Min cpu goes bananas

9 augusti 2014
285
50
78
Tänkte jag skulle köra lite The Division igen i väntan på Anthem/Division 2. Men min cpu går upp i 100% och den orkar inte med riktigt och det blir ospelbart. Märkte även att i anthem när man kände full squad i tex strongholds så pallade inte den med.
Det är bara en i5 7400 men har spelat Division på denna burk innan och det har funkat hur bra som helst. Jag borde kunna spela division med den cpun. Även anthems mini req ska den vara ok.
Det som har ändrats mellan gångerna då det funkade att spela division och nu är att jag har bytt ut graffekortet från 1060 3gb till ett 1080 8gb. Mitt nätagg är bara på 550w och vet att detta är på gränsen.
Så frågan är, kan detta vara problemet? eller hur funkar det?
Har kollat processerna och det är inget annat som ligger och drar. Jag har låst upp alla cpu cores

Nu hade väl den bästa lösningen varit att köpa en ny cpu och nät agg såklart, men har inte utrymme för det just nu. Jag behöver hitta ett plåster så jag kan spela anthem när det släpps :D

5 november 2013
539
226
103
Hmm det låter ju inte alls bra , har du möjlighet att byta grafikkortet till de du hade innan bara för att testa att samma problem dyker upp ?

5 november 2013
539
226
103
Hmm du har inte nån vän du kan låna ett äldre grafikkort av och möjligtvis testa bara för att se om problemet kvarstår ?

9 augusti 2014
285
50
78
Har kört i fullscreen innan och ändrade till windowed borderless. Nu ligger jag på 70-90%
hittade också en fix till division att stänga av en kärna. Funkade lite också.
Men visst är det väl så att jag ligger på gränsen med den cpu´n ändå. Och nätagget måste jag uppgradera också.
Såg även att mitt nätagg bara var 500w. Vilket är ganska lite

24 augusti 2011
9.068
967
243
Låter sjukt konstigt, en 7400 borde klara av The Division och Anthem utan problem.
Kan vara att den bottleneckar någonstans. Ganska svårt att säga vad det kan vara dock, kan ju vara grafikkortet som Elizor säger, eller minnet.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.932
Medlemmar
8.457
Senaste medlem
Sexan

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
38