Hej. Någon i gillet som även är författare/hobbyförfattare? & fler frågor.

Dinja

Medlem
Medlem GW2
3 mars 2013
48
19
48
Motala
Hej. jag har en fundering som jag tänkt ett tag på. Jag själv skriver mycket och håller på och skriver en hel bokserie vid sidan av mitt spelane. För tillfället sitter jag med en bok där jag just satte punkt för typ sida 80 så det är en hel del jag skrivit bara på ett par veckor då jag skriver mest på helgerna.

Jag undrar om Det är någon som är intresserad av att dela lite tankar om dessa och så har några frågor.

1. Är det någon som har skrivit riktigt ingående kapittel om karaktäre i förhållanden. Jag skriver i ett förstapersonsperspektiv och har kämpat med ett kapittel i ett par dagar som jag ändå tyckte blev bra. Frågan är om det blev förmycket.

2. Är det någon som har försökt att skriva sådana kappitel som kan lägga grunden för ett långt förhållande mellan karaktärer? Jag försökte få till en intim relation mellan dessa karaktärer. Men har svårt att avgöra nu om jag ska ha kvar kapittlet i boken eller inte.

3. Jag är lätt splitrad då det hela handlar om en text. Skulle det vara okej att posta ett kapittel för feedback på forumet. Jag har läst våra forumsregler flera gånger och känner att en sådan diskution kanske skulle hamna i gränszonen.

Min största passion är historieberättande och jag vill få läsaren att känna sig så nära som möjligt till huvudkaraktären. Lite feedback skulle vara bra om det är bra eller bara för mycket. Skulle vara trevligt på feedback på texten men vet inte om den är okej. Så väntar på svar innan jag postar något.

Last edited:
  • Like
Reactions: stubbkrossen

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
Haffa tag i någon från styrelsen för att få klarhet ifall texten bör postas eller ej, alternativt att intresserade får texten via pm att läsa. Har skrivit dikter förr. Har tyvärr ingen erfarenhet av att skriva skönlitteratur då jag fokuserar mer på att skriva teoretiskt om idéer/uppfattningar (filosofi och dylikt).

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
9.002
938
243
26
Göteborg
www.ruthless.se
.....
2. Är det någon som har försökt att skriva sådana kappitel som kan lägga grunden för ett långt förhållande mellan karaktärer? Jag försökte få till en intim relation mellan dessa karaktärer. Men har svårt att avgöra nu om jag ska ha kvar kapittlet i boken eller inte.

3. Jag är lätt splitrad då det hela handlar om en text. Skulle det vara okej att posta ett kapittel för feedback på forumet. Jag har läst våra forumsregler flera gånger och känner att en sådan diskution kanske skulle hamna i gränszonen.

Min största passion är historieberättande och jag vill få läsaren att känna sig så nära som möjligt till huvudkaraktären. Lite feedback skulle vara bra om det är bra eller bara för mycket. Skulle vara trevligt på feedback på texten men vet inte om den är okej. Så väntar på svar innan jag postar något.
Jag är helt usel på att skriva i dom flesta sammanhang, brukar vara ganska sämst på att korrläsa vilket nog är min största svaghet. Att texten låter bra i huvudet men kommer ut fel i text, så mitt enda tips jag kan ge där är väl det uppenbara, att läsa igenom allt minst 1 gång :D

Ang. feedback på forumet är det ok. Så länge du postar det i Off-topic delen som du redan gjort samt att det förhåller sig till reglerna.
Även fast det nu är en historiera etc. så hade det varit bra om vi undviker politik osv. då det har en tendens att spåra ut. Går inte det så skulle jag säga att du får försöka få feedback från annat håll eller om det finns någon här som du kan PM:a

Dinja

Medlem
Medlem GW2
3 mars 2013
48
19
48
Motala
Det är mer skönlitteratur. Fantasy/sifi jag skriver. Lite åt sagan om ringen hållet. Så jag vet att texten klarar sig på det sättet. Det som gjorde att jag tvekade är att jag skriver ur min huvudkaraktär förstaperspektiv och som om det är hon som berättar.

Nu till det som gör att jag tvekar är att kapittlet i fråga som jag har svårt att bli nöjd med handlar om inledandet av en relation mellan henne och en annan karaktär. Och kapitlet går lite i stil med 50 shades of grey. därför min försiktiga fråga från första början innan jag kanske postar något dumt. Har ingen avsikt att bryta mot våra forumsregler. Där av frågan från första början.