GTFO

5 november 2013
540
227
103

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Väldigt många spel visades under "The Game Awards 2017"
Med just detta har jag verkligen fastnat för och ser verkligen fram i mot !

Nån mer som ser fram i mot detta ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------​

• 4 player cooperative PvE gameplay that puts you and your teammates through ultimate co-op test.
  • Together, explore treacherous and thrilling environments framed by atmospheric lighting.
  • Plan your expedition, equip and operate tools, combine your fire power, communicate and coordinate as a team - every detail counts if you are to survive the nightmare.
  • GTFO’s Expedition Director throw players into new challenging situations in every play session.
  • The Expedition Director controls every single parameter of the experience, derived from a hand tailored data set.
  • Come prepared! Search the complex for better gear to take on new, harder challenges.
  • Nightmarish atmosphere accompanied by music from acclaimed composer Simon Viklund.

1571052252580.png

Last edited by a moderator:
10 oktober 2011
3.347
295
183
Ser klart intressant ut, undrar om det är random-generated banor så att det alltid är en ny upplevelse?

5 november 2013
540
227
103
  • 4 player cooperative PvE gameplay that puts you and your teammates through ultimate co-op test.
  • Together, explore treacherous and thrilling environments framed by atmospheric lighting.
  • Plan your expedition, equip and operate tools, combine your fire power, communicate and coordinate as a team - every detail counts if you are to survive the nightmare.
  • GTFO’s Expedition Director throw players into new challenging situations in every play session.
  • The Expedition Director controls every single parameter of the experience, derived from a hand tailored data set.
  • Come prepared! Search the complex for better gear to take on new, harder challenges.
  • Nightmarish atmosphere accompanied by music from acclaimed composer Simon Viklund.

24 augusti 2011
9.081
987
243
Läste om detta häromdagen, blev väldigt glad över att en del av Payday 2 nissarna (som ändå gjort bra spel) gått från Overkill och startat nytt.
Så slipper vi fler spel som "Raid WW2" som var helt sjukt dåligt...

Kommer att bli ett köp för min del!

Edit:
Såg nu även att dom har en del starka namn i sitt team.
Bland annat en av mina favorit musikkompositör, Simon Viklund...Gjorde bland annat Payday 2 musiken.
https://www.10chambers.com/

Last edited:
  • Like
Reactions: Elzior
10 oktober 2011
3.347
295
183
This right here :)

Detta blir till att köra Ruthless co-op kvällar med :)

• Like
Reactions: Molin
14 juni 2013
1.236
333
128
Håller tummarna stenhårt för detta!!! Bara det inte blir ett DLC mayhem som payday.. Eller ja... hellre ett DLC mayhem än lootboxes och skit :p

24 augusti 2011
9.081
987
243
En video som går igenom trailern.
Videon har även fått lite uppmärksamhet från GTFO själva.

24 augusti 2011
9.081
987
243
Ja, jag är fan riktigt taggad på detta, hoppas att dom kan leverera på ett bra sätt att varje bana blir på olika sätt på riktigt.
Utvecklare är lite väl snabba på att slänga ur sig ord som dynamiskt och immersive etc utan att det verkligen är så.
Exempel på det skulle vara Vermintide, där kartorna ser ut exakt den samma men att monsterna spawnar på olika ställen. Det är väl inte riktigt dynamiskt enligt mig. Det fungerar bra och är roligt, men det har ju mer med att gameplay:et är riktigt bra gjort skulle jag vilja säga.

Hur som helst så ska det bli väldigt intressant att se hur det blir. Jag ser väldigt mycket fram emot att se om man får den skräckkänslan som man får i SP spel i detta, svårt att fånga det i ett coop-spel tycker jag.

• Like
Reactions: Elzior
24 augusti 2011
9.081
987
243
Dom har nu uppdaterat sin steam-sida med ny gameplay. Men eftersom att jag är h4xxorboy så länkar jag endast videon...
https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/256727504/movie480.webm?t=1535824752

Blir ju alltid lite butthurt när utvecklare lägger upp videos lågupplöst på Steam istället för att köra Yotube, enda aneldningen lär väl vara att man vill rikta trafik till sin Steam-sida så man får fler köp.

Hur som helst, det ser snusikgt fint ut alltså...Ser verkligen fram emot detta!

• Like
Reactions: stubbkrossen
5 november 2013
540
227
103
Just det GTFO det spelet hade jag typ glömt bort :scream: va ju super taggad på att spela detta men känner att det gick upp i rök efter dom visa upp det senast

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.948
Medlemmar
8.468
Senaste medlem
Zinda nec

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
22