Minecraft - Mapwhipe?

Diskussion i 'Minecraft' startad av Ipzen, 18 december 2017.

1. Ipzen

Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    78
    Hej! Allesammans!

Nu har det gått snart 4 år sedan MetaZ tog över driften av servern från mig, Det betyder att denna kartan snart är sex år gammal!

De märktes tydligt nu när jag försökt dra igång spelandet lite igen, Vissa hus saknar blocks, vissa hus har fått blocks utbytt, alla biomes finns inte, vissa biomes har blivit lite hej och hå.. Servern krashar rätt ofta..

Jag föreslår att det görs en total rensning av bukkitservern, Jag har pratat med Tobbzen och han tycker detsamma, Såfall kan vi två ge servern lite mer tid att bli bra och stabil igen, Och förhoppningsvis kanske det genererar att det kommer in fler spelare?

Server rullar idag på Craftbukkit, Offeciella Bukkit la ner 2014 och därmed även de flesta plugins som används, En del har jobbat vidare och ett team har hållt Craftbukkit inoffeciellt uppdaterat.
    Jag föreslår att vi såfall byter till Speigot som just nu är störst, Det är även där de flesta modskapare har förflyttat sig till.

Så vad säger ni om en mapwhipe?

Om mapwhipe, Hur vill ni ha servern?
    Idag är den Semi Vanilla = Själva spelandet är vanilla men det finns mods som Karta, Antigrief och även så man kan flyga idag (fly satte vi in för många hade extrema byggen de lättare ville kunna bygga på)

Kom med Idéer, förslag och kritik =)

Med vänliga hälsningar.
    Ipzen.

2. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Medlem WoW Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    88
    Klistrar denna så länge den är aktuell

Ipzen gillar detta.
  3. Ipzen

Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    78
  4. Nax_D

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    26
    Hej, nej jag är nuvarande inte för mapwhite.

Jag gissar på jag är serverns nuvarande största stamgäst sen ett par år tillbaka och jag har gjort några komplicerade verk jag inte vill bygga om, särskilt inte den allmänna sport arenan som står klar.
    https://imgur.com/a/5kjqW

Förutom mig så har vi fler spelare som inte stödjer detta som min sambo och hennes syster som båda skulle ta det riktigt illa om deras arbeten försvann plötslig, jag vill inte gå in på för personliga händelser om senaste åren men en "break" från olyckor och eländen vore trevligt.
    Vi skulle däremot vilja ha kopia på nuvarande värld skickad till mig som kompromiss om beslutet går emot oss.

Jag skulle hellre vilja se att "MultiVerse pluginet" som nämns i följande tråd: https://www.ruthless.se/threads/ny-minecraft-värld.17732/
    Installerades då det verkar betydligt bättre att alla kan få va nöjda även då personligen tycker det är lite onödigt då kartan och dess oändliga storlek inte är fullt utforskad. Det skulle egentligen vara enklare att skapa fler warp punkter för spelare på nya delar på kartan (vilket jag redan har gjort).

Men egentligen är inte problemet att kartan är lite utforskad, utan brist på spelare, man kan spela på en egen ny värld när som helst på singleplayer. Men om ingen vill lägga ner tid på rekrytera och spela gemensamt så kanske man inte ska lägga skuld på kartan är tråkig den är ju vad vi gjorde den till och nästa karta kommer drabbas av samma öde. Så ryck tag i folk istället och spela som förr "tillsammans" istället annars kan vi lika gärna bara spela singelplayer om och om igen.

#4 Nax_D, 31 december 2017
    Last edited: 2 januari 2018
  5. Ipzen

Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    78
    Problemet är att vi kör fortfarande på Craftbukkit, som stängdes ner för drygt 3 år sedan, Det betyder att pluginsen inte är kompatibel med den version av minecraft vi kör på. Samt att det blir mer och mer instabilt för varenda uppdatering som kommer. Vi måste alltså byta till Spiegot för att kunna lägga in Multiverse pluginet igen. Och då är risken stor att kartan kommer bli korrupt då de är två skilda system

Vi kan göra ett försök att få över allting iallafall, men om de kommer fungera återstår att se.

6. OldWolf

Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    26
    Är kluven i frågan, kunde kanske vara en bra ide med ny karta, samtidigt som jag inte vill bli av med allt jag byggt, ser gärna att jag får en kopia av världen om det blir byte. Ett multiverse plugin kunde ju rädda den gamla kartan om det funkar att lägga in den där.

7. Metaz

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    88
    Som jag skrev i den andra tråden, det är någonting som har fått servern (bara bukkit) att krascha två gånger.
    Om detta beror på någonting som finns på kartan så kommer det inte fungera att behålla den alls på servern.

Jag vet som sagt inte vad som har hänt alls då detta bara händer på bukkit.
    Det borde inte ha något med server maskinen att göra.

8. Nax_D

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    26
    Jag har pratat med dom andra som spelar på den, tydligen kraschar den när man använder commando "/spawn".

#8 Nax_D, 13 mars 2018
    Last edited: 13 mars 2018
  9. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    128
    Trofépoäng:
    128
    Hur kommer man in på servern. Är det bara skriva in ip i vanliga minecraft? Var år sedan jag joinade en buikit server ^^

10. Metaz

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    88
    minecraft.ruthless.se:25565
    Om du behöver något nertankat vet jag inte.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis