Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Hjälp! Min router blev antingen hackad eller sa upp sig, vilken ska jag köpa nu?

Diskussion i 'Support' startad av Metaz, 13 juni 2018.

1. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    88
    Jag har en Asus RT-AC68U som länge har fungerat klockrent men som idag verkar ha lagt skorna på hyllan.
    Kör man en factory reset så fungerar inte det ...
    Om man lyckas komma in på den "vanliga" IP'n som jag gett den så kommer det upp en ruta (efter ett litet tag) som säger att inställningarna har ändrats och om jag ska fortsätta konfigurera om den så måste jag ansluta med WiFi på den nya IP adressen...

Så nu får den gå i graven, jag orkar inte hålla på med den mer...
    Jag tog fram min gamla beprövade DI-604 som knappt funkar med väl-switchad nätverk och Cat 6 och 7 :D

Nu måste jag ha ett bra gaming alternativ.
    Asus utgår.
    WiFi herrejösses finns det inte heller ett behov av, så länge den har 2,4 och 5 GHz så är jag nöjd.

Netgear XR500 Gaming Router AC2600 - läste jag om på en PCGamer länk, men är den bra?

Linksys WRT32X AC3200 Gaming Router - Är det någon som har en åsikt om denna?

Hilfe bitte! :D

2. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    558
    Trofépoäng:
    243
    Skulle säga Linksys WRT3200 ACM. Vanliga, det är samma grej fast billigare.
    Gaming versionen har bara haft problem (det ska nog vara löst nu, men finns inga garantier).

Jag kör själv en sådan (bytte också från ASUS) och jag är riktigt nöjd med det, du kan styra allt via en app. Sätta upp gästnätverk osv osv. kortfattat en väldigt trevlig router. DOCK vänta tills den reas ut (körs just nu 1k billigare på Inet t.ex.), den är inte värd fullpris :p
    https://www.inet.se/produkt/5402981/linksys-wrt3200acm

Det är även öppen källkod på den vanliga så om du tröttnar på Linksys interface kan du alltid byta ut till annat :p

3. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    88
    Köpte en Linksys EA9500 idag - som kommer lämnas tillbaka imorgon.
    Den är strypt till mellan 0 MBit och 10MBit på tråd, runt 30 MBit på WiFi.
    Har massor med funktioner som inte fungerar och gör mig mest sur som fan.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis