Nästa projekt, healer!

31 januari 2013
45
0
26
Jag älskar min lilla Asura necro!
Har många färdiga "builds" och gear att fixxa med fram å tillbaka baserat på vad som behövs av mig.
Den vanliga Condition necron, scepter/dagger full Rabid gear och min egen roliga "fury" build full berserker å rage gear med perma fury som jag leker med i solo roaming, dagger/warhorn.

Nu har jag på börjat mitt nästa projekt, min Guild WWW Necro!
Jag tänker försöka göra en all out healer/support necro å har tatt fram denna build http://gw2skills.net/editor/?fQQQNAW4dlQaq02czbD/2Egkin/dSR3bT9Q90RH;T4AZTCmkMpaSxElXGvEeZ9y5l0rlHjN2NA

Gearen, som inte syns i build editorn är full "Clerics" HealingP/Power/Tougness.

Grundidéen med builden e väll denna.
Öppna stav, 2,3,4 med ett fear mark framför Fi som vi kan dra oss tillbaka till om det skulle behövas, med ökad size på marks "Greater Marks" så blir det en rätt stor AOE fear.
Sen en Spectral wall mitt i smeten, för vurn på Fi å Protection på oss alla andra.

Efter det börjar healing spammen! var 5:e sek så hoppar jag in å ut i DS å gör då Automatiskt en AOE heal samt AOE Vurn på Fi (10sec så minst 2stacks kommer va uppe hela tiden)
Antingen så fortsätter man med staven å spammar autoattacken å lägger ner nya marks när det går, eller så bättre e att byta till dagger/focus för en extra regeneration+vurn.

Behöver man lite extra healing power så stannar man i DS å kör DS4 AOE skada som blir AOE heal med "transfusion"

Sen så är the grand finaly elit "plague" som med full monk runor ger oss alla aegis "Vi blir i princip helt odödliga när vi springer in!!!", vilket då blir en underbar öppnings combo man kan dra till med.

Vad tycks?
idéer/input är välkomna.

17 december 2012
487
1
43
SV: Nästa projekt, healer!

Jag skulle byta ut...
Traits:
- Death Shiver mot Staff Mastery
- Master of Terror mot Soul Marks
- Fear of Death mot Path of Midnight

Skills:
- Well of Suffering mot någon annan Well. Suffering är just den enda som inte ger någon direkt support. Bättre med t.ex. Well of Power för att ta bort deras conditions.
- Radiation Field mot Signet of Undeath. Att kunna ressa folk på avstånd är gudalikt och dessutom ger passiv dig life force, vilket i längden ökar din healing :)

Detta för att öka tillfällen för heals och life force för Death Shroud.

Slutligen har du glömt den viktigaste skillen en necro har som healer: Mark of Blood.
Du ger en 6 sek regen åt alla inne i Mark of Blood. Med Staff Mastery kan du ge dina allies regeneration 20% oftare. Just vad gäller healing är det regeneration som tar åt sig mest av healing power i hela spelet.

Aldrig tänkt necro som support på det sättet förut ;) Grymt coolt att de kan göra så mycket.
Gillar din tanke :)

31 januari 2013
45
0
26

Jag skulle byta ut...
Traits:
- Death Shiver mot Staff Mastery
- Master of Terror mot Soul Marks
- Fear of Death mot Path of Midnight

Tanken med traitsen e att jag följer med vår "zerg" för att utnyttja min möjlighet att hoppa in å ut i DS för AOE healen, å då e Death Shiver Lite bättre än Cooldown buffen på Mark of blood, dvs min skada kommer av att alla i guildet gör mer % i skada när jag lägger på vurn. condition.
Samma sak med SoulMarks å Path of Midnight, jätte bra traits för normalt "staff användande" men eftersom jag knappt kommer stanna i DS så går det inte åt nån Life force, å när folk dör pga mina kära guildisar så får jag tillräckligt med life force iallafall.
Min Mark of blood har längre regeneration än cooldown redan utan Staff mastery, det är mer mark of fear å putrid mark man tjänar på staff mastery.

Angående utility skillsen så e det samma sak, för att kunna använda wells som support måste man nästa traita för det med ranged wells, jag valde att "cleansa" conditions med staff 4 samt well of blood+blast finisher.
Radiation field ger en av spelets mest underskattade "healing" spells, dvs den tar helt bort skada från Fi ist för att heala skada som görs.
Kanske bättre isåfall att byta ut radiation field mot well of darkness, en till skill som är skit bra som healer, tar bort all skada förutom aoe dots, vilket min aoe heal samt regen fixxar.
Spectral wall har ju åxå bonusen av att vara etheral combo starter, så alla som har leap får automatiskt chaos armor samt med en blast eller whirl finisher så har vi lite confusion åxå!

