera spelsidor har lagt ut artiklar om detta. Begär bara via steam om refund och ange exakt anledningarna till varför du inte vill betala för ett inkomplett "spel". Uppenbarligen har dem överseende med att du inte kommer under två timmar och allt det där. Med just det faktum om att dem hjälpt till med att sprida ett ej brukligt spel.

http://www.inquisitr.com/3458500/no-mans-sky-steam-sony-and-amazon-begin-issuing-refunds-regardless-of-play-time/

http://www.gamerevolution.com/manifesto/steam-is-accepting-no-mans-sky-refunds-by-users-with-more-than-2-hours-of-playtime-37449
Dessvärre verkar det som ett rykte som inte stämmer :( Steam har till och med skrivit det på NMS på Steam nu.

1 september 2014
363
89
53

Ah ja, uppenbarligen e det så. Aja, de va ju inte precis som att jag kom med en lögn om att en gud finns.
Men i vart fall mitt skäl var att hjälpa. Synd för er som införskaffat det och ångrar er. Förhoppningsvis blir det där spelet värt det någon gång i framtiden.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
2
Besökare online
22