Guild Wars lore bakgrund, osv?

2 oktober 2011
1.343
7
103
SV: Guild Wars lore bakgrund, osv?

Har börjat läst böckerna nu och kommit ca 100sidor in i första :p

Känns riktigt coolt när man kom in i Divinity's Reach och insåg att man har läst om staden i boken :p Fick ett litet leende på läpparna då :p Man blir lite sugen på att undersöka vad som finns under staden ^^

30 maj 2012
498
0
41

Lite sent ute kanske, men böckerna är helt ok skrivna men förvänta er inte några topseller-författare inte.
Dock är det sjukt skoj att se saker man läst om och träffa på karaktärer från böckerna där man också kan få reda på lite vad de har gjort efter det som hände i boken.

Exempel är Ghosts of Ascalon, man kan träffa på Dougal Keane i Lions Arch, om man pratade med honom kunde man få lite svar om hitan och ditan. Var skoj :)

Även ett tips är att spela GW1 om ni inte gjort det, man ser många saker därifrån i tvåan. Exempelvis kan man upptäcka det gamla Lions Arch under vattnet precis utanför Lions Arch... :),

30 maj 2012
498
0
41

Wolcker skrev:
är GW1 fortfarande igång?

Ofc!
Själv fixade jag 27/50 HoM (27/30 om man bara räknar de där man får in-game saker) i vintras.
http://hom.guildwars2.com/en/#page=main&details=AABAAg03%2FPCAAAAAAgHEAQAAAEAAAAAATCEIQAAAAAA
Är sugen på att fixa 30/30 men vet e fan om jag orkar. Har min Golem <3 (Asura FTW!!<3<3)

Är ett riktigt roligt spel, bra story och liknande. Lite stelt gameplay men man lär sig :) - Om någon här börjar och behöver hjälp på något mission bara skriv ett PM :p

12 oktober 2011
2.008
0
76

Wolcker skrev:
är GW1 fortfarande igång?
Japp GW1 är fortfarande uppe.
Har inte orkat fixa till mina titels i HoM, så gav upp vid 16/50.
Men spelet finns uppe om du vill testa på det..

2 oktober 2011
3.945
1
103

Jag förstår inte dessa siffror 16/50 men men

har alla spelen i CE oöppnade sedan 2 år tillbaka =)

12 oktober 2011
2.008
0
76

Wolcker skrev:
Jag förstår inte dessa siffror 16/50 men men

har alla spelen i CE oöppnade sedan 2 år tillbaka =)

Siffrorna baserar sig på Hall of Monuments, ett legacy system inom guildwars som man kommer få vissa items i GW2 om man når vissa mål.
Här kommer länken för sidan, skriv in namnet på en gubbe du har och du ser hans poäng.
Dock krävs att man har Eye of the North för att kunna använda sig av HoM.
http://hom.guildwars2.com/en/#page=main&details=AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Om ni inte har EotN, så klicka på demo versionen på sidan för att se vad man kan få för items i gw2.

Såg att jag bara låg på 12/30 i HoM

2 oktober 2011
1.035
0
76

Whitewash skrev:
Jag håller på att läsa Ghosts of Ascalon just nu, den är skitbra i att leverera lore och bakgrund i lagom munsbitar, plus att man får en orientering kring geografin. Dessutom är den, för att vara en franchisebok, faktiskt läsvärd. Har läst typ Warhammer (Gotrek & Felix) och Forgotten Realms (Drizzt) och dom böckerna är så sinnessjukt jävla dåligt skrivna; denna är nobelprisklass i jämförelse.

Läste själv just färdigt Book of Cain, kanske dags att ge sig in i GW2 då? GOGO!

2 oktober 2011
1.343
7
103

Första boken avklarad :p Man lärde sig väldigt mycket av loren om the foefire och mycket annat smått å gott :p Håller med om att boken kanske inte är skrivet på det bästa sättet men långt ifrån den värsta. helt klart läsvärd om man vill lära sig lore :)

Längtar tills jag får bita i nästa bok ^^

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.265
Medlemmar
8.687
Senaste medlem
Adooph

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
20