Herre på täppan

K

Klagshamn

Guest
Enkel lek... Det finns en kulle, alla vill vara den som är uppe på en och har kontrollen. Endast fantasin stoppar en från vad man får eller inte får göra för att inta kullen.... Man skriver i tredje person och avslutar med "MIN KULLE".

Eftersom Klagshamn är så pass briljant att han startat denna tråd behöver han; utan att oroa sig för försåtsminor, stängsel eller vaktanordningar, bara spatsera upp på kullen. Han vecklar ut en fällstol, slår sig behagligt ner, tar fram en färgglad paraplydrink och en god bok. MIN KULLE!

27 maj 2013
73
0
31
SV: Herre på täppan

Midbatt får syn på detta, spatserar lika briljant som föregående, tar tag i Klagshamn och gör en fällstol av honom. Tar fram vätskeersättningen och inväntar kriget. MIN KULLE

29 april 2012
2.417
0
76

Krizzlock går upp mot kullen, får syn på Midnatt och Klagshamn som agerar som hans fällstol, puttar omkull Midnatt med Klagshamn så dom rullar nerför MIN KULLE.

15 maj 2013
219
0
41

Jones ser att Midnatt och hans fällstol Klagshamn ligger och skräpar vid kullens botten! Tittar upp på kullen och ser krizzlock, smyger sig på honom och gör en fäll av honom som han lägger på marken! Nu skriker Jones ut "MIN KULLE!"

14 maj 2013
507
3
78

Ipzen ser en skärm flugor över 2 kroppar nedanför kullen. Däruppe ser han Jones sittandes på en fäll som liknar krizzlock. Ipzen tar fram ett rejält fiskespö. På 3e försöker lyckas han få krizzlockfällen på kroken och drar ner den tillsammans med Jones på. Jones ramlar omkull och rullar ner till midnatt och hans flugor. Ipzen travar upp och trycker ner fiskespö och knyter fast sin tröja som flagga och säger Min Kulle!

2 oktober 2011
2.403
158
128

Ipzen hör ett svagt surrande från luften. När han kollaar upp ser han Georgs luftskepp komma mot honom i full fart. En stor håv flyger ner och fångar in ipzen. Medans luftskeppet flyger ut mot horisonten svävar georg ner i sin fallskärm och vrålar "Min kulle!"

K

Klagshamn

Guest

Klagshamn fnyser medlidande åt alla nybörjare, väcker sedan alla små pojkar och flickor... De inser att allt var en dröm och att Klagshamn fortfarande sitter på sin stol på kullen drickandes paraplydrink. MIN KULLE! 8)

14 april 2012
320
1
43

Rarity ser kulle hämtar en stor grävmaskin och flyttar undan kullen så Klagshamn begravs under den sedan kör han upp gravmaskinen på kullen och sätter sig och solar i glansen MIN KULLE

15 september 2013
325
73
78

Lerb går in i kontrollrummet och stänger av simuleringen "Kullen" för dagen. Hela dagen har han på sin skärm sett små personer som en efter en försöker inta en kulle med den ena fyndiga lösningen efter den andra. Han släcker skärmen, låser dörren och går ut. Där ute ser han kullen i parken intil, och lycklig som han är över att arbetsdagen är slut tänker han, "Varför inte?". Han traskar in i parken och upp för kullen. Han ställer sig stilla, tar en titt mot byggnaden han arbetar i och säger bestämt, "MIN KULLE."

edit: a word

28 augusti 2011
1.924
115
103

Ebanon rör muspekaren över skärmen klickar på bomben i ikonraden och sedan på lemmingen som går under namnet Lerb. En timmer spawnar över Lerbs huvud som sakta tickar neråt:
5
4
3
2
1
Lerb inser att något är fel, håller båda händerna för sitt huvud och utbrister sina sista ord: Oh No!
Med ett popande ljud sprängs han i små bitar.
Kullen är tom, det är nu MIN KULLE!

1 september 2011
2.819
120
158

Jayzone framrycker taktiskt fram till kullen beväpnad med en gigantisk kvast, han ser Ebanon och sopar lätt ner motståndet med kvasten. Ett par snabba sop tag till för att rensa bort allt damm och blod för att sedan slänga sig i sin uppblåsbara gummibåt och utbrister sedan, MIN KULLE!

