Jedi: Fallen Order

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.861
87
88
På E3 i sommras fick vi en titel på EAs nästa Star Wars spel...JEDI: FALLEN ORDER, spelet utvecklas av Respawn som gjort Apex och Titanfall och att spelet utspelar sig efter ep3 och Order 66.
Och thats it.

Nu har vi fått ett datum när vi ska få se spelet: Star Wars Celebrastion den 13 april. Rykterna säger att spelet kommer släppas runt jul i år.

Så det kommer bli intressant och se vad de kommer säga men framförallt VISA.
Vad som troligen kommer hända är att Kimprex kommer hyperventilera och jag kommer hitta något att muttra och vara bitter över.
Mao. som vanligt här på forumet med alla Star Wars releterade spel sen EA fick licensen. Förutom att detta ser ut att inte bli nedlagt eller vara ett Battlefield re-skin...chockerande.

Reactions: Kimprex and Molin

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.861
87
88
Något som är positivt är att Chris Avellone har varit inblandad i Jedi: Fallen Order. Chris har bl.a.. varit med och skrivit storyn till bl.a. Fallout New Vegas, KOTOR 2, Pillars of Eternity och Baldurs Gate. Den här nyheter och att Respawn faktiskt lyckades med både Titanfall 2 (som dessutom har en helt ok story) och Apex får mig att vara lite mer optimistisk till Fallen Order....trots EA.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-03-04-chris-avellone-has-been-working-on-respawns-star-wars-game

Reactions: Metaz and Havoc

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.898
894
243
Det låter faktiskt riktigt positivt!
Jag håller mig väldigt positiv till detta då det är Respawn, dom håller sig kvar till väldigt vettiga värderingar trots EA. Ska bli väldigt spännande att se lite gameplay utav detta!!

Reactions: Havoc and Kimprex