Signet of undeath har lite för lång cast time i zerg fighting, kom ihåg att den ressar bara "downed" inte "defeated"

Kul att få lite input och jag håller med om vad du säger, dock så passar dina ändringar IMO lite mer för vanligt staff range healing, och jag behöver vara in the fray för att använda min yber elaka möjlighet att hoppa in å ut i DS var 5 sekund. =D

17 december 2012
487
1
43

zorion skrev:
Kul att få lite input och jag håller med om vad du säger, dock så passar dina ändringar IMO lite mer för vanligt staff range healing, och jag behöver vara in the fray för att använda min yber elaka möjlighet att hoppa in å ut i DS var 5 sekund. =D

;D Ok.
Jo, mina ändringar är mer för dungeon eftersom det är det jag kan. WvW tycker jag inte särskilt mycket om, så jag har aldrig riktigt förstått vad exakt en WvW-build är :p

zorion skrev:
Angående utility skillsen så e det samma sak, för att kunna använda wells som support måste man nästa traita för det med ranged wells, jag valde att "cleansa" conditions med staff 4 samt well of blood+blast finisher.
Radiation field ger en av spelets mest underskattade "healing" spells, dvs den tar helt bort skada från Fi ist för att heala skada som görs.

1. Hmm...Vet inte vad du pratar om. Radiation Field ger poison (-healing) och weakness (-endurance regen). Men den tar verkligen inte bort någon skada...
2. Staff 4 är blast. För att cleansa med denna behöver du light field. Annars om du menar sprida conditions med blasten så kan du använda stavens och andras combo fields.
3. Rekommenderar inga stationära aoes i WvW. Folk flyttar bara sig ur dem. Och Wells är för små. Well of Power är i så fall den enda vettiga. Den är fokuserad på allies, inte fiender.
4. Om du vill vara support kan du istället köra med Plague Signet för att ta bort allies' conditions och heala bort dem. Samt Epidemic för att vänta in på att någon lägger en massa conditions på ditt target och sedan sprida dessa till alla fiender i närheten. Då skulle du troligtvis lyckas sprida poison, slows, weakness mm till alla fiender :D

31 januari 2013
45
0
26

Weaknes ger även "fumble" den som många inte vet vad det e, dålig tooltip, men fumble gör att alla icke critar har en 50%chans att missa, så den tar i teori bort hälften av all skada som inte crittar, sjukt bra skill, finns även på offhand dagger samt DS trait som jag kör i www.

Light field har jag i well of blood, å blast finns hos de flesta klasser, så vad man gör e att säga, åkäj pöjkar dax att rensa dots, lägger ner healen å så blastar nån vänlig t.ex shortbow thief å alla blir cleansade.
Men staff 4 är även den en cleanse i sig, den tar alla conditions på allies i "marken" å skickar dem till motståndaren.

Epedemic samt plague signet e mer den vanliga conditionmancerns skills, då man behöver gå in i trait trädet för att det skall göra nån effekt, condition dmg kommer vara svag på denna gubbe, mer power baserade träffarna som kommer göra nån skillnad.
Plague signet e även bättre i huvet än på riktigt, då den "pulsar" typ var 10sek för att ta en condition från dina allies, som behöver vara sjukt nära för den skall funka.
Samma sak med well of power, pulsar bara varje sek å kan bara "heala" 1 condioton per pulse, bättre då att använda combo fields.

Well of suffering e en rätt bra well för zerg vs zerg, då den ger inte bara en AoE Dmg burst å vurn, utan ger alla fina whirl thiefs som spammar deathblossom en extra heal i leeching bolts, samt en till blind på blast å leaps.

Jag kommer alltså vara en "melee" necro, springa i chargen å heala genom å hoppa in å ut i DS samt genom att indirekt heala genom att perma Blinda i Plauge samt ge alla allies Aegis.

Skall försöka få till gearen tills nästa www event så får vi se hur det går =D

17 december 2012
487
1
43

zorion skrev:
Weaknes ger även "fumble" den som många inte vet vad det e, dålig tooltip, men fumble gör att alla icke critar har en 50%chans att missa, så den tar i teori bort hälften av all skada som inte crittar, sjukt bra skill, finns även på offhand dagger samt DS trait som jag kör i www.

"Endurance regeneration decreased by 50%; 50% of Non Critical hits are glancing blows (50% damage); stacks duration."
= Icke crits gör alltså 50% mer damage. Den förbättrar icke crits, men gör inget defensive.
...att den funkar lite som blindness är endast ett gammalt rykte. Eller om det har ändrats. Osäker...

zorion skrev:
Men staff 4 är även den en cleanse i sig, den tar alla conditions på allies i "marken" å skickar dem till motståndaren.

