No Man's Sky

28 september 2012
1.097
149
128
9 juni 2012
1.896
0
76
SV: No Man's Sky

Nä, jag tänker definitivt inte spela No Man's sky den nionde!!

Det släpps ju inte förrän den tolfte på steam så det är lite svårt :(

31 maj 2013
149
5
43

Har kollat mycket på det, kommer nog testa det iaf! dock är det ju inget "multiplayer per se" även om alla spelar samtidigt.

Kommer dock inte spela det på release dagen (om det nu blir i augusti)

3 december 2013
761
1
78

3 dagar kvar och fortfarande kluven om jag ska köpa det. (Kommer köpa det om jag känner mig själv)
Ser bra ut. Men känns som det saknas massa funktioner.
Skulle vilja ha co-up eller något server system så man kan spela med andra.

28 september 2012
1.097
149
128

quantrus skrev:
3 dagar kvar och fortfarande kluven om jag ska köpa det. (Kommer köpa det om jag känner mig själv)
Ser bra ut. Men känns som det saknas massa funktioner.
Skulle vilja ha co-up eller något server system så man kan spela med andra.
Mm jag håller med dig. Jag tänker vänta tills det är släppt och det finns lite mer videos osv uppe.

9 december 2012
921
86
88

Var det någon som igår köpte, spelade och har en åsikt?
Jag kollade på lite youtube för jag hade ingen aning om vad det var.
Det ser sådär kul ut men jag vet inte vad jag ska tycka.

Vad är poängen med spelet?

9 juni 2012
1.896
0
76

Har haft skoj hittils iaf. Visst, det har många brister men desto mer potential. Ångrar inte förbokningen. Pre-order skeppet bytte jag dessutom ut ganska fort (hittade tonvis med crashed ships på min andra planet).

10 december 2013
104
0
41

Jag har kört ganska många timmar sedan pc-release och tycker att det är riktigt kul. Jag var till en början lite osäker på om det var värt 600 spänn, men har redan spelat det mer än konsollspel jag köpt för samma pris. Helt klart värt! Speciellt när de börjar rulla ut updates.

28 september 2012
1.097
149
128

Jag har verkligen försökt att tycka om NMS, men tyvärr så är det inget annat än en stor besvikelse för mig. Spelet känns inte färdigt, dels pga prestandaproblem, dels pga AI, och dels för att det helt enkelt känns för tomt och enformigt. Jag har hoppat runt till väldigt många system och utforskat alla planeter i de systemen jag varit i. Tyvärr så har alla planeter jag besökt varit otroligt enformiga och platta (detta kan ju vara otur men efter ett visst antal timmar börjar man undra).

Men det tråkigaste med spelet är att det är så otroligt lätt att få pengar, pengar som jag aldrig har användning av. Ships köper jag aldrig så det är så lätt att hitta krashade som bara är att laga, och resurser har jag mer än gott av.
Och skulle jag behöva pengar så finns det planeter jag har utforskat som mer eller mindre är broken då det spawnar löjligt mycket värdefulla resurser där. En planet jag farmade gav mig ca 500k per vända, och det tog inte lång tid att fylla upp mitt inventory.

Sedan har vi ju den här biten med multiplayer.. Detta är en väldigt het debatt idag och folk diskuterar för fullt om Hello Games har ljugit eller inte. Min åsikt; Ja, dom ljög. Sean Murray har svarat "ja" på frågan "Kan man se andra spelare?" varje gång den har ställts i intervjuer. Och det räcker för att jag ska bilda den åsikten.
Men jag har inte helt gett upp hoppet, grunden finns där, spelet är en stabil platform som kan byggas på. Så jag håller tummarna för att dom patchar in content som spelarbasen vill se.

24 april 2013
239
1
43

iShot skrev:
Jag har verkligen försökt att tycka om NMS, men tyvärr så är det inget annat än en stor besvikelse för mig. Spelet känns inte färdigt, dels pga prestandaproblem, dels pga AI, och dels för att det helt enkelt känns för tomt och enformigt. Jag har hoppat runt till väldigt många system och utforskat alla planeter i de systemen jag varit i. Tyvärr så har alla planeter jag besökt varit otroligt enformiga och platta (detta kan ju vara otur men efter ett visst antal timmar börjar man undra).

Men det tråkigaste med spelet är att det är så otroligt lätt att få pengar, pengar som jag aldrig har användning av. Ships köper jag aldrig så det är så lätt att hitta krashade som bara är att laga, och resurser har jag mer än gott av.
Och skulle jag behöva pengar så finns det planeter jag har utforskat som mer eller mindre är broken då det spawnar löjligt mycket värdefulla resurser där. En planet jag farmade gav mig ca 500k per vända, och det tog inte lång tid att fylla upp mitt inventory.

Sedan har vi ju den här biten med multiplayer.. Detta är en väldigt het debatt idag och folk diskuterar för fullt om Hello Games har ljugit eller inte. Min åsikt; Ja, dom ljög. Sean Murray har svarat "ja" på frågan "Kan man se andra spelare?" varje gång den har ställts i intervjuer. Och det räcker för att jag ska bilda den åsikten.
Men jag har inte helt gett upp hoppet, grunden finns där, spelet är en stabil platform som kan byggas på. Så jag håller tummarna för att dom patchar in content som spelarbasen vill se.
Håller med de du säger iShot. Spelet är dock väldigt mysigt och avslappnande men hoppas vi får mer content. Finns sådan sjuk potential.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
19