GW2 länkar (videos, artiklar osv)

2 oktober 2011
3.945
1
103
SV: GW2 Länkar och Artiklar

Fixade denna sticky, varför göra en ny tråd när vi har en gammal bra

Om ni hittar en bra länk på internet, den bara flyger omkring, så ta hit den och posta den här.

Om det är något viktigt eller som du tror behöver diskuteras så gör en egen tråd, men skriv vad länken handlar om i tråden också, inget bara länken.

29 juni 2012
581
0
56

John Smith on the Guild Wars 2 Virtual Economy
https://www.guildwars2.com/en/news/john-smith-on-the-guild-wars-2-virtual-economy/
Hello, all! I?m John Smith, and I?ve recently had the unbelievable opportunity to join the ArenaNet team and work on Guild Wars 2 as the resident economist. Guild Wars 2 has an incredible virtual economy?one of the largest ever created. I?m excited about the opportunity to study and help mold the economy for Guild Wars 2. As Guild Wars 2 goes live and becomes a living world, I will be continually learning about its evolving economy, and as I learn I?d like to share my most interesting findings with you.
Verkar som om Jewler är vägen att ta om man ska tjäna pengar.

13 maj 2012
340
0
41

Jaglavak skrev:
https://www.guildwars2.com/en/news/john-smith-on-the-guild-wars-2-virtual-economy/
Hello, all! I?m John Smith, and I?ve recently had the unbelievable opportunity to join the ArenaNet team and work on Guild Wars 2 as the resident economist. Guild Wars 2 has an incredible virtual economy?one of the largest ever created. I?m excited about the opportunity to study and help mold the economy for Guild Wars 2. As Guild Wars 2 goes live and becomes a living world, I will be continually learning about its evolving economy, and as I learn I?d like to share my most interesting findings with you.
Verkar som om Jewler är vägen att ta om man ska tjäna pengar.
Värt att tänka på (Om jag förstod rätt) det kan ha varit 3 personer som höll på med cooking och tjänade 50G, medan 70 personen höll på men jeweler och endast tjänade 10G var.
Den totala summan för cooking är ju då 150 gentemot jewelers 500G

Men Cooking var ju då ändå mer lönsamt per person som höll på med det ^^

Dessutom om många håller på med Jeweling så kommer tillgången bli väldigt stor, men kanske efterfrågan ligga runt "medium" och priset per ring sold kommer gå ner.

Medans Cookings lilla tillgång med "medium" efterfrågan gör att priset per köttbit såld går upp.

Tänkte det kan vara bra att ha i backhuvudet när man väljer crafting discipline

6 augusti 2012
117
0
41

Jaglavak, jag tror du läser statistiken lite fel. Diagram nr 2 visar antal personer som tog ett visst yrke, inte hur mycket gold de tjänade på det. Vänd på tabellen så ser du, precis som Komuflage noterar, att Cooking antagligen blir mest lönsamt. Inte så många som håller på med det. Värt att tänka på att Cooking verkar vara ett dyrt och tidskrävande yrke.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att det är så få som valt Huntsman ,yrket för bl a Rangers och Engineers (bows och guns).

12 oktober 2011
2.009
0
76

Jaglavak skrev:
Intressant, detta fick mig att funderar på att byta yrken.
Jag hade tidigare tänkt att vara jeweler/armorsmith
Men kommer nog ändra mig eftersom det verkar bli för många jewelers i början och jag gillar att tjäna pengar ingame.

12 oktober 2011
2.009
0
76
SV: GW2 länkar (videos, artiklar osv)

Här kommer den absolut snyggaste pumpan med gw2 motiv jag sett.
Hon som skapade detta motiv gjorde det på 12timmar.
Motivet är Rytlock Brimstone.

12 december 2011
115
0
41
SV: GW2 länkar (videos, artiklar osv)

hahaha , hans reaktioner på Mass effect 3 va de samma som mina :D

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.141
Medlemmar
8.581
Senaste medlem
Maceit

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
28