Gåtor!

1 april 2012
68
0
31
Tjena!

Jag har läst lite här i forumslekarna och fått mig några goa skratt :D Så jag tänkte att jag själv skulle dra igång en liten lek, också så får vi se om nån vill vara med ^^

Jag tänkte att vi kunde köra lite gåtor, så reglerna är alltså följande; Jag skriver en gåta i denna posten, och om någon kan ge det korrekta svaret på gåtan så får den personen själv skriva en ny gåta osv. Precis som reglerna i många av de andra trådarna alltså :) Då kör vi!

Gåta:
"Vad är det som är grått och skrynkligt och tillhör mormor?"... ;)

Gl!

EDIT:
En ny regel för att tråden ska hållas levande. Om nån svarar rätt på en gåta, men sen inte skriver en egen gåta på 24 timmar är det fritt fram för vem som helst att skriva en gåta så fortsätter man bara därifrån :)

1 april 2012
68
0
31
SV: Gåtor!

Inte riktigt rätt, men nära nog (så vi får leken att gå) ^^
Rätt svar skulle vara "morfar" helt enkelt.

Din tur att skriva en gåta!

1 april 2012
14
0
26

Okej, ny gåta! :)

Om dagen är jag full med kött och blod, om natten står jag och gapar.. Vad är jag?

10 oktober 2011
3.351
303
183

Pelvara skrev:
Okej, ny gåta! :)

Om dagen är jag full med kött och blod, om natten står jag och gapar.. Vad är jag?
Du är en sko :)

-----

Vad är det som alltid kommer, men aldrig är här?

1 april 2012
68
0
31

Najs :) Nästa gåta då:

Är utan huvud på morgonen men får tillbaka det på kvällen?

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.091
Medlemmar
8.557
Senaste medlem
Geeknoob78

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
6