Juste ja :) Brukar inte tänka på just det. Kör mest efter dmg. Visar på att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig om coola necros ;D

zorion skrev:
Well of suffering e en rätt bra well för zerg vs zerg, då den ger inte bara en AoE Dmg burst å vurn, utan ger alla fina whirl thiefs som spammar deathblossom en extra heal i leeching bolts, samt en till blind på blast å leaps.

Jag kommer alltså vara en "melee" necro, springa i chargen å heala genom å hoppa in å ut i DS samt genom att indirekt heala genom att perma Blinda i Plauge samt ge alla allies Aegis.

Skall försöka få till gearen tills nästa www event så får vi se hur det går =D

Aha! :D Tänkte inte så pass. Låter grymt. Då förstår jag varför du vill ha toughness.

31 januari 2013
45
0
26

ang. weakness; du tolkar tooltipen lite fel, får komma ihåg att det är en condition inte en boon.
Föreställ dig detta, du får en weakness/svaghet, du får mindre kraft i dina slag, om du får in en lyckosam träff"crit" så spelar din brist på styrka ingen roll, en dolk i ögat i en dolk i ögat oavsett styrkan bakom den ;) men dina vanliga träffar gör mindre skada.

Weakness e den condiotion conditiomancers kört å dyrkat sen release, den är en av anledningarna alla conditiomancers kör dagger offhand, självklart är blind/cond. transfear skillen åxå skitbra!
En av anledningar till varför weakness e så bra är att bossars "deffince" inte påverkar weakness, så om ni tycker en boss slår för hårt så se till att ni har ständigt weakness på han, jag lovar att ni kommer se skillnaden grymt snabbt.

Staff 4 är åxå en av de där ovärderliga skillsen att se till att man inte har på cooldown i en dungeon vid fel tillfälle, om alla melee snubbar helt plötsligt har 10stacks bleed på sig, t.ex i TA så kan en necro då med ett tryck lägga alla dem på mobben ist, vilket är ett bra sätt att stacka nya Bleeds på en boss då man swappat till staff, som annars e ett dåligt DPS vapen på bossar.

Jag swappar nästan enbart till stav i grupp PVE om jag ser att många har conditions på sig och passar då på att lägga resten av marksen då, annars förlorar man så sjukt mycket DPS mot t.ex sceptor/dagger med bleed on crit traitsen.

17 december 2012
487
1
43

Vi glömmer allt jag sagt om weakness ;)
Sådär! Nu är det inte lite pinsamt längre :D

I övrigt tack för tipsen :)

31 januari 2013
45
0
26

hehe, händer den bästa =)
craftade all gear igår, tänkte köra på rare tills jag ser hur det funkar å fixxar exotics om det en rolig build.

Tyvärr så åkte jag på ett litet bakslag, superior rune of the monk e soulbound on aquire från ascalon dungeon vendor/drop, så det finns inga på BLtp... blir till å försöka klämma in ett par ascalon rundor mellan CoF/TA/Arah... oh so little time =P

Skall ta fram ett alternativt rune set tills jag får tag på monk runorna.

Builden e ju inte lika bra idag som innan AOE nerffen, dvs endast 5st kan påverkas av AOE effekter åt gången, men den e fortfarande stark, å i ett kordinerat guild med mesmers å signet of inspire så borde man kunna ge de flesta av oss aegis.

31 januari 2013
45
0
26

jag har tyvärr inte hunnit farma ihop tillräckligt med ascalon tears för monk runorna är, kanske skulle kunna lyckas ikväll om jag kör path 1-3 på 3 olika gubbar =P

men annars kör jag på ett annat rune set å kör monk runorna tills nästa helg.

men om det e några som vill hård köra ascalon ikväll så e jag på, tror inte jag riktigt saknar 540 st, tror jag kanske har 300st eller nått.

17 december 2012
487
1
43

zorion skrev:
jag har tyvärr inte hunnit farma ihop tillräckligt med ascalon tears för monk runorna är, kanske skulle kunna lyckas ikväll om jag kör path 1-3 på 3 olika gubbar =P

men annars kör jag på ett annat rune set å kör monk runorna tills nästa helg.

men om det e några som vill hård köra ascalon ikväll så e jag på, tror inte jag riktigt saknar 540 st, tror jag kanske har 300st eller nått.

Jag kan vara med på några runs. Men vet inte hur mycket jag hinner eller exakt vilka tider.
Fråga när jag är online helt enkelt ;)

Förutom det vet jag att Wolcker behöver köra en del AC. Så honom kan du fråga ;)

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.265
Medlemmar
8.687
Senaste medlem
Adooph

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
15