Max Payne 3

10 oktober 2011
3.347
295
183
SV: Max Payne 3

Yes! 8)

Ser mycket lovande ut, skall definitivt spelas! Sjukt snygga animationer! Sättet man kontrollerar Max Payne har alltid tilltalat mig. Att kasta sig fram i bullet-time och brassa på....mmm :D

31 augusti 2011
185
0
41
SV: Max Payne 3

1 & 2 Max Payne spelen var ju så fruktansvärt underhållande men de hade också en djup och mörk story. Av det jag har sett så verkar även 3an ha en djup och mörk story men istället för New Yorks mörka gränder så utspelas den i ett soligt paradis, jag ser inget fel med det så länge spelets story håller samma kvalite som föregångarna.

Men jag förstår att fans blir arga på miljöbytet och Max nya utseende, men Rockstar vet vad de gör och detta kommer nog att bli helt sjukt bra.

14 juni 2013
1.236
336
128
Mycket riktigt blev spelet enligt mig en av de bästa och ett bättre avslut kunde inte Max Payne få.
Men just där i slutscenen i Max Payne 3 när Max står vid baren och väderprognosen hörs på radion speglar det lite Max liv liksom.
Var Max verkligen färdig ? Var han lycklig ?
I alla 3 spel har Max jagat de som mördade hans familj och i 3:e spelet så kommer han tillslut fram till vägens slut och avslutar det hela. Men det enda som Max lär sig är att det inte finns några slut.
Hela jäkla serien i det stora hela är grymt tung och jag kan inte annat än att älska det.
Sam Lake eller Sami Antero Järvi som han heter som står mycket för manus är en sådan jäkla stjärna.
Men slutet i Max Payne 3 va i alla fall inte tillräckligt för mig.. jag ville se mer, eller ville jag bara att det aldrig skulle sluta.

Nog allt att Max Payne med sitt första spel blev kända för sin "bullet-time" mechanic så var det bara ett litet skrap på ytan enligt mig nu såhär i efterhand.
Max Payne inkl alla 3 spelen är nog de spel jag varvat mest genom min tid som gamer (sedan jag var 7år typish).

Än idag kan jag sakna just Max Payne.
Många djupa one-liners och poetiska budskap genom spelen tror jag gjorde grunden för själva karaktären och fick han bli mer än en snubbe som sprang runt och sköt på allt som rörde sig. Han fick en själ liksom och är nog anledningen till att jag än idag spelar genom spelen och njuter som om det vore första gången.

Första spelet i sig har kanske inte åldrats så bra just grafik/gameplay mässigt men storymässigt är det fortfarande helt magiskt.

Cheesy story eller inte men denna spelserie kommer vara med mig livet ut helt klart.
Än idag har jag inte stött på en karaktär jag fäst mig vid så som med Max Payne och hans story.

Har spelindustrin tappat helt fokus på story ? Känslor ? Immersion ? Eller är det jag som är så insnöad på en mörk, tragisk story om en man som aldrig ger upp hur djupt han än sjunker ? Eller är det Sam Lake´s aka Sami Antero Järvi sätt att skriva storys på som fångar mig ?

Detta har förbryllat mig och gör en idag. Önskar att jag kunde hittat ett lika bra spel med det djupet.
Eller var det att jag var så pass ung (13år) när jag spelade första spelet första gången att jag inte förstod mer än att de var badguys och skulle bekämpas ?
Missade jag helt poängen med storyn och de djupa poetiska budskapen första gången som sedan växte fram i takt med att man blev äldre och började förstå allt Max snackade om mellan all action ?
Jag vet ärligt talat inte, men det är och kommer vara det spelet med bäst story handsdown enligt mig.

Jag hoppas hoppas hoppas Max Payne kommer tillbaka.
Just nu ser det ju inte ljust ut direkt men man kan alltid hoppas.
Några av många citat som från spelet som fastnat är:

"The way I see it, there are two types of people. Those who spent their lives trying to build a future, and those who spent their lives trying to rebuild the past"

"Enstein was right, time is relative to the observer. When you're looking down the barrel of a gun, time slows down. Your whole life flashes by, heartbreak and scars. Stay with it, and you can live a lifetime in that split second."

"All this time we got the fable of Sleeping Beauty wrong. The prince didn't kiss her to wake her up. No one who slept for a hundred years is likely to wake up. It was the other way round. He kisses her to wake himself up from the nightmare that has brought him there. "

Visst, många kanske inte ser spelet Max Payne ur det perspektivet jag gör men för mig är och kommer Max Payne vara det bästa jag någonsin upplevt och spelat!

• Like
Reactions: stubbkrossen
9 december 2012
927
87
88
Kort svar på en lång post :)

Jag älskade ettan och tvåan och när trean annonserades så var jag hypad :)
Tyvärr tyckte jag att trean var skräp.
Det var länge sen jag spelade det men vad jag minns så kändes det mer som ett GTA än Max Payne.
De första två var i en mörk värld med mycket stämning.
Trean kändes som hula hula i solen.

14 juni 2013
1.236
336
128
Kort svar på en lång post :)

Jag älskade ettan och tvåan och när trean annonserades så var jag hypad :)
Tyvärr tyckte jag att trean var skräp.
Det var länge sen jag spelade det men vad jag minns så kändes det mer som ett GTA än Max Payne.
De första två var i en mörk värld med mycket stämning.
Trean kändes som hula hula i solen.
Kan hålla med dig med just settingen av vart spelet utspelar sig.
Men man får ju även en liten stund på new Yorks gator där när bråket bryter ut på pubben med den stora maffian i stan.
Men ser man förbi just vart spelet utspelar sig så går det se genom det .
Nu har jag iofs spelat genom Max Payne 3 säkert 15 20ggr typish

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.957
Medlemmar
8.476
Senaste medlem
DaggeN86

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
24