14 maj 2013
507
3
78

Ipzen klättrar ut ur hoven på georgs luftskepp och lyckas ta kontrollen av skeppet. Vänder och krashar skeppet rakt på jayzone på kullen. Blödande och med brutna revben hostar Ipzen fram: Min Kulle

28 augusti 2011
1.924
115
103

Ebanon tar upp mobilen och ringer 112. Ambulansen kommer och kör iväg den skadade Ipzen. Tydligen om ändå tillfället så kan de goda vinna. Ebanon tittar på med ambulansen försvinner bort i horisonten. Ebanon suck och vänder sig om och konstaterar att återigen är det MIN KULLE!

K

Klagshamn

Guest

Då ambulansen rivstartar iväg river den upp tillräckligt med jord för att Klagshamn skall se ljuset och klara av att gräva sig ut efter att ha blivit begravd. Han kravlar sig ut och då Ebanon får se en jordig tilltuffsad Klagshamn blir chocken svår... Ebanon tror nämligen att Klagshamn är Spaghettimonstret och efter att ha gjort både nummer ett och två i brallan springer Ebanon hem till mamma... Klagshamn installerar snabbt en dusch med tillhörande elstängsel, minfält och vakthundar på och kring kullen. Tar en dusch, slår sig ner och vakar... Han ler elakt när han tänker på hur drogen i Lerbs dricka gjorde så att han trodde att allt varit en simulering... MIN KULLE!

14 april 2012
320
1
43

Då Rarity inser att en paradox har hänt då lerbs simulator aldrig hände men ändå sitter andra på hans kulle, vaknar han till ur sin mardröm och ser att han fortfarande sitter kvar på sin soliga kulle med sin stora grävmaskin. MIN KULLE

1 februari 2012
631
3
58

Efter allt oväsen vaknar Lutra. Han blir lite sugen på att få veta vad det är alla bråkar om och beslutar sig för att försöka inta kullen. Lutra får en snilleblixt, han klär ut sig så att han ser ut att komma från Radiotjänsten. När Lutra är listigt förklädd går han upp för kullen och knackar Rarity på axeln och frågar om han har betalat radio- och tv-avgiften. Detta får Rarity att hoppa in i sin grävmaskin och köra iväg så fort han kan! Lutra sätter sig och skrattar för sig själv. MIN KULLE!.

14 april 2012
320
1
43

Då Rarity snart inser att han redan betalar dom fule jävlarn där går han argt tillbaka och knuffar ner Lutra igen åter MIN KULLE

14 maj 2013
507
3
78

Ipzen ambulans kör Ipzen till en ambulanshelikopter för att ta sig till ett sjukhus. På vägen i luften får helikoptern turbulens och Ipzens bår glider ut. Otroligt nog landar båren rakt igenom rutan på raritys Lastmaskin så rarity blir livrädd och springer där ifrån med stinkande kallingar. Ipzen viskar hest min kulle innan han somnar in i en koma

1 februari 2012
631
3
58

Lutra kvicknar till efter att ha rullat ner för kullen och beslutar sig för att få hämd! Han uptäcker dock att allt som finns kvar på toppen är en halvdöd Ipzen. Lutra tycker dock att Ipzen luktar och beslutar sig därför för att spika upp en hållare för att använda Ipzen som fågel-/ konkurrentskrämma. När Lutra är färdig njuter han av utsikten och säger MIN KULLE!

1 september 2011
2.819
120
158

Undertiden som Jayzone varit avsvimmad så hade Kejsaren / Sith Lord Palpatine kommit och dragit iväg Jayzone upp till Dödsstjärnan. När Jayzone vaknar så märker han att han har blivit en Darth Vader i version 2.
Av ren ilska att han inte är kvar på kullen så stjäl han en tie-fighter för att sedan dyka ner mot jorden och beskjuta kullen som nu Lutra sitter på.

Då Lutra springer runt som en galen höna och är extremt svår att träffa bestämmer sig Jayzone för att nu dumpa skiten och ta tag i saker.
Jayzone kastar sig ur skeppet och landar mitt på kullen där Lutra har stannat upp för en sekund. Jayzone lägger en kraftigt fokuserad Force Push som skickar Lutra i omloppsbana runt månen.
*Breathing* MIN *breathing* KULLE!

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.091
Medlemmar
8.557
Senaste medlem
Geeknoob78

